کشف سیستم پنهان پث تریسینگ در بازی Dragons Dogma 2

به گزارش دنیای ویدئو، بازی درگونز دوگما 2 (Dragons Dogma 2) که چندی پیش عرضه شد، موفقیت چشمگیری را تجربه کرد. این موفقیت باعث شد اخبار زیادی درباره روند ساخت و طراحی آن منتشر گردد. یکی از این اخبار، کشف یک سیستم رندر خاص در این بازی است که باعث شده ظاهر بسیار خوبی داشته باشد.

کشف سیستم پنهان پث تریسینگ در بازی Dragons Dogma 2

بازی درگونز دوگما 2 (Dragons Dogma 2) چندی پیش عرضه شد و این بازی توانست موفقیت بسیار خوبی کسب کند. به حدی که این موفقیت باعث شد که اخبار زیادی حول روند ساخت و طراحی آن عرضه گردد و حال نوبت به یک خبر دیگر رسیده است. اینطور که به نظر می رسد این بازی از یک سیستم رندر خاص استفاده می نماید که باعث شده ظاهر بسیار خوبی داشته باشد.

بازی درگونز دوگما 2 از سیستم ری تریسینگ (Ray Tracing) استفاده می کرد. حال اینطور که به نظر می رسد این بازی از سیستم پث تریسینگ (Path Tracing) نیز استفاده نموده که باعث شده دنیای آن نورپردازی بسیار خوبی داشته باشد. با این حال شرکت سازنده این موضوع را اعلام ننموده و یکی از سازندگان ماد توانسته این تکنولوژی پنهان را در درگونز دوگما 2 کشف کند.

پث تریسینگ با استفاده از ماد

برای فعال سازی و استفاده از این قابلیت شما باید یک ماد به نام Graphics Suite Alpha را از نکسوز مادز (Nexus Mods) دانلود کنید. سپس شما می توانید از تمامی قابلیت ها و نورپردازی های بازی درگونز دوگما 2 استفاده نموده و از کیفیت بالای آن لذت ببرید. همینطور اینکه با استفاده از این ماد شما یک تجربه خاص را در این بازی خواهید داشت.

نصب این ماد کمی دردسر دارد با این حال ارزشش را دارد. در ابتدا شما باید تازهترین نسخه REFramework tool را از Github دانلود کنید. سپس آن را در قسمت نصب درگونز دوگما 2 وارد نموده و متن Lua این ماد را وارد فولدر Autorun بکنید. پس از آن با وارد شدن به بخش تنظیمات بازی شما به موارد زیادی در زمینه نورپردازی دسترسی پیدا خواهید کرد.

نکات مثبت پث تریسینگ

با فعال کردن پث تریسینگ شما جزئیات و نورپردازی بسیار دقیقی را در بازی مشاهده خواهید کرد و این قابلیت حتی از نورپردازی ری تریسینگ نیز بهتر است. پث تریسینگ از جزئیات تمامی پیکسل های داخل بازی استفاده می نماید که باعث می گردد به نوبه خود فشار زیادی به دستگاه وارد گردد. نکته اینجاست که ری تریسینگ اصلی با اطلاعات کمتری روبرو است و در نتیجه از لحاظ عملکردی بهتر است ولی از لحاظ جزئیات پث تریسینگ رجحان مشهودی دارد.

دلیل دیگری که نسخه پث تریس بازی از لحاظ بصری زیباتر است این است که از بازتاب ها و نورهای شبه آینه ای استفاده می نماید. این باعث می گردد که مواردی که دارای یک بازتاب هستند ظاهر جالب تری داشته باشند و زیباتر به نظر برسند. برای مثال زره های فلزی که دارای بازتاب هستند با استفاده از پث تریسینگ ظاهر بهتری نسبت به ری تریسینگ داشته و واقعی تر به نظر می رسند.

اضافه شدن این قابلیت بازتاب واقعی باعث شده که جزئیات و سطوح بازی به شدت افزایش کیفیت داشته باشند. حتی این بازی از لحاظ سایه پردازی و پردازش نور نیز عملکرد بسیار بهتری نسب به قبل داشته و در نتیجه مواردی مثل شیشه، فلز و حتی چوب نیز راحت تر قابل تشخیص هستند.

دنیای بازی نیز با استفاده از سیستم پث تریسینگ بهتر شده است. در اصل پث تریسینگ در زمینه سایه نیز عملکرد خوبی داشته و سایه های با رزولوشن کم بازی را با یک سیستم تازه جایگزین نموده است. این باث می گردد که از لحاظ هندسی و ساختار بازی عملکرد بهتری داشته باشد و حتی سیستم پیچیده تر از قبل عمل بکند. نکته اینجاست که پث تریسینگ بر اساس پیکسل کار می نماید و در نتیجه شما با نویز کمتری در سایه ها روبرو هستید. نکته جالب اینجاست که با سیستم پث تریسینگ مقدار سایه ها هم بیشتر هستند. در نتیجه کاربر با یک دنیای بسیار واقعی نسبت به بازی های دیگر روبرو است.

پث تریسینگ با ماد سیستم کاهنده نویز ندارد

با توجه به اینکه ظاهر بازی با فعال کردن سیستم پث تریسینگ ارتقاء بسیار پیدا می نماید جالب است که تنها یک سازنده ماد باید به آن دست پیدا کند. نکته اصلی اینجاست که این سیستم پث تریسینگ بدون هیچگونه سیستم کاهش نویز کار می نماید در نتیجه از لحاظ عملکردی ممکن است مسائل زیادی برای دستگاه ایجاد کند.

اگر یک سیستم کاهش نویز در بازی وجود نداشته باشد، شما با یک حالت فیلم گونه روبرو هستید. به این شکل که موارد عجیب و نویز در تصویر بسیار زیاد است و همین باعث شده که در برخی مواقع چشم ها را آزار دهد. این نویز به طور معمول از طریق یک سیستم خاص کاهش پیدا می نماید. برای مثال بازی سایبرپانک (Cyberpunk) نیز از سیستم پث تریسینگ استفاده می نماید ولی بحث اینجاست که سیستم کاهش نویز عملکرد بسیار خوبی داشته و در بسیاری از مواقع شما شاهد نویز در این بازی نیستید.

زمانی که شما بیشتر در تنظیمات دقت کنید متوجه خواهید شد که این ماد یک قابلیت خاص را در این بازی روشن می نماید. به این شکل که در درگونز دوگما 2 شما یک قابلیت به نام ASVGF و Pure Path Tracing را مشاهده خواهید کرد. ASVGF یک سیستم کاهش دهنده نویز است که خود بازی از آن برای کاهش نویز با استفاده از نورپردازی محیط استفاده می نماید. احتمال دارد که این دو قابلیت تنها برای سازندگان بازی فعال باشد و با ریختن این ماد افراد دیگر نیز به آن ها دسترسی پیدا نمایند ولی بحث اینجاست که یک سیستم کاهش نویز هم در بازی وجود دارد.

حتی می توان متوجه شد که در بازی درگونز دوگما 2 سیستم پث تریسینگ هم به صورت پنهانی وجود داشته و به احتمال زیاد سازندگان برای بررسی نورپردازی و عملکرد موتور سازنده انیمیشن از آن استفاده می نمایند. سیستم پث تریسینگ دنیای بازی را به صورت حقیقی و کامل نشان می دهد و در نتیجه سازندگان از آن برای مقایسه موارد مختلف استفاده می نمایند. برخی از اوقات این سیستم های پث تریسینگ دارای کاهنده نویز هستند و برخی اوقات نیز از لحاظ کاهش نویز چیز خاصی ندارند.

مسائل سیستم پث تریسینگ

با توجه به اینکه پث تریسینگ به عنوان قابلیت اصلی بازی وجود نداشته، کاملاً منطقی است که مسائل بسیار زیادی داشته باشد. در کنار نداشتن یک سیستم کاهنده نویز برخی از موارد بزرگ نی یک سایه کامل ندارند. به دلیل اینکه با فعال شدن پث تریسینگ حالت ری تریسینگ غیر فعال شده و در نتیجه بسیاری از سایه ها و موارد دیگر پردازش نمی شوند.

مشکل دیگر پث تریسینگ رندوم بودن آن است. به این شکل که در فضای بازی سیستم پث تریسینگ یک رجحان مشهود نسبت به سیستم ری تریسینگ دارد. با این حال در فضاهای کوچک پث تریسینگ به صورت رندوم عمل نموده و امکان دارد فعال نگردد. در نتیجه این فضاها بسیار تاریک و بی کیفیت می شوند. شاید به همین دلیل است که عناوین بسیار با کیفیت مثل الن ویک 2 (Alan Wake 2) از این سیستم استفاده نموده ولی به رجحانن نحو آن را بهینه نموده اند.

مشکل دیگر سیستم پث تریسینگ بحث عملکرد آن است. به این شکل که با استفاده از کارت 4090، بازی درگونز دوگما با رزولوشن 4K و با استفاده از DLSS و سیستم ری تریسینگ نرخ فریم 105 را به کاربر ارائه می دهد. این در صورتی است که با استفاده از پث تریسینگ این نرخ فریم حدود 11 درصد کاهش داشته و به حدود 90 می رسد. نکته جالب اینجاست که با بالابردن سطح پث تریسینگ شما با کاهش نرخ فریم بیشتر روبرو خواهید بود و حتی امکان دارد که به 40 یا 20 فریم هم برسید.

نکات تکمیلی:

1: بر اساس گزارش ها، بازی درگونز دوگما 2 از سیستم ری تریسینگ (Ray Tracing) استفاده می کرد. اما به نظر می رسد که این بازی از سیستم پث تریسینگ (Path Tracing) نیز بهره برده است که باعث شده دنیای بازی نورپردازی بسیار خوبی داشته باشد. این موضوع از طریق شرکت سازنده اعلام نشده، اما یکی از سازندگان ماد توانسته این تکنولوژی پنهان را در درگونز دوگما 2 کشف کند.

2: برای فعال سازی و استفاده از این قابلیت، کاربران باید یک ماد به نام Graphics Suite Alpha را از سایت Nexus Mods دانلود نمایند. سپس می توانند از تمامی قابلیت ها و نورپردازی های بازی درگونز دوگما 2 استفاده نموده و از کیفیت بالای آن لذت ببرند. بعلاوه با استفاده از این ماد، کاربران یک تجربه خاص را در این بازی خواهند داشت.

3: نصب این ماد کمی سخت است، اما ارزشش را دارد. در ابتدا، کاربران باید آخرین نسخه REFramework tool را از GitHub دانلود نمایند. سپس آن را در قسمت نصب درگونز دوگما 2 وارد نموده و متن Lua این ماد را در فولدر Autorun قرار دهند. پس از آن، با وارد شدن به بخش تنظیمات بازی، کاربران به موارد زیادی در زمینه نورپردازی دسترسی پیدا خواهند کرد.

4: با فعال کردن پث تریسینگ، کاربران جزئیات و نورپردازی بسیار دقیقی را در بازی مشاهده خواهند کرد، و این قابلیت حتی از نورپردازی ری تریسینگ نیز بهتر است. پث تریسینگ از جزئیات تمامی پیکسل های داخل بازی استفاده می نماید که باعث می گردد فشار زیادی به دستگاه وارد گردد. با این حال، ری تریسینگ اصلی با اطلاعات کمتری روبرو است و در نتیجه از لحاظ عملکردی بهتر است، اما از لحاظ جزئیات، پث تریسینگ رجحان مشهودی دارد.

5: دلیل دیگری که نسخه پث تریس بازی از لحاظ بصری زیباتر است این است که از بازتاب ها و نورهای شبه آینه ای استفاده می نماید. این باعث می گردد که موارد دارای بازتاب، ظاهر جالب تری داشته باشند و زیباتر به نظر برسند. برای مثال، زره های فلزی که دارای بازتاب هستند، با استفاده از پث تریسینگ ظاهر بهتری نسبت به ری تریسینگ داشته و واقعی تر به نظر می رسند.

6: اضافه شدن این قابلیت بازتاب واقعی باعث شده است که جزئیات و سطوح بازی به شدت افزایش کیفیت داشته باشند. حتی این بازی از لحاظ سایه پردازی و پردازش نور نیز عملکرد بسیار بهتری نسبت به قبل داشته و در نتیجه موارد مانند شیشه، فلز و حتی چوب راحت تر قابل تشخیص هستند.

7: دنیای بازی نیز با استفاده از سیستم پث تریسینگ بهتر شده است. در واقع، پث تریسینگ در زمینه سایه نیز عملکرد خوبی داشته و سایه های با رزولوشن کم بازی را با یک سیستم تازه جایگزین نموده است. این باعث می گردد که از لحاظ هندسی و ساختار، بازی عملکرد بهتری داشته باشد و حتی سیستم پیچیده تری از قبل عمل کند. نکته جالب این است که پث تریسینگ بر اساس پیکسل کار می نماید و در نتیجه شما با نویز کمتری در سایه ها روبرو هستید. بعلاوه با سیستم پث تریسینگ، مقدار سایه ها نیز بیشتر است. در نتیجه، کاربر با یک دنیای بسیار واقعی تر نسبت به بازی های دیگر روبرو است.

8: با وجود اینکه ظاهر بازی با فعال کردن سیستم پث تریسینگ ارتقاء بسیار زیادی پیدا می نماید، جالب است که تنها یک سازنده ماد توانسته به آن دست پیدا کند. نکته اصلی این است که این سیستم پث تریسینگ بدون هیچ گونه سیستم کاهش نویز کار می نماید، در نتیجه از لحاظ عملکردی ممکن است مسائل زیادی برای دستگاه ایجاد کند.

9: اگر یک سیستم کاهش نویز در بازی وجود نداشته باشد، شما با یک حالت فیلم گونه روبرو هستید. به این شکل که موارد عجیب و نویز در تصویر بسیار زیاد است و همین باعث می گردد که در برخی مواقع چشم ها را آزار دهد. این نویز به طور معمول از طریق یک سیستم خاص کاهش پیدا می نماید. برای مثال، بازی سایبرپانک (Cyberpunk) نیز از سیستم پث تریسینگ استفاده می نماید، اما سیستم کاهش نویز آن عملکرد بسیار خوبی داشته و در بسیاری از موارد شما شاهد نویز در این بازی نیستید.

10: زمانی که شما بیشتر در تنظیمات دقت کنید، متوجه خواهید شد که این ماد یک قابلیت خاص را در این بازی روشن می نماید. به این شکل که در درگونز دوگما 2 شما یک قابلیت به نام ASVGF و Pure Path Tracing را مشاهده خواهید کرد. ASVGF یک سیستم کاهش دهنده نویز است که خود بازی از آن برای کاهش نویز با استفاده از نورپردازی محیط استفاده می نماید. احتمال دارد که این دو قابلیت تنها برای سازندگان بازی فعال باشد و با ریختن این ماد، افراد دیگر نیز به آن ها دسترسی پیدا نمایند. اما نکته این است که یک سیستم کاهش نویز هم در بازی وجود دارد.

11: حتی می توان متوجه شد که در بازی درگونز دوگما 2، سیستم پث تریسینگ نیز به صورت پنهانی وجود داشته و به احتمال زیاد سازندگان برای بررسی نورپردازی و عملکرد موتور سازنده انیمیشن از آن استفاده می نمایند. سیستم پث تریسینگ دنیای بازی را به صورت حقیقی و کامل نشان می دهد و در نتیجه سازندگان از آن برای مقایسه موارد مختلف استفاده می نمایند. گاهی اوقات این سیستم های پث تریسینگ دارای کاهنده نویز هستند و گاهی اوقات نیز از لحاظ کاهش نویز چیز خاصی ندارند.

12: با توجه به اینکه پث تریسینگ به عنوان قابلیت اصلی بازی وجود نداشته، کاملاً منطقی است که مسائل بسیار زیادی داشته باشد. در کنار نداشتن یک سیستم کاهنده نویز، برخی از موارد بزرگ نیز یک سایه کامل ندارند. به دلیل اینکه با فعال شدن پث تریسینگ، حالت ری تریسینگ غیرفعال شده و در نتیجه بسیاری از سایه ها و موارد دیگر پردازش نمی شوند.

سخن پایانی

ماد استفاده نماینده از پث تریسینگ در بازی درگونز دوگما 2 بسیار جالب است. اما مشکل این است که مقدار کارآمدی این ماد به طور کامل محدود بوده و نمی توان از آن در همه شرایط استفاده کرد. بعلاوه نبود سیستم کاهش دهنده نویز باعث شده است که تجربه چندان جالبی را در اختیار کاربران قرار ندهد. با این حال، این ماد به کاربران و طرفداران نشان می دهد که بازی درگونز دوگما 2 چه پتانسیلی دارد و اگر شرکت کپکام به صورت رسمی از سیستم پث تریسینگ پشتیبانی کند، این بازی ظاهری بسیار مجذوب کننده تر و دقیق تر پیدا خواهد نمود.

بحث اینجاست که این ماد به کاربران و طرفداران نشان می دهد که بازی درگونز دوگما 2 چه پتانسیلی دارد. یعنی اگر شرکت کپکام به صورت رسمی از سیستم پث تریسینگ پشتیبانی کند، بازی درگونز دوگما 2 ظاهری بسیار مجذوب نماینده پیدا می نماید. به طور کلی با این سیستم سطوح بازی بسیار مجذوب نماینده و دقیق شده و نورپردازی نیز به رجحانن شکل انجام می گردد.

بحث اینجاست که کپکام به احتمال زیاد قرار نیست در بازی درگونز دوگما 2 ارتقاء گرافیکی ایجاد کند. در نتیجه دست سازندگان ماد به طور کامل برای این بازی باز خواهد بود. این افراد می توانند به رجحانن نحو از سیستم پث تریسینگ استفاده نموده و حتی سیستم کاهش دهنده نویز نیز به بازی اضافه نمایند. در نتیجه کاربران به طور کامل یک تجربه مجذوب نماینده از درگونز دوگما 2 خواهند داشت و هیچ مسئله ای از لحاظ عملکردی یا ظاهری در بازی مشاهده نخواهند کرد.

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 16 اردیبهشت 1403 بروزرسانی: 16 اردیبهشت 1403 گردآورنده: justclip.ir شناسه مطلب: 1134

به "کشف سیستم پنهان پث تریسینگ در بازی Dragons Dogma 2" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشف سیستم پنهان پث تریسینگ در بازی Dragons Dogma 2"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید