دوشنبه؛ آخرین مهلت ورود بدون کنکور به دانشگاه ها

به گزارش دنیای ویدئو، مهلت ثبت نام برای ورود به دانشگاه ها در رشته های بدون آزمون فردا (دوشنبه 14 مهر) به انتها می رسد. ظرفیت پذیرش در این دوره ها در مجموعه تمامی دوره های روزانه، شبانه، مجازی، غیرانتفاعی و دانشگاه پیغام نور 394 هزار و 238 نفر است.

دوشنبه؛ آخرین مهلت ورود بدون کنکور به دانشگاه ها

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل در استرالیا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی استرالیا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی استرالیا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های استرالیا انتخاب کنید.

به گزارش خبرنگاران از فارس، مهلت ثبت نام برای ورود به دانشگاه ها در رشته های بدون آزمون فردا به سرانجام می رسد.

ثبت نام و انتخاب رشته برای پذیرش دانشجو صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی (مهرماه سال 1399) از پنجم مردادماه شروع شد و داوطلبان تا ساعت 24 روز 14 مهرماه 99 فرصت دارند برای ثبت نام در این رشته ها اقدام نمایند.

بنابر اعلام سازمان سنجش آموزش کشور، تا به امروز 234 هزار و 367 نفر برای شرکت در پذیرش دانشجو صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی در مهرماه 1399 ثبت نام نموده اند.

براساس مصوبه جلسه 24 تیرماه 99 شورای سنجش و پذیرش دانشجو، ثبت نام و اعلام نتایج پذیرش در رشته های صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی (معدل کتبی دیپلم) برای تمامی زیرنظام های آموزشی (شامل دوره های روزانه، شبانه، پردیس خودگردان دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی، دانشگاه پیغام نور، مؤسسات آموزشی عالی غیرانتفاعی و دانشگاه آزاد اسلامی) به صورت جدا از کنکور انجام می گردد.

در این روش، حتی افرادی که در کنکور 99 غایب بوده اند هم می توانند انتخاب رشته نمایند.

ظرفیت پذیرش در این دوره ها در مجموعه تمامی دوره های روزانه، شبانه، مجازی، غیرانتفاعی و دانشگاه پیغام نور 394 هزار و 238 نفر است که از این میزان 22 هزار و 333 نفر ظرفیت معادل 5 درصد به دوره روزانه اختصاص دارد و 371 هزار و 900 نفر ظرفیت به دوره های شهریه پرداز اختصاص دارد.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 17 آبان 1399 بروزرسانی: 17 آبان 1399 گردآورنده: justclip.ir شناسه مطلب: 71

به "دوشنبه؛ آخرین مهلت ورود بدون کنکور به دانشگاه ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دوشنبه؛ آخرین مهلت ورود بدون کنکور به دانشگاه ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید