خبرنگاران جان باختن 2 و مسمومیت 6 نفر بر اثر گازگرفتگی در اردبیل طی 2 روز

به گزارش دنیای ویدئو، اردبیل - خبرنگاران- طی سه حادثه پی در پی در 2 روز گذشته بر اثر استشمام گاز منواکسیدکربن در شهرستان اردبیل 2 نفر جان باخته و 6 نفر دیگر نیز مسموم و در بیمارستان بستری شدند.

خبرنگاران جان باختن 2 و مسمومیت 6 نفر بر اثر گازگرفتگی در اردبیل طی 2 روز

به گزارش خبرنگاران، روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل روز دوشنبه اعلام کرد که یکشنبه شب بر اثر گزارش گازگرفتگی در محله خاتم النبین اردبیل 2 نفر مسموم شده و در بیمارستان بستری شدند.

این منبع اضافه کرد: ماموران اورژانس اردبیل با دریافت گزارش این حادثه به محل اعزام شده و دو نفر مسموم ناشی از گازگرفتگی را پس از ارائه کمک های اولیه به بیمارستان امام خمینی (ره) اردبیل منتقل کردند.

صبح روز یکشنبه نیز چهار نفر از شهروندان اردبیلی بر اثر گازگرفتگی توسط نیروهای اورژانس به بیمارستان منتتقل شده بودند.

روز شنبه گذشته نیز به دنبال مسمومیت با گاز مونواکسیدکربن، 2 نفر شامل یک مرد 45 ساله و یک دختر هفت ساله از اهالی روستای حسن باروق اردبیل جان خود را از دست دادند.

مرکز عملیات و هدایت بحران فوریت های پزشکی استان نسبت به استفاده اصولی از وسایل گرمایشی در منازل در پی برودت هوا هشدار داد و اعلام کرد: کم دقتی در استفاده از وسایل گرمایشی در امکان سربسته و منازل مسکونی، به دلیل عدم رعایت هشدارهای امنیتی و سهل انگاری موجب رخ دادن حوادث ناگواری می شود.

بنا به اعلام این مرکز، جهت جلوگیری از بروز هر نوع حادثه ناگوار مسمومیت با گاز مونواکسیدکربن، شهروندان باید قبل از روشن کردن وسایل گرمایشی مثل بخاری از متصل بودن صحیح دودکش بخاری به بدنه بخاری و محل خروج گاز در ساختمان اطمینان حاصل کنند.

به گزارش خبرنگاران، با سرد شدن هوا و رعایت نکردن اصول ایمنی در کاربرد وسایل گرمایشی همه ساله موجب مسمومیت و فوت تعدادی از اهالی استان اردبیل می شود.

منبع: ایرنا
انتشار: 29 اسفند 1399 بروزرسانی: 29 اسفند 1399 گردآورنده: justclip.ir شناسه مطلب: 336

به "خبرنگاران جان باختن 2 و مسمومیت 6 نفر بر اثر گازگرفتگی در اردبیل طی 2 روز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران جان باختن 2 و مسمومیت 6 نفر بر اثر گازگرفتگی در اردبیل طی 2 روز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید