شورای امنیت تحریم سومالی را تمدید کرد

به گزارش دنیای ویدئو، شورای امنیت سازمان ملل با تصویب قطعنامه ای تحریم تسلیحاتی اعمال شده علیه سومالی را به مدت یک سال دیگر تمدید کرد.

شورای امنیت تحریم سومالی را تمدید کرد

به نقل از آناتولی، این قطعنامه که 13 رای موافق و 2 رای ممتنع از سوی چین و روسیه دریافت کرد، مأموریت هیئت کارشناسان درباره امور سومالی را تا 15 دسامبر 2022 تمدید کرد.

گروه بین المللی موسوم به کارشناسان سومالی با قطعنامه شماره 751 شورای امنیت در سال 1992 به منظور نظارت بر تحریم تسلیحاتی اعمال شده از سوی این شورا تشکیل شد و هدف آن نظارت بر تحریم های اعمال شده علیه سومالی است که شامل ممنوعیت صادرات سلاح به این کشور آفریقایی، ممنوعیت سفر و مسدود شدن دارایی افراد معین شده به وسیله هیئت کارشناسان، علاوه بر ممنوعیت واردات ذغال سنگ از سومالی است.

قطعنامه شماره 2607 تأکید کرد که هدف از صدور آن حمایت از ساخت کشور سومالی و صلح در این کشور آفریقایی، کاهش تهدیدات جنبش الشباب برای صلح و امنیت و محدود کردن تأثیر فعالیت های این جنبش است.

در این قطعنامه از گروه کارشناسان خواسته شده توصیه های دوره ای و 4 گزارش سالانه را به کمیته کارشناسان شورای امنیت سازمان ملل که در سال 1992 برای نظارت بر تحریم های اعمال شده تشکیل شد، ارائه نمایند.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 8 دی 1400 بروزرسانی: 8 دی 1400 گردآورنده: justclip.ir شناسه مطلب: 735

به "شورای امنیت تحریم سومالی را تمدید کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شورای امنیت تحریم سومالی را تمدید کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید