خبرنگاران سالنامه پایگاه میراث&zwnjجهانی چغازنبیل و هفت&zwnjتپه رونمایی شد

به گزارش دنیای ویدئو، اهواز - خبرنگاران - مدیر پایگاه میراث جهانی چغارنبیل و هفت تپه گفت: به مناسبت بزرگداشت هفته پژوهش از سالنامه پایگاه میراث جهانی چغازنبیل و هفت تپه رونمایی شد.

خبرنگاران سالنامه پایگاه میراث&zwnjجهانی چغازنبیل و هفت&zwnjتپه رونمایی شد

به گزارش خبرنگاران از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوزستان، عاطفه رشنوئی سه شنبه در مراسم رونمایی از این سالنامه گفت: کتاب حاضر حاصل کوشش بی وقفه کارشناسان و دست اندرکاران حفاظت از محوطه در فاصله سال های 1392 تا 1397 است.

وی اضافه کرد: این کتاب، با هدف ارائه سوابق اجرایی و پژوهشی، مشتمل بر مطالعات باستان شناسی، حفاظت و بازسازی، مستندنگاری، معرفی و آموزش، و گردشگری است.

رشنوئی با بیان این که تاسیس پایگاه میراث جهانی چغازنبیل و هفت تپه در سال 1378 خورشیدی بستر انواع پژوهش های پیش گفته را به بهترین حالت فراهم کرد گفت: این پژوهش ها با تکیه بر دانش روز و استفاده از ظرفیت گروه های تخصصی معتبر توانست پرسش های کلانی را در باب شناخت، حفاظت و معرفی این محوطۀ جهانی پاسخ دهد.

مدیر پایگاه میراث جهانی چغارنبیل و هفت تپه با اشاره به این که پژوهش، یکی از اساسی ترین نیازها برای نیل به پیشرفت و توسعه همه جانبه در میراث جهانی است اضافه کرد: نقش پژوهش در توسعه همه جانبه پایدار چنان برجسته و انکارناپذیر است که می توان آن را بدون تردید نیروی محرک توسعه در همه جوانب دانست.

رشنوئی در سرانجام یادآور شد: فایل دیجیتال کتاب در سایت پایگاه به آدرس http://www.tchoghazanbil.com قابل دسترسی است.

چغازنبیل نیایشگاهی باستانی نزدیک شوش در استان خوزستان قرار گرفته و به عنوان اولین اثر تاریخی از ایران در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده است.

معماری منحصر به فرد این بنای تاریخی در کنار زیگورات های کشف شده برای باستان شناسان و علاقه مندان به تاریخ و میراث فرهنگی جهانی شناخته شده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 27 دی 1399 بروزرسانی: 27 دی 1399 گردآورنده: justclip.ir شناسه مطلب: 208

به "خبرنگاران سالنامه پایگاه میراث&zwnjجهانی چغازنبیل و هفت&zwnjتپه رونمایی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران سالنامه پایگاه میراث&zwnjجهانی چغازنبیل و هفت&zwnjتپه رونمایی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید