برترین زمان سفر به کنیا چه موقع است؟

به گزارش دنیای ویدئو، کنیا سرزمینی سرشار از حیات وحشی غران و طبیعت بکر و منحصر به فرد بوده و گردشگران بسیاری را در حسرت سفر نگاه داشته است. سفر به کنیا سرشار از لذت و تفریحات مختلف خواهد بود و بی شک فرصتی برای بی حوصلگی یا بی حالی پیدا نخواهید کرد. اما انتخاب برترین زمان سفر به کنیا از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. جاذبه های گردشگری و توریستی کنیا به انواع مختلفی دسته بندی می شوند و به همین علت ممکن است هریک از آنها برای فصل خاصی مناسب باشند و در صورتی که با ویژگی های هریک و زمان مناسب بازدید از آنها آشنایی داشته باشید خواهید توانست بیشترین لذت را از سفر خود ببرید. پس خواندن این مطلب مجذوب کننده از خبرنگاران را از دست ندهید..

برترین زمان سفر به کنیا چه موقع است؟

اما چگونه می توان برترین زمان سفر به کنیا را تشخیص داد و از چه راه هایی سفری متناسب با سلایق خود داشته باشیم؟ در پاسخ این مطلب باید موارد مختلفی مورد آنالیز قرار گیرد که ما در این مطلب می خواهیم تمامی این نکات را ریز به ریز آنالیز نموده و در نهایت برترین مواقع مسافرت به کشور کنیا را بیان کنیم. در ادامه با ما باشید:

برترین زمان سفر به کنیا چه موقع است؟

کنیا سرزمینی کهن با تاریخی دور و دراز است که زیبایی های طبیعی و چرخه حیوانی طبیعت باعث کم رنگ دیده شدن تاریخ این کشور شده است. تابحال هرچه درباره کنیا شنیده ایم در رابطه با دیدنی های طبیعی و حیات وحش آن بوده اما جالب است بدانید که این کشور دیدنی های تاریخی متعددی را نیز در خود جای داده و سفر به کنیا برای تمامی سلیقه ها مناسب خواهد بود. اما چه زمانی را برای سفر انتخاب کنیم تا دچار مشکل نشده و دیدنی های اصلی کنیا را هدف قرار دهیم؟

اگر تاریخ دقیقی برای برترین زمان سفر به کنیا در وب سایت های مختلف ذکر شده باشد دروغی بیش نیست چرا که زمان سفر بستگی به خواسته های شما از مسافرتتان خواهد داشت. برای مثال: افرادی که به قصد بازدید از کوه کنیا سفر می نمایند باید تاریخ متفاوتی را نسبت به افرادی انتخاب نمایند که قصد لذت بردن از سافاری این کشور را دارند.

برترین زمان سفر به کنیا از نظر آب و هوا

یکی از اصلی ترین عواملی که بر لذت از سفر تاثیر خواهد گذاشت، آب و هوای منطقه است. قطعا در صورتی که شرایط آب و هوایی مناسبی بر منطقه حاکم باشد خواهید توانست با مسائل کمتری به گشت و گذار بپردازید. همانطور که می دانید کنیا در فاصله کمی از خط استوا قرار گرفته و به همین علت نمی توان آن را چهار فصل دانست. آب و هوای کنیا به دو بخش بارانی و خشک دسته بندی می گردد که حد واصل این دو آب و هوا برترین زمان سفر به کنیا از نظر آب و هوا خواهد بود.

فصل خشک به دو بخش کوتاه و بلند دسته بندی می گردد که کوتاه ماه های: ژانویه و فوریه بوده و بلند از اواخر ژوئن شروع و تا اکتبر ادامه دارد. نوامبر و دسامبر باران های کوتاهی داشته و مارس تا مه مرطوب ترین مواقع کنیا است. پس در حالت کلی نوامبر و دسامبر و بعلاوه ژانویه شرایط مناسبی را برای سفر شما خواهند داشت.

آب و هوای منطقه ها مختلف کنیا

کنیا سرزمینی پرفراز و نشیب با دشت های وسیع و کوه های مرتفع می باشد که این امر باعث تمایز آب و هوایی چشمگیری در آن شده است. منطقه ها شرقی کشور که به اقیانوس اطلس منتهی شده و نوار ساحلی وسیعی را تشکیل می دهد دارای آب و هوای گرم و مرطوب است اما منطقه ها هموار آن از هوای گرم و خشک برخوردار هستند. ارتفاعات سهم عمده ای را در تغییر دمای این کشور به خود اختصاص داده اند به گونه ای که در بخش های مرتفع کنیا دمای هوا بسیار خنک تر از چیزی است که حتی تصور می کنید.

برترین زمان سفر به کنیا و تماشای حیات وحش

حیات وحش کنیا در هر زمان از سال جنجال های خاص خود را دارد اما برترین و دیدنی ترین مورد مربوط به مهاجرت حیوانات از سرنگتی تانزانیا به سمت ماسی مارا است. در این مهاجرت بزرگ حیوانات مختلفی حضور دارند و می توانید برترین صحنه ها را مشاهده کنید. از اهلی ترین حیوانات گرفته تا تیزپا ترین آنها در این مهاجرت بزرگ حضور دارند. چنانچه خوش شانس باشید می توانید لحظات جالب شکار را نیز در اطراف زمان های غروب مشاهده کنید. اوایل فصل تابستان برترین زمان سفر برای مشاهده این کوچ باعظمت است که در آن بیش از 2 میلیون حیوان جابجا می گردد. در این راستا بسیاری از حیوانات جان خود را از دست می دهند و در مقابل تولدهای بسیاری نیز انجام می گردد. در صورتی که تمایل به بازدید از این مهاجرت بزرگ داشته باشید باید حتما کلیه جنبه های محافظتی لازم را در نظر گرفته باشید.

برترین زمان سفر به کنیا برای سافاری

به جرات سافاری کنیا اصلی ترین علت سفر به این کشور است و به همین علت بهتر است با اصلی ترین مواقع برای سافاری آشنایی داشته باشید. منظور از سافاری، گشت و گذار از طریق خودرو های مخصوص در دل طبیعت است، طبیعتی که حیوانات اهلی و وحشی به صورت گله ای در آن زندگی می نمایند و اینبار شما هستید که در قفس بوده و قصد بازدید از حیوانات را دارید. در فصول پر بارش سال سافاری کنیا شرایط جذابی را نخواهد داشت و توصیه می کنیم که مواقع کم بارش را برای سفر خود انتخاب کنید. برترین زمان سفر به کنیا از نظر شرکت در سافاری مربوط به ماه های تیر تا اواسط آبان است. در این مواقع تور های سافاری به صورت مکرر برگزار می شوند و ممکن است حتی بیش از 1 روز نیز برای آن وقت احتیاج داشته باشید.

برترین زمان سفر برای بازدید از سواحل

یکی از جاذبه های توریستی کنیا که باعث جذب گردشگران به این کشور می گردد وجود سواحل بکر و دست نخورده آن است. تفریحات متنوعی در نوار ساحلی کنیا ارائه می شوند و ساحل جایگاه ویژه ای در خاطر گردشگران دارد و همگان به آن علاقه خاصی نشان می دهند. همانطور که در بخش های قبل اشاره شد سواحل کنیا از آب و هوای گرم و مرطوب برخوردار هستند و به همین علت فصول مهر و آبان شرایط برای سفر شما مهیا است. در این فصول هم مقدار بارش باران قابل تحمل بوده و هم از گرمای سوزان خورشید خبری نیست و می توانید به راحتی از تفریحات مختلفی دریایی بهره مند شوید.

برترین زمان سفر برای کوهنوردی

ارتفاعات بخش اعظمی از جغرافیای کشور کنیا را به خود اختصاص داده اند و شاهد کوه های متعددی در این کشور هستیم. کوه کنیا بلندترین کوه این کشور و دومین در کل آفریقا است و به علت برخورداری از زیبایی های منحصر به فرد مورد توجه قرار گرفته است. برای اینکه صعودی پیروز و لذت بخش داشته باشید بهتر است مواقع گرم سال را انتخاب کنید و برترین زمان سفر به کنیا از این نظر، فصول تابستان یعنی فوریه و سپتامبر خواهند بود. در این ماه ها شاهد آب و هوایی بسیار مطلوب هستیم.

با افزایش ارتفاع کوه دمای هوا پایین تر آمده و شاهد سرد تر شدن تدریجی آب و هوا خواهیم بود و اگر به قصد صعود از قله سفر می کنید حتما باید تجهیزات مورد احتیاج را همراه داشته باشید. مواقع مختلف روز نیز بر انتخاب زمان مناسب سفر به کنیا تاثیر خواهند داشت و طول روز هوا گرم بوده و پس از غروب خورشید شاهد کاهش چشمگیر خاص دمایی خواهیم بود. عکس گرفتن از ارتفاعات کنیا برترین لحظات را برایتان به تصویر خواهد کشید و حتما این لحظات ناب را به ثبت برسانید.

منبع: دلتابان
انتشار: 10 بهمن 1400 بروزرسانی: 10 بهمن 1400 گردآورنده: justclip.ir شناسه مطلب: 771

به "برترین زمان سفر به کنیا چه موقع است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین زمان سفر به کنیا چه موقع است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید