خبرنگاران مراکز مثبت زندگی از آذرماه فعال می شوند

به گزارش دنیای ویدئو، تبریز- خبرنگاران - مدیرکل بهزیستی استان آذربایجان شرقی با بیان این که مراکز مثبت زندگی در استان از آذرماه در سراسر کشور افتتاح می شوند، گفت: خدمات در این مراکز به شکل خانواده محور و بر بستر الکترونیکی و ارتباط آن لاین ارائه خواهد شد.

خبرنگاران مراکز مثبت زندگی از آذرماه فعال می شوند

فرگل صحاف روز یکشنبه در جمع خبرنگاران، با اشاره به اینکه فراخوان ثبت نام متقاضیان مراکز مثبت زندگی در اردیبهشت امسال در سطح کشور اعلام شد، گفت: 580 نفر متقاضی در استان جهت راه اندازی مراکز مثبت زندگی ثبت نام نموده اند که با ارزیابی اولیه و دعوت به مصاحبه تا به امروز صدور پروانه برای 143 مرکز نهایی شده است.

وی با اشاره به فرارسیدن 28 آبان، روز جهانی پیشگیری از کودک آزاری، گفت: ثبت دقیق تمامی موارد تولد نوزادان در سریعترین زمان، بازنگری و اصلاح قوانین در خصوص حقوق بچه ها و تصویب قوانین بازدارنده از تنبیه بدنی و سوء استفاده از بچه ها، اقدام جهت رشد آگاهی آحاد جامعه و والدین در خصوص رعایت حقوق کودک، منع قانونی اعمال خشونت در سازمان ها ونهادها مانند مدارس، مهدهای کودک، برطرف نابرابری و تبعیض در خصوص بچه ها و غیره از جمله راهکارهای اساسی در پیشگیری از کودک آزاری است.

صحاف با تاکید بر این که بچه ها آسیب پذیرتر از سایر افراد جامعه هستند، گفت: زمانی که کودکی مورد آزار قرار می گیرد از نظر روحی و جسمی با مشکلاتی روبرو می گردد که در آینده گریبانگیر خود و جامعه می گردد.

وی با اشاره به آمار کودک آزاری در استان، گفت: سال گذشته یکهزار و 783 مورد کودک آزاری در استان اتفاق افتاده و امسال نیز یکهزار و 619 مورد کودک آزاری در استان گزارش شده که مداخلات لازم توسط کارشناسان اورژانس اجتماعی صورت گرفته است.

صحاف بیان کرد: بهزیستی زمانی می تواند در کودک آزاری ورود پیدا کند که از خط 123 تماس بگیرند، تیم سیار به وسیله اورژانس اجتماعی به محض دریافت گزارش در محل حضور یافته و مداخله می نمایند.

وی با بیان این که دلایل کودک آزاری متنوع است، گفت: اعتیاد عامل اصلی در هر آسیب اجتماعی هر خانواده به ویژه کودک آزاری است در بعضی مواقع مداخلات بهزیستی منجر به مددکاری و پیگیری می گردد و در بعضی نیز منجر به جدایی کودک از خانواده می گردد.

صحاف با اشاره به راه های ارتباطی برای انجام مداخلات بهزیستی، گفت: بهزیستی کشور تفاهم نامه ای با اورژانس 115 و 123 در راستای انجام مداخلات اجتماعی منعقد نموده است، چهار خط 1482، 09628، 123، 1480 بهزیستی جهت استفاده عموم برای انجام مداخلات توسط کارشناسان فراهم شده است .

وی با اشاره به پویش پازل همدلی، گفت: پویش پازل همدلی زیر مجموعه ای از پویش ایران همدل است که در راستای تهیه لوازم تحریر و نوشت افزار برای دانش آموزان تحت پوشش بهزیستی اجرا می گردد.

صحاف گفت: این پویش از 25 مهرماه شروع شده است و هنوز ادامه دارد.

وی همچنین با اشاره به راه اندازی پویش بخشش اجاره بهای مهدکودک ها، اظهار کرد: اجاره بهای مهدکودک ها توسط مالکان جهت حمایت از 164 مهدکودک مناطق حاشیه نشین و روستایی بخگردده شده است.

مدیرکل بهزیستی استان در خصوص آخرین شرایط مرکز ماده 16 ویژه بانوان استان، بیان کرد: مکانی که در کنار مرکز ماده 16 استان برای بانوان معین شده تا به امروز 99 درصد پیشرفت داشته است و به زودی به بهره برداری می سد.

وی با بیان این که 152 مرکز نگهداری بهزیستی در استان وجود دارد که سه هزار و 800 نفر در آن ها نگهداری می شوند، گفت: تا به امروز 20 نفر از افرادی که در مراکز نگهداری بهزیستی حضور داشتند، بر اثر کرونا فوت کردند و بیشتر فوتی ها بالای 80 سال بودند.

صحاف یادآوری کرد: از ابتدای شیوع کرونا تا به امروز، 250 هزار بسته غذایی بین مددجویان بهزیستی توزیع شده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 26 آذر 1399 بروزرسانی: 26 آذر 1399 گردآورنده: justclip.ir شناسه مطلب: 154

به "خبرنگاران مراکز مثبت زندگی از آذرماه فعال می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران مراکز مثبت زندگی از آذرماه فعال می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید