این هواپیمای رکوردشکن با خلبان زن دور برج میلاد چرخید، عکس

به گزارش دنیای ویدئو، هواپیمای فوق سبکی که گرداگرد برج میلاد پرواز کرد، رکورد سریع ترین پرنده فوق سبک دو نفره را در سال 2005 به نام خود ثبت نموده اند.

این هواپیمای رکوردشکن با خلبان زن دور برج میلاد چرخید، عکس

به گزارش خبرگزاری خبرنگارانی، هواپیمای فوق سبک جی ام بی-وی ال3 اسپرینت با یک خلبان زن به تازگی با مانور دادن گرداگرد برج میلاد خبرساز شده است. این پرنده کوچک که در کشور چک طراحی و ساخته شده بر اساس اطلاعات دانشنامه دنیای هوانوردی سبک در سال 2005 سریع ترین هواپیمای فوق سبک دو نفره دنیا لقب گرفت.

وی ال-3 از پیکربندی تراکتور در هوانوردی بهره می برد. این اصطلاح به هواگردهایی اطلاق می گردد که موتور ملخی شان در نوک هواپیما نصب شده و هواپیما را در هوا جلو می کشد.

در این هواپیما صندلی دو سرنشین در کابین کنار هم قرار گرفته است و می توان آن را با دو مدل ارابه فرود ثابت و جمع شونده سفارش داد.

همانطور که اشاره شد جی ام بی (JMB) در جمهوری چک مستقر است. جی ام بی با تمرکز بر سرعت و طراحی پیشرفته در ساخت هواپیما از ماشین های مسابقه فرمول 1 و ماشین های اسپرت الهام می گیرد.

بر اساس گزارش فلاینگ مگ، وقتی صحبت از سرعت به میان می آید، هواپیما یک هیولا است. هواپیمای آزمایش شده در این گزارش از موتور توربوشارژ Rotax 915S بهره می برد که می تواند این پرنده سبک وزن را به حداکثر سرعت را 370 کیلومتر در ساعت یا 200 گره برساند.

هواپیمای وی ال-3 با قیمت 370 هزار دلاری (حدود 18 میلیارد تومان) از هر هواپیمای سبک تازه دیگری در کلاس خود سرعت بیشتری به ازای هر دلار ارائه می دهد.

5858

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 23 تیر 1402 بروزرسانی: 23 تیر 1402 گردآورنده: justclip.ir شناسه مطلب: 1098

به "این هواپیمای رکوردشکن با خلبان زن دور برج میلاد چرخید، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این هواپیمای رکوردشکن با خلبان زن دور برج میلاد چرخید، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید