به این 7 علت واکسن بزنید

به گزارش دنیای ویدئو، خبرنگاران/خراسان جنوبی یک داروساز در خراسان جنوبی گفت: هفت علت عمده و اصلی و علمی برای تزریق واکسن کرونا وجود دارد که افراد باید از آن مطلع باشند و آن زمان نسبت به تزریق یا عدم تزریق تصمیم بگیرند.

به این 7 علت واکسن بزنید

فرزانه شمشیرگران در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: واکسن با سیستم ایمنی همکاری می نماید تا اگر در معرض ویروس کرونا قرار گرفتید یا مبتلا نشوید یا اگر کرونا گرفتید، شدید نباشد و احتمال بستری شدن یا مرگ بسیار کم و تقریباً صفر باشد.

وی اضافه کرد: با دریافت واکسن نه تنها از خود در برابر کرونا محافظت می کنید، بلکه به محافظت از دیگران مخصوصاً سالمندان و افراد در معرض خطر هم یاری می کنید.

این داروساز ادامه داد: توقف یک پاندمی احتیاج به استفاده از تمام ابزارهای موجود دارد؛ پس علاوه برای پروتکل ها سهم خود را در واکسیناسیون هم باید انجام دهید تا این پاندمی به اتمام برسد.

شمشیرگران اضافه کرد: اغلب افراد با واکسیناسیون دچار عارضه نمی شوند، یا اگر شوند معمولاً خفیف و کوتاه مدت است و این در برابر عوارض بیماری کرونا ناچیز است؛ پس ضروری است عاقلانه تصمیم بگیرید.

وی ادامه داد: اگر قبلا کرونا گرفته اید و واکسن نزده اید، ریسک ابتلای مجدد شما دو برابر کسانی است که قبلا کرونا گرفته اند و واکسینه شده اند چراکه معلوم نیست ایمنی ناشی از ابتلا، تا چه مدتی دوام دارد.

وی اعلام کرد: تزریق واکسن با پیشگیری از کرونا باعث کاهش مصرف آنتی بیوتیک ها و داروهای ضد ویروس می گردد و در نتیجه بروز باکتری ها و ویروس های مقاوم به دارو کاهش پیدا می نماید و علت آخر اینکه واکسیناسیون فقط چند دقیقه زمان می برد و رایگان است؛ در حالی که هزینه های درمان بسیار بالاست و مسائل مالی زیادی را به وجود می آورد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 11 آبان 1400 بروزرسانی: 11 آبان 1400 گردآورنده: justclip.ir شناسه مطلب: 677

به "به این 7 علت واکسن بزنید" امتیاز دهید

1 کاربر به "به این 7 علت واکسن بزنید" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "به این 7 علت واکسن بزنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید