نجات 35 نفر از آتش سوزی مجتمع مسکونی 11 طبقه در شهرک غرب

به گزارش دنیای ویدئو، ملکی درباره حادثه آتش سوزی در یک مجتمع مسکونی 11 طبقه در شهرک غرب توضیحاتی داد.

نجات 35 نفر از آتش سوزی مجتمع مسکونی 11 طبقه در شهرک غرب

همراه دور زمین باشید و با تور ارزان روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش گروه حوادث خبرنگاران، جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش نشانی شهرداری تهران در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران، اظهار کرد: در ساعت 02:00 بامداد امروز (سه شنبه بیست و پنجم آذر ماه) یک مورد حادثه آتش سوزی در یک مجتمع مسکونی در شهرک غرب، خیابان مهستان به سامانه 125 آتش نشانی شهرداری تهران اطلاع داده شد که سریعا 4 ایستگاه به همراه نردبان هیدرولیکی، خودروی حامل تجهیزات تنفسی و تشک نجات به محل اعزام شدند.

ملکی گفت: محل حادثه ساختمان 11 طبقه مسکونی دو واحدی بود که یکی از واحدهای طبقه اول به وسعت حدود 160 متر در یکی از اتاق خواب ها و انباری و قسمتی از بالکن پشتی و بخشی از پذیرایی به وسعت 40 متر دچار آتش سوزی و کاملا شعله ور بود و در حال سرایت به بخش های دیگر بودند.

سخنگوی سازمان آتش نشانی شهرداری تهران بیان نمود: به گفته مالک در لحظات اول به قدری دود و حرارت زیاد بود که امکان حضور در محل نبود، آتش نشانان به وسیله نردبان دستی از بیرون و از داخل راهرو ها همزمان به خاموش کردن آتش پرداختند، گروه های دیگر هم با دستگاه های تنفسی به طبقات بالایی رفتند و برای خروج افراد یاری کردند، در نهایت حدود 30 تا 35 نفر از ساکنان از ساختمان خارج شدند که بعضی افراد سالمند بودند که امکان استفاده از پله برای خروج را نداشتند.

وی ادامه داد: خوشبختانه این حادثه مورد مصدومیت یا تلفات جانی نداشت و تیم هایی که مشغول اطفای حریق بودند به سرعت توانستند آتش را خاموش و از گسترش بیشتر و سرایت به اطراف جلوگیری نمایند.

ملکی توضیح داد: لطف خدا همواره شامل حال ما است و اگر نیرو ها دیر تر می رسیدند و شعله ها به بخش های دیگر سرایت می کرد طبیعتا خارج کردن افراد از ساختمان بسیار سخت تر می شد و سختگیری ها و تاکیدات سازمان آتش نشانی در راه اندازی سیستم های ایمنی در ساختمان های بلند به همین دلیل است و اگر یک سیستم اطفای ساده در ساختمان وجود داشت، آتش گسترش پیدا نمی کرد و به ساکنان هشدار داده می شد.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 7 بهمن 1399 بروزرسانی: 7 بهمن 1399 گردآورنده: justclip.ir شناسه مطلب: 231

به "نجات 35 نفر از آتش سوزی مجتمع مسکونی 11 طبقه در شهرک غرب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نجات 35 نفر از آتش سوزی مجتمع مسکونی 11 طبقه در شهرک غرب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید