سفر الکاظمی و مقامات ارشد عراقی به صلاح الدین

به گزارش دنیای ویدئو، نخست وزیر عراق پس از حوادث روز شنبه، همراه با وزرای دفاع و کشور و نیز رئیس حشد شعبی امروز یکشنبه به استان صلاح الدین رفت.

سفر الکاظمی و مقامات ارشد عراقی به صلاح الدین

برای سفر با تور مسافرتی پوکت همراه ما باشید. هیچ جا بهتر از سواحل زیبای تایلند نمیتواند خستگی را از تن شما بدر کند و تجربه آرامش را به شما بدهد.

به نقل از اخبار العراق، مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق و فرمانده کل نیروهای مسلح این کشور به محض ورود به استان صلاح الدین، با فرماندهان امنیتی و نظامی این استان نشستی برگزار کرد.

الکاظمی در این نشست گفت که سفرش به این استان همراه با فرماندهان امنیتی در راستای تاکید بر این نکته است که دولت برای حفاظت از امنیت شهفرایندان و تثبیت پایه های قانون حضور دارد، به ویژه پس از جنایت شنیعی که به تازگی در صلاح الدین انجام شد و به شهادت تعدادی از شهفرایندان در پی ربوده شدن شان انجامید.

نخست وزیر عراق در این نشست با کسب اطلاع از فرایند تحقیقات اولیه درباره این جنایت شنیع و ابعاد آن، دستور پیگیری دقیق تمامی جزئیات این ماجرا را صادر کرد.

او گفت: پیغام ما برای شهفرایندان صلاح الدین این است که دولت از آنها حمایت خواهد نمود و باور نیروهای مسلح بر وفاداری به میهن و قانون است نه افراد و یا دیگر عنوان ها.

الکاظمی اضافه نمود: چیزی جز قانون و قصاص در انتظار تروریسم و اقدامات مجرمانه آن نیست و جایی برای بازگشت آن تحت هیچ عنوان و شکلی وجود ندارد.

او در ادامه بر لزوم دوری فرماندهان امنیتی از هرگونه مساله سیاسی تاکید نمود و گفت: نباید ترسی وجود داشته باشد و ما نباید پیش از خاتمه یافتن تحقیقات، در صدور حکم و تصمیم گیری پیش دستی کنیم.

وزرای دفاع و کشور عراق، رئیس حشد شعبی، رئیس ستاد کل ارتش و جانشین فرمانده عملیات مشترک عراق در این سفر الکاظمی را همراهی کردند.

این سفر در پی تیراندازی یک گروه مسلح ناشناس در روستای الفرحاتیه از توابع شهرستان بلد در استان صلاح الدین برای ترور هشت جوان انجام شد. در پی این حمله مسلحانه چهار تن نیز ربوده شدند.

الکاظمی عصر شنبه به نیروهای امنیتی مسؤول این منطقه به دلیل کوتاهی شان در حفاظت از شهفرایندان دستور داد درباره این کشتار تحقیق نمایند.

عمار جبر، استاندار صلاح الدین بیان کرد، اجساد هشت غیرنظامی پیدا شدند اما سرنوشت چهار تن دیگر پس از ربوده شدن شان توسط افرادی ناشناس، هنوز نامعلوم است.

طبق بیانیه منتشر شده از سوی دفتر اطلاع رسانی الکاظمی، او ضمن دستور تحقیق درباره این جنایت به مسؤولان امنیتی منطقه به دلیل کوتاهی شان در انجام وظیفه، دستور داد یک هیات امنیتی عالی رتبه برای ارزیابی شرایط امنیتی منطقه، ارزیابی نیروهای مسؤول برقراری امنیت، کوشش برای بازداشت مجرمان و ارائه فوری گزارشی از مجموعه حوادث استان، به شهرستان بلد اعزام گردد.

طبق بیانیه دفتر محمد الحلبوسی، رئیس مجلس عراق، او در گفتگوی تلفنی با الکاظمی، کشتار صلاح الدین را نشانه بدبختی و کوششی برای بر هم زدن امنیت کشور دانست.

بر اساس این بیانیه، الحلبوسی در این گفتگوی تلفنی اقدام فوری و شروع تحقیقی درباره ابعاد این جنایت، تعقیب عاملان آن و اعلام نتایج تحقیق و مجازات کسانی که امنیت کشور را بر هم زده و جان شهفرایندان را به خطر انداخته و سعی در آشوب دارند، خواهان شد. ، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 26 آبان 1399 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: justclip.ir شناسه مطلب: 91

به "سفر الکاظمی و مقامات ارشد عراقی به صلاح الدین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر الکاظمی و مقامات ارشد عراقی به صلاح الدین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید