خبرنگاران نیروی انتظامی در حفاظت از اراضی کشاورزی اردبیل آمادگی دارد

به گزارش دنیای ویدئو، اردبیل - خبرنگاران - فرمانده انتظامی استان اردبیل از آمادگی کامل نیروی انتظامی برای همکاری همه جانبه در حفاظت اراضی کشاورزی این استان خبرداد.

خبرنگاران نیروی انتظامی در حفاظت از اراضی کشاورزی اردبیل آمادگی دارد

به گزارش خبرنگاران ، سردار هوشنگ حسینی روز سه شنبه در نشست با مدیر امور اراضی و فرمانده یگان حفاظت اراضی کشاورزی استان گفت: ماموریت های امور اراضی مهم ترین صندلی اداری در حفظ اراضی کشاورزی به عنوان بخش مهمی از منابع پایه کشور را دارد.

او با اشاره به رسالت جهاد کشاورزی در تامین امنیت غذایی که مهم ترین بستر و مهد فراوری آن خاک زراعی بدون جایگزین است، اضافه کرد: تمام دستگاه های ذیربط باید با تشریک مساعی و صیانت و حفاظت از آنها برای جلوگیری از تغییر کاربری غیرمجاز کوشش نمایند.

وی گفت: با تشکیل یگان حفاظت امور اراضی در استان مقابله با اقدامات غیرقانونی در این حوزه شروع شده و کارهای قابل تحسین دستگاه قضایی و تمامی دستگاه های ذیربط جلوگیری از تغییر کاربری غیرقانونی تشدید شده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل نیز در این نشست گفت: از ابتدای امسال تا به امروز گشت حفاظت اراضی در بازدیدهای میدانی 433 مورد با متخلفان هنگام تغییر کاربری غیرمجاز اخطار توقیف عملیات صادر نموده است.

خلیل نیکشاد اضافه کرد: در این مدت همچنین اراضی کشاورزی و باغی که بدون اخذ مجوز قانون تغییر کاربری غیر مجاز داده بودند به تعداد 67 مورد با اجرای تبصره 2 ماده 10 قانون حفظ کاربری از دست متخلفان آزادسازی و اعاده به وضع قبل شد.

وی اظهارداشت: با تغییر کاربری اراضی کشاورزی بدون اخذ مجوزهای قانونی از مراجع ذیصلاح برخورد قانونی شده و اجازه سودجویی به فرصت طلبان در از بین بردن اراضی کشاورزی داده نمی گردد.

او از مردم خواست در صورت مشاهد تخریب اراضی کشاورزی و یا تغییر کاربری غیرمجاز مراتب را به سامانه 131 اطلاع دهند ، ضابطین قضایی در کمترین زمان ممکن برخورد قانونی را با متخلفان انجام خواهند داد.

منبع: ایرنا
انتشار: 6 آذر 1399 بروزرسانی: 6 آذر 1399 گردآورنده: justclip.ir شناسه مطلب: 111

به "خبرنگاران نیروی انتظامی در حفاظت از اراضی کشاورزی اردبیل آمادگی دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران نیروی انتظامی در حفاظت از اراضی کشاورزی اردبیل آمادگی دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید