وام مسکن بنیاد شهید سال 97

به گزارش دنیای ویدئو، خبرنگاران | سرویس عمومی - وام مسکن بنیاد شهید هم به مانند تمامی وام ها نه تنها دریافت آن آسان نبوده بلکه بایستی هفت خان رستم را طی کرد تا بتوان به آن دست یافت.

وام مسکن بنیاد شهید سال 97

جهت دریافت خدمات پتینه کار با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

تخصیص و اعطای وام مسکن ایثارگران معمولاً در نیمه دوم هر سال فعال می گردد و تا شش ماه نخست سال آینده نیز ادامه دارد.

دریافت کد برخط و انتخاب شهر محل تقاضای وام از نکات ضروری ثبت نام وام مسکن ایثارگران است که متقاضیان با مراجعه حضوری و یا تماس تلفنی به بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان محل پرونده خود می توانند نسبت به دریافت و ثبت این اطلاعات اقدام کنند.

  • مرحله اول: همراه داشتن مشخصات شخصی ایثارگر شامل نام و نام خانوادگی، کدملی و شماره شناسنامه، آدرس محل سکونت و کد پستی.
  • مرحله دوم: درخواست کد برخط از بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان محل پرونده.
  • مرحله سوم: مراجعه به سایت ایثار به نشانی: www.isaar.ir

ایثارگران در سایت ایثار باید به قسمت سامانه خدمات الکترونیک ایثار مراجعه و نسبت به ثبت اطلاعات خود اقدام کنند.

پس از ثبت اطلاعات و مشخصات ایثارگران، سامانه به صورت هوشمند مشخصات آن ها را آنالیز و بر اساس اولویت های معین شده طبق قانون، وام مسکن به این عزیزان تعلق می گیرد.

نکات مهم:

لازم به ذکر است اطلاعات مربوط به تخصیص وام مسکن به وسیله بنیاد شهرستان محل پرونده به ایثارگران اطلاع رسانی می گردد.

به دلیل محدودیت منابع و وجود اولویت های متعدد، ممکن است تخصیص وام به بعضی از متقاضیان به سال های آینده موکول گردد.

وام مسکن بنیاد شهید به چه کسانی تعلق می گیرد؟

معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران می گوید:

وام خرید یا ساخت مسکن برای جانبازان، آزادگان، همسران، فرزندان و والدین شهدا، فرزندان جانبازان بیش از 70 درصد طبق قانون پرداخت می گردد.

وی با بیان این که این وام با سود 4 درصد در اختیار واجدین شرایط قرار می گیرد، اضافه کرد: افراد واجد شرایط و مشمولین می توانند پیش از ساخت یا خرید خانه و قبل از این که سند به نام آن ها منتقل گردد به اداره بنیاد شهید منطقه محل سکونت مراجعه کنند و با ارائه قولنامه درخواست وام داشته باشند.

مشمولین تنها یک بار می توانند از این وام بهره مند شوند، بنابراین افرادی که در گذشته وام مسکن دریافت نموده اند، نمی توانند درخواست مجدد داشته باشند.

مبلغ وام مسکن در سال 97

مبلغ وام در کلانشهر ها و مراکز استان ها 85 میلیون، در شهر هایی که زیر یک میلیون نفر جمعیت داشته باشد 70 میلیون، در شهر های کوچک 60 میلیون و در شهر هایی که عموماً خانه ها فاقد سند و قولنامه ای است، روستا ها و مناطق عشایری، 40 میلیون تومان است.

مصوبه هیئت وزیران در مورد وام مسکن

1- دولت موظف است نسبت به تضمین پیش بینی و پرداخت مابه التفاوت سود بانکی تا سقف نرخ مصوب نظام بانکی به بانک های عامل با تایید وزارت راه و شهرسازی (سازمان ملی زمین و مسکن) اقدام و اعتبار مورد احتیاج را در ردیف های مربوطه منظور کند. همچنین بانک های عامل موظفند نسبت به ارزیابی ملک، محاسبه و اخذ تضمین های بازپرداخت لازم به میزان اصل تسهیلات و سود سهم ایثارگر (چهار درصد) اقدام کنند.

2- به ایثارگرانی که دارای مسکن نامناسب یا ناتمام می باشند و در سنوات گذشته از تسهیلات مسکن کمتر از سقف تسهیلات مصوب در سال 1390 استفاده نموده اند، فقط برای یک بار پس از تسویه تسهیلات قبلی با معرفی بنیاد شهید و امورایثارگران یک فقره تسهیلات مسکن صرفاً در قالب تسهیلات ساخت با همان وثیقه قبلی و یا وثیقه جدید پرداخت می گردد.

3- وام های حمایتی غیرایثارگری از قبیل: وام های کارمندی و شرکتی، مسکن مهر، خودمالکی و نظایر آن مانع دریافت این تسهیلات نمی شوند. افراد مشمول می توانند مشترکاً از تسهیلات بانکی متعلقه برای یک واحد مسکونی استفاده کنند.

4- اوراق واگذاری از قبیل: برگه یا قرارداد واگذاری توسط اداره کل راه و شهرسازی ملاک ارائه تسهیلات نزد بانک های عامل است. افراد واجد شرایطی که مسکن آن ها به وسیله تعاونی های معتبر همانند نیرو های مسلح تامین می گردد و همچنین مشمولان ساکن روستا ها و شهر هایی که اکثریت املاک و منازل مسکونی آن ها فاقد سند رسمی هستند، می توانند با وثیقه و یا تضمین معتبر بدون ارائه سند ملکی رسمی و یا ثبتی، تسهیلات مقرر را دریافت و در همان محل احداث یا خریداری کنند.

5- بانک های عامل مجازند جهت احداث واحد های مسکونی توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران برای ایثارگران مشمول این بند تسهیلات مربوط را پرداخت کنند تا پس از احداث به افراد واجد شرایط مذکور که توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران معرفی می شوند به صورت اقساطی واگذار کنند.

6- تسهیلات خرید مسکن به افرادی که فاقد مسکن یا مسکن مناسب باشند و پیش از این از تسهیلات مسکن ایثارگری استفاده ننموده باشند، پرداخت می گردد. اما جانبازان 70 درصد و بالاتر که با توجه به شرایط جسمانی دارای مسکن نامناسب هستند، با تایید بنیاد شهید و امور ایثارگران می توانند پس از تسویه تسهیلات قبلی مسکن ایثارگری مجدداً از این تسهیلات بهره مند شوند.

زمان پرداخت وام مسکن بنیاد شهید

این مساله به شرایط بانک و تکمیل مدارک از سوی درخواست کننده بستگی دارد، اما به طور کلی مبلغ وام پس از تکمیل مدارک و گذراندن مراحل اداری واریز می گردد. به نظر می رسد طی کردن مراحل دریافت وام در سال 97 نیز به مانند سال های گذشته باشد. برای دریافت هر گونه اطلاعات بیشتر می توانید به خبر زیر مراجعه نمایید.

بیشتر بدانید: فرایند دریافت و ثبت نام وام مسکن بنیاد شهید به چه صورتی است؟

ایثارگران گرامی می توانند برای آگاهی دیگر خوانندگان تجربیات خود را به وسیله قرار دادن نظر در همین صفحه به اشتراک گذارند.

منبع: setare.com
انتشار: 2 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 2 اردیبهشت 1400 گردآورنده: justclip.ir شناسه مطلب: 403

به "وام مسکن بنیاد شهید سال 97" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وام مسکن بنیاد شهید سال 97"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید