بارش شدید باران مقبرۀ هزارساله را آشکار کرد

به گزارش دنیای ویدئو، ساکنان محلی منطقۀ مورلوس در مکزیک بعد از وقوع یک بارش شدید، متوجه استخوان هایی شبیه استخوان انسان شدند که از دل خاک بیرون زده بودند. آنالیز های بیشتر نشان داد که این یک مقبرۀ هزار ساله است.

بارش شدید باران مقبرۀ هزارساله را آشکار کرد

به گزارش فرادید، بر اساس خبری که روز 28 آگوست از موسسه ملی انسان شناسی و تاریخ مکزیک اعلام شد، این گور که تقریباً 1000 سال قدمت دارد، در منطقۀ مورلوس نزدیک ورودی سایت باستان شناسی اِل تلاتونی پیدا شد.

بعد از یک بارش بسیار سنگین بود که مردم محلی متوجه بیرون زدن چند تکه استخوان از دل خاک شدند؛ آن ها این موضوع را به مسئولان موسسه انسان شناسی و تاریخ اطلاع دادند و باستان شناسان بلافاصله در محل حضور پیدا کردند.

باستان شناس می گویند در حفاری های پنج روزه ای که انجام شد، اسکلت یک زن و چندین گورنهاده کشف شده است. این زن به سمت راست در حالی که سرش رو به شمال بوده، دفن شده است. دست ها و پا های او خم شده بودند که نشان می دهد او را پیچیده و در نوعی بسته بندی قرار داده بودند.

به گفته مقامات، قدمت این گور بین سال های 900 تا 1200 است.

مجموعه ای از قطعات سرامیکی مرتبط با گور نیز یافت شدند. تعدادی کاسه و یک مجسمه کوچک انسان مانند مربوط به دوره تولتک هم در همانجا یافت شدند. دوره تولتیک از 900 تا 1200 میلادی تداوم داشته است.

باستان شناسان می گویند شواهد موجود در محل نشان می دهد این زن زیر طبقات یک خانه دفن شده است. در لایه های زیرین این گور، مصنوعات قدیمی تر بیشتری نیز کشف شد، از جمله چندین کاسه سه پایه با تکیه گاه های کشیده که قدمت شان به 500 و 150 قبل از میلاد می رسد.

تندیسه ای که در محل دفن پیدا شد

باستان شناسان می گویند این کاسه ها و سایر سرامیک ها، قدیمی ترین آثاری هستند که در این منطقه یافت شده است به این معنا که این منطقه ساکنان قدیمی تری نسبت به آنچه قبلا تصور می شد داشته است.

در حال حاضر تحلیل های بیشتری بر روی اسکلت زن در حال اجرا است تا شاید اطلاعات بیشتری در مورد زندگی و نحوۀ مرگ او به دست بیاید.

مورلوس (Morelos) حدود 50 مایلی جنوب شرقی مکزیکو سیتی است.

منبع: فرارو
انتشار: 11 شهریور 1402 بروزرسانی: 11 شهریور 1402 گردآورنده: justclip.ir شناسه مطلب: 1115

به "بارش شدید باران مقبرۀ هزارساله را آشکار کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بارش شدید باران مقبرۀ هزارساله را آشکار کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید