بشار الجعفری: جنایت تروریست ها در سوریه همچنان ادامه دارد

به گزارش دنیای ویدئو، نماینده دائم سوریه در سازمان ملل بیان کرد: گروه های تروریستی با برخورداری از حمایت های غرب همچنان به جنایات خود در سوریه ادامه می دهند.

بشار الجعفری: جنایت تروریست ها در سوریه همچنان ادامه دارد

به گزارش خبرگزاری سوریه (سانا) بشار الجعفری روز چهارشنبه در نشست سازمان ملل در باره سوریه گفت: گروه های تروریستی و در صدر آنها داعش و جبهه النصره، با حمایت و پوشش غرب بر جنایات خود همچنان به کشتار شهروندان سوری ادامه می دهند و این موضوع تقویت همکاری بین المللی زیر چتر سازمان ملل برای مبارزه با تروریسم و ریشه کن کردن آن و حمایت از کوشش های بین المللی سوریه در این باره را می طلبد.

وی اضافه نمود: نفاق بعضی کشورها به نقطه نفرت انگیزی رسیده است زیرا از یک سو، دولت آمریکا مدعی نابودی گروه تروریستی داعش است و از سوی دیگر اقدام به بازسازی و بکارگیری آنها برای حمله به سوریه می نماید و این موضوع را چند روز پیش در جریان حمله تروریست ها به یک اتوبوس در منطقه کباجب در راستا تدمر و دیر الزور و نیز حمله به تانکرهای حامل سوخت و خودروهای غیرنظامی در راستا اثریا-سلیمه شاهد بودیم که به کشته شدن ده ها شهروند و نیروهای نظامی انجامید.

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل گفت که در شمال غرب سوریه گروه های تروریستی و در صدر آنها جبهه النصره و گروه های مرتبط با آن همچنان کنترل بخش هایی از استان ادلب را در اختیار دارند و شهروندان را به گروگان گرفته و از آنها به عنوان سپر انسانی استفاده می نمایند.

وی اضافه نمود: سوریه در سال های گذشته ده ها نامه رسمی به دبیرکل سازمان ملل و شورای امنیت در باره جنایات این گروه های تروریستی و حامیان آنها ارایه نموده است.

الجعفری همچنین گفت: قطعنامه 1373 شورای امنیت به تقویت همکاری بین المللی برای مبارزه با تروریسم و خشکاندن منابع اقتصادی آن و مبارزه با تفکر افراطی کمکی ننموده است.

وی با محکوم کردن حضور نظامیان آمریکایی در کشورش اضافه نمود: دولت جدید آمریکا باید تجاوزات و اقدامات اشغالگرانه خود و غارت منابع سوریه را متوقف و نیروهای اشغالگر خود را از آن خارج کند و به حمایت از شبه نظامیان جدایی طلب و گروه های غیرقانونی و کوشش برای تهدید حاکمیت، وحدت و تمامیت ارضی سوریه خاتمه دهد.

الجعفری همچنین گفت که گروه های تروریستی جبهه النصره با حمایت ترکیه همچنان به سلطه خود بر مناطقی از ادلب و اطراف آن و استفاده از مردم به عنوان سپرهای انسانی ادامه می دهد.

وی اضافه نمود: کشورهای غربی همچنان مانع اقدام شورای امنیت برای توقف جنایات گروه های تروریستی در سوریه می شوند، ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 2 اسفند 1399 بروزرسانی: 2 اسفند 1399 گردآورنده: justclip.ir شناسه مطلب: 279

به "بشار الجعفری: جنایت تروریست ها در سوریه همچنان ادامه دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بشار الجعفری: جنایت تروریست ها در سوریه همچنان ادامه دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید