ادامه آموزش نظامی ترکیه در لیبی به رغم هشدار حفتر

به گزارش دنیای ویدئو، وزارت دفاع ترکیه اعلام نمود، نیروهایش تیراندازی با سلاح های سنگین را به نیروهای ارتش دولت وفاق ملی لیبی آموزش دادند.

ادامه آموزش نظامی ترکیه در لیبی به رغم هشدار حفتر

به نقل از خبرگزاری آناتولی، این وزارتخانه در بیانیه ای اعلام نمود، نیروهایش ادامه آموزش نظامیان دولت وفاق در چارچوب توافقنامه آموزش، همکاری و مشاوره نظامی که میان آنکارا و طرابلس به امضا رسیده، تضمین می نماید.

در این بیانیه آمده است که نیروهای ترکیه آموزش هایی در زمینه تیراندازی با سلاح سنگین مثل توپخانه، راکت انداز و خمپاره انداز به نیروهای دولت وفاق ارائه کردند.

مقامات ترکیه و دولت وفاق ملی لیبی مستقر در طرابلس 27 نوامبر 2019 دو تفاهم نامه پیرامون تقویت همکاری امنیتی و نظامی میان دو کشور و ترسیم مرزهای دریایی امضا کردند که مخالفت دولت مستقر در شرق لیبی و کشورهای منطقه را به همراه داشت.

ترکیه بزرگترین حامی خارجی دولت وفاق ملی لیبی در مقابله با نیروهای شورشی موسوم به ارتش ملی به فرماندهی خلیفه حفتر تحت حمایت مصر است.

حضور نظامی ترکیه در حالی در لیبی ادامه دارد که روز آدینه خلیفه حفتر فرمانده نیروهای ارتش ملی لیبی به ترکیه هشدار داد یا مسالمت آمیز و یا با جنگ از لیبی خارج گردد. ، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 12 بهمن 1399 بروزرسانی: 12 بهمن 1399 گردآورنده: justclip.ir شناسه مطلب: 241

به "ادامه آموزش نظامی ترکیه در لیبی به رغم هشدار حفتر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ادامه آموزش نظامی ترکیه در لیبی به رغم هشدار حفتر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید