راهنمای خرید در آنکارا

به گزارش دنیای ویدئو، راهنمای خرید در آنکارا برای گردشگران

یکی از سوال ها و مشکلاتی که در هنگام سفر به ترکیه و ورود به شهر آنکارا برای گردشگران وجود دارد، دسترسی و یافتن مراکز خرید آن است. در راهنمای خرید در آنکارا بیشتر با مکان مراکز خرید آشنا خواهید شد. کدام یک از مراکز خرید در مرکز شهر واقع شده اند و دسترسی به آن ها آسان است؟ کدام یک از مراکز خرید در حاشیه شهر آنکارا هستند و برای رفتن به آن ها می بایست تاکسی گرفت؟ در نزدیکی کدام مراکز خرید هتل های متعددی برای رزرو وجود دارند. در نتیجه با اقامت در هر یک از هتل های آنکارا به کدام یک از مراکز خرید، دسترسی بهتری خواهید داست؟ کدام یک از مکان های تفریحی را برای خرید ترجیح می دهید؟ مراکز خرید مدرن آنکارا را ترجیح می دهید یا اینکه از گشت و گذار و قدم زدن در بازارهای سنتی بیشتر لذت می برید؟ در مجله خبرنگاران و در ادامه می توانید جواب هر یک از این سوال ها را پیدا کرده و با راهنمای خرید در آنکارا، سفری راحت تر و با برنامه ریزی مناسب داشته باشید.

راهنمای خرید در آنکارا

مراکز خرید مدرن در آنکارا

اگر از عاشقان خرید هستید و اما از گشت وگذار در میان پاساژها و مراکز خرید مدرن متعدد لذت می برید، در این شهر بسیار راحت خواهید بود. بیشترین تعداد مراکز خرید بر حسب جمعیت را در ترکیه، می توانید در آنکارا ببینید. در تمام این مکان ها نیز، همه برندها و محصولات مشابه دیگر شهرها به فروش می رسند. در حقیقت راهنمای خرید در آنکارا به شما امکان خرید آسان و رفت و آمد بهتر را به این مراکز می دهید. ابتدا به شما توصیه می کنیم که اگر قصد رفتن به سمت هر یک از مراکز خرید آنکارا را دارید، سعی کنید که بین ساعت 10 صبح تا 10 شب بروید. چرا که تمام مراکز خرید این شهر، تنها در این ساعات از شبانه روز باز هستند.

مرکز خرید آرمادا، پانورا، کنت پارک، کپا، گوردیون، نکست لول، کیزیلای AVM مرکز خرید کنت پارک آنکارا، مرکز خرید کاروم، مرکز خرید آنکامال، مرکز خرید گالریا آنکارا، مرکز خرید فروم آنکارا و مرکز خرید سپا (Cepa) از جمله مراکز خرید در اینجا هستند. برای راهنمای خرید در آنکارا به شما توصیه می کنیم که با هر یک از این مراکز خرید، به صورت جداگانه اطلاعاتی کسب کنید و سپس برای خرید به سمت آن ها تاکسی بگیرید.

خوشبختانه در هر یک از بخش ها و محله های آنکارا، مراکز خرید خوبی پیدا خواهید نمود. در این صورت احتیاج ندارید که مسافت های طولانی را برای رسیدن به یک فروشگاه یا خرید پوشاک طی کنید. به سادگی می توانید نزدیک ترین مرکز خرید آنکارا به هتل و محل اقامت خود را پیدا نمایید. جدای از این مترو آنکارا دسترسی به بسیاری از این مراکز را برای شما آسان و راحت می کند.

پس از رزرو هتل آنکارا با خیالی آسوده به سراغ خرید بروید.

مراکز خرید نزدیک به مرکز شهر آنکارا

به عنوان نمونه، اگر خود را به ایستگاه مترو آلتگچیدی در بلوار آتاتورک برسانید، می توانید به مراکزی همانند آرمادا ای وی ام، مرکز خرید کازیلای، مرکز خرید دوگا آکواریوم، چهارسوی آکسو و مرکز خرید شش مغازه دسترسی داشته باشید.

مرکز خرید اصلی و تجاری آرمادا به همراه مرکز خرید نکست لِوِل در نزدیکی مترو آنکارای یا سوغوتوزو و در نزدیکی بلوار مولانا واقع شده اند. در همین خیابان مولانا و کمی پایین تر از این دو مرکز خرید، می توانید برای راهنمای خرید در آنکارا به سمت جنوب این شهر بروید. دو مرکز خرید تاوروس (Taurus shopping centere) و مرکز خرید او دی سی (آلیسوریس مرکزی) در نزدیکی یکدیگر و خیابان 1071 ملازغیرت (Malazgirt) واقع شده اند. در مجموع شاید بتوان حدود 19 مرکز خرید و بازار را در آنکارا نام برد که برای گردشگران و گردشگر ها مکان های مجذوب نمایندهی هستند.

مراکز خرید حاشیه شهر آنکارا

راهنمای خرید در آنکارا متذکر می گردد که مراکز خرید معروفی مانند فوروم آنکارا به دور از مرکز شهر قرار داشته و اگر بخواهید به این مرکز خرید بروید، قطعا بهتر است که تاکسی بگیرید. برای این مرکز خرید، مترویی وجود ندارد. بعلاوه اتوبوس ها، زمانی طولانی در راه هستند که مقداری پیاده روی هم خواهید داشت. در نزدیکی این مرکز خرید به علت دوری از مرکز شهر، هیچ گونه هتلی هم پیدا نخواهید نمود.

از دیگر مراکز خرید آنکارا که در حاشیه شهر و به دور از مرکز شهر قرار گرفته اند می توان به بازار اوپتیموم (Optimum Outlet)، مرکز خرید باتیکنت (Batikent Mall)، پانورا ای وی ام (Panora AVM)، آناتولیوم آنکارا (Anatolium Ankara) و ناتا وگا (Nata Vega) و مرکز خرید اف تی زد (FTZ Shopping Center) اشاره کرد.

برای اطلاعات بیشتر راجع به 10 مورد از برترین مراکز خرید آنکارا بر روی آن کلیک کنید.

بازارهای سنتی آنکارا

یکی از مجذوب نماینده ترین مکان هایی که در راهنمای خرید در آنکارا به شما پیشنهاد می دهیم، رفتن به بازارهای سنتی آنکارا است. بازارهای سنتی یکی از رنگارنگ ترین و مجذوب نماینده ترین مکان ها برای سرگرمی و قدم زدن در هر شهری است. حتی اگر قصد خرید نداشته باشید، باز هم به شما پیشنهاد می دهیم که در راهنمای خرید در آنکارا به سراغ این بازارها بروید. در این بازارها می توانید انواع صنایع دستی مانند منسوجات دستباف، زیورآلات، پارچه های سنتی، محصولات چرمی، صنایع مسی و برنجی و بسیاری دیگر را بخرید. بعلاوه برترین ادویه ها و سبزیجات معطر را در این مکان ها می توانید ببینید. از خوراکی ها و غذاهای ترکی مانند گوزلمه هم در این بازارها برترین ها را پیدا خواهید نمود.

برای رزرو مقرون به صرفه ترین هتل های آنکارا اینجا کلیک کنید.

خیابان Tunali Hilmi شناخته شده ترین محله برای خرید در آنکارا بوده، اما افزایش روز افزون مراکز خرید بزرگ، بازار آن را تا حدودی کساد نموده است.

قلعه آنکارا، از زمان های دور مرکز تجاری بوده و امروزه تجار فرش، چرم و عتیقه جات در آن برای جذب گردشگران با یکدیگر رقابت می نمایند. این قلعه مکان مناسبی برای خرید فرش و گلیم با قیمتی مناسب می باشد. با پایین رفتن از قلعه می توانید وارد بازار سرپوشیده شوید، یک بنای فلزی که در آن می توانید محصولات با کیفیت و مقرون به صرفهی را بخرید.

معرفی منطقه ها خرید در آنکارا

منطقه Çıkrıkçılar Yokuşu، منطقه Ulus، منطقه سامان پازاری (Saman Pazari)، خیابان ازمیر و در نزدیکی قلعه آنکارا بازارهای سنتی آنکارا را پیدا خواهید نمود. بسیاری از این مکان ها در مرکز شهر واقع شده اند و دسترسی راحتی دارند. چه با تاکسی، چه با اتوبوس و چه با مترو می توانید خود را به هر یک از این منطقه ها و بازارهای آن ها برسانید. بازار محلی که در منطقه چیکریکچیار یوکوشو از مجذوب نماینده ترین بازارهای بومی ترکیه در آنکارا بوده که دارای بازار مسگری هم هست. اگر برای اولین بار است که به این شهر سفر می کنید، پیشنهاد می دهیم حتما به تماشا این بازار سنتی بروید. درون این منطقه، هتل های 3 ستاره، 4 ستاره و 5 ستاره عالی آنکارا برای رزرو هتل وجود دارند. هتل هایی مانند رادیسون بلو آنکارا در این منطقه قرار گرفته است.

برای خرید جواهرات و نقره جات ترک می توانید از مرکز خرید قدیمی Kugulu Pasaji که در مقابل پارک Kugulu (قو) قرار گرفته است، بازدید کنید. بعلاوه در 100 کیلومتری غرب آنکارا شهر تاریخی به نام بی پازاری قرار گرفته است که نقره های دست سازش در ترکیه معروف هستند. برترین مکان برای خرید نقره در این شهر، بازار جواهرآلات Kuyumcular بوده که در این بازار، غذاها و نان های محلی این منطقه فروخته می گردد.

منطقه مرکزی کیزیلای در راهنمای خرید در آنکارا

در منطقه مرکزی کیزیلای یکی از معروف ترین خیابان های خرید آنکارا قرار گرفته است. راهنمای خرید در آنکارا به شما توصیه می کنیم که هتل و محل اقامت خود را در این منطقه انتخاب کنید. نه تنها گزینه های اقامتی بسیاری پیش رویتان قرار گرفته است، بلکه دقیقا در مرکز شهر قرار گرفته اید. با کمی پیاده روی می توانید خود را به خیابان ازمیر برسانید یا حتی به مراکز خریدی مانند دوگا آکواریوم (Doga Akvaryum) و کازیلای ای وی ام (Kazilay AVM) با کمی پیاده روی برسانید. خیابان ازمیر برای خرید کفش و محصولات چرمی مناسب است.

اگر در پی مکانی برای خرید های مقرون به صرفه هستید، به منطقه Ulus بروید. در این منطقه حتی بسیاری از مغازه های عتیقه فروشی آنکارا را می توانید پیدا کنید.

فروشگاه های معروف آنکارا

از فروشگاه های معروف آنکارا می توان به پاشاباغچه (محصولات شیشه و بلور)، فروشگاه واکو Vakko (پر از برندهای لوکس ترکی) با چندین شعبه و فروشگاه گلنکسل ال ساناتلری (Geleneksel El Sanatları) پر از محصولات صنایع دستی برتر ترکیه اشاره کرد. بسیاری از شعبه های این فروشگاه ها و مغازه های معروف را درون بیشتر مراکز خرید مانند مرکز خرید آرمادا و یا نزدیکی خیابان های معروف آنکارا پیدا خواهید نمود. در پاشاباغچه محصولات هنری زیبا و مقرون به صرفهی به فروش می رسد که یکی از برترین و منحصربه فرد ترین سوغاتی های ترکیه محسوب می گردد. ترکیه صنعت نساجی و پوشاک بسیار قدرتمندی دارد و برندهای ترک برترین و مقرون به صرفه ترین گزینه برای خرید هستند که در فروشگاه های واکو عرضه می شوند.

از دیگر برندهای معروف ترکی می توان به بیمن (Beymen)، سرار (Serar)، توزین (Tuzin)، رومان (Roman)، فابریکا (Fabrika)، کوتون (Koton) و بسیاری دیگر اشاره کرد.

منبع: tripadvisor.com

این مطالب را نیز بخوانید:

برترین هتل های 5 ستاره آنکارا

چه سرگرمیاتی در آنکارا مجانی هستند؟

15 علت برای سفر به آنکارا؛ مرکز زیبای ترکیه!

منبع: الی گشت
انتشار: 13 شهریور 1401 بروزرسانی: 13 شهریور 1401 گردآورنده: justclip.ir شناسه مطلب: 959

به "راهنمای خرید در آنکارا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای خرید در آنکارا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید