حدود 50 فعال هنگ کنگی دستگیر شدند

به گزارش دنیای ویدئو، پلیس هنگ کنگ حدود 50 تن از قانونگذاران سابق و فعالان حامی دموکراسی را امروز (چهارشنبه) به اتهام نقض قانون جدید امنیت ملی به واسطه شرکت در انتخابات مقدماتی غیررسمی برای مجلس این منطقه در سال گذشته میلادی دستگیر نموده است.

حدود 50 فعال هنگ کنگی دستگیر شدند

با ما همراه باشید و با تور چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، دستگیری های گسترده امروز شامل قانونگذاران سابق نیز می گردد که بزرگترین اقدام علیه جنبش دموکراسی هنگ کنگ از زمان وضع قانون جدید امنیت ملی از سوی چین به منظور مقابله و ساکت کردن مخالفان در ژوئن گذشته میلادی است.

لام چوک-تینگ، قانونگذار سابق در صفحه فیسبوکش نوشت، پلیس وارد منزلش شده و به او گفته که به نقض قانون جدید امنیت ملی و خرابکاری مظنون است.

همچنین دستکم هفت عضو حزب دموکراتیک هنگ کنگ که حزب اصلی اپوزیسیون در این دولتشهر است، دستگیر شده اند که از آن میان می توان به وو چی - وای، رئیس سابق این حزب اشاره نمود.

بنی تای، از چهره های کلیدی جنبش اعتراضی اشغال مرکز در سال 2014 و استاد سابق دانشگاه نیز دستگیر شده است. تای یکی از سازماندهندگان اصلی انتخابات مقدماتی بود که در ژوئیه گذشته میلادی و با هدف بیشتر کردن ورود کاندیداهای حامی دموکراسی به انتخابات پارلمانی برگزار گردید.

تمامی کاندیداهای حامی دموکراسی در این انتخابات مقدماتی غیررسمی دستگیر شده اند.

پکن این انتخابات مقدماتی را غیرقانونی گفت و گفت: این یک اقدام تحریک آمیز جدی علیه سیستم انتخاباتی هنگ کنگ است.

انتخابات پارلمانی هنگ کنگ قرار بود سپتامبر 2020 برگزار گردد اما برای یکسال دیگر به تعویق افتاد. کری لام، رئیس اجرایی این دولتشهر خطرات سلامتی ناشی از ویروس کرونا را علت این تعویق گفت اگرچه کارزار حامی دموکراسی این تعویق را مورد انتقاد قرار داده و گفتند که این اقدام برخلاف قانون اساسی است.

منزل جاشوآ یانگ، فعال برجسته حامی دموکراسی هم که بابت سازماندهی و شرکت در اعتراضات بدون مجوز سال گذشته میلادی به 13 ماه و نیم حبس محکوم شده، مورد حمله پلیس هنگ کنگ نهاده شد.

در ماه های اخیر، این قطب مالی چین شاعد زندانی شدن فعالان حامی دموکراسی از جمله وونگ و اگنس چو، بابت ساماندهی و شرکت در اعتراضات ضد دولتی بوده و سایرین نیز بابت نقض قانون جدید امنیت ملی بازداشت شده اند.

بر اساس این قانون جدید، اقداماتی چون خرابکاری، جدایی طلبی، تروریسم و تبانی با نیروهای خارجی برای مداخله در امور داخلی این شهر، جزو اقدامات کیفری محسوب می شوند و مجازات آنها حبس ابد است.

دستگیری های اخیر واکنش هایی را در پی داشته که از جمله آن می توان به توئیت آنتونی بلینکن، کاندیدای پست وزارت خارجه آمریکا در دولت بایدن اشاره نمود که در توئیتی این دستگیری ها را محکوم کرد و نوشت: این یک تهاجم علیه افرادی است که شجاعانه از حقوق جهانی خود دفاع می نمایند. دولت بایدن و هریس در کنار مردم هنگ کنگ و علیه سرکوب دموکراسی از سوی چین هستند. ، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 24 بهمن 1399 بروزرسانی: 24 بهمن 1399 گردآورنده: justclip.ir شناسه مطلب: 261

به "حدود 50 فعال هنگ کنگی دستگیر شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حدود 50 فعال هنگ کنگی دستگیر شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید