مقاله: معرفی اجزای اصلی ساختمان

به گزارش دنیای ویدئو، در زمان احداث ساختمان جدید در مجاور ساختمان های قدیمی، درز انبساط و انقباض برای جلوگیری از خرابی های ناشی از انبساط و انقباض در فصول سرد و گرم سال در عملیات اجرایی ساختمان، اجرا می شوند.

مقاله: معرفی اجزای اصلی ساختمان

آن چه که در ابتدا و در ساخت یک ساختمان باید نسبت به انجام آن اقدام گردد، کف سازی می باشد. کف سازی با توجه به کاربری ساختمان متفاوت می باشد. آن چه که در کف سازی حائز اهمیت می باشد، انتخاب مصالح مناسب می باشد. مصالح باید به گونه ای باشند که تحمل وزن خود و وزن اشخاص را داشته باشد. کف سازی باید به گونه ای انجام گردد که از مقاومت بالایی برخوردار بوده و تردد بر روی آن اسان باشد. همان گونه که گفته شد، کف سازی در قسمت های مختلف متفاوت بوده و شرایط متفاوتی دارد. برای مثال کف سازی در زمین های خشک و نمیه خشک و طبقات مخنلف ساختمان متفاوت می باشد.

پنجره و درب ساختمان، از دیگر اجزا اصلی ساختمان می باشند. ساخت درب و پنجره به منظور برقراری ارتباط فضای داخلی و خارجی ساختمان صورت می گیرد. ساخت درب و پنجره، دارای اصول و قواعد می باشد. برای مثال در ساخت پنجره، عرض و ارتفاع آن و فاصله قرارگیری پنجره از کف ساختمان از نکات مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد. رعایت این اصول می تواند در دستیابی به دید مناسب یاری کند.

منبع مقاله: معرفی اجزای اصلی ساختمان

انتشار: 7 دی 1400 بروزرسانی: 7 دی 1400 گردآورنده: justclip.ir شناسه مطلب: 733

به "مقاله: معرفی اجزای اصلی ساختمان" امتیاز دهید

1 کاربر به "مقاله: معرفی اجزای اصلی ساختمان" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقاله: معرفی اجزای اصلی ساختمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید