با پیامد های جسمی و روانی کمردرد مزمن آشنا شوید

به گزارش دنیای ویدئو، بیشتر افراد در دوره ای از زندگی شان با عارضه درد کمر روبرو بوده اند که تأثیرات آن بر کیفیت زندگی بسیار وسیع است.

با پیامد های جسمی و روانی کمردرد مزمن آشنا شوید

به گزارش گروه وبگردی خبرنگاران، آنالیز هایی که در گذشته انجام گرفته حاکی از آن است که درد کمر عامل اصلی محدود شدن فعالیت بدنی و غیبت در محل کار در کشور های سراسر دنیا است. علاوه بر این، کمردرد با مسائل روحی-روانی از جمله افسردگی و اضطراب همراه است.

به علت تأثیرات گسترده کمردرد و این حقیقت که یافتن روش درمانی مناسب برای این عارضه کار ساده ای نیست، هزینه های خدمات درمانی آن بسیار زیاد است. در مطالعه ای که سال 2016 انجام گرفت معین شد تنها در سال 2013 درد کمر و گردن درمیان سه رتبه اول مربوط به هزینه های خدمات درمانی در آمریکا بوده که رقم آن در حدود 87.6 میلیارد تومان برآورد شده است.

در این آنالیز متخصصان کانادایی به آنالیز تأثیرات کمردرد روی عموم افراد با گذشت زمان پرداخته و اطلاعات موجود در خصوص چند ابتلایی (وجود یک یا چند بیماری روانی علاوه بر بیماری یا اختلال اولیه)، معلولیت ناشی از این عارضه و مصرف دارو را در میان فاکتور های دیگر مورد ارزیابی قرار دادند.

آن ها اطلاعات جمع آوری شده از 12 هزار و 782 نفر را در کانادا بازبینی کردند که شرایط سلامت آنان در فاصله سال های 1994 تا 2011 مورد آنالیز قرار گرفته بود. این افراد هر دو سال یک بار تحت مصاحبه قرار گرفته و اطلاعات آنان در خصوص چند ابتلایی، مقدار و دفعات درد، شرایط معلولیت، مصرف دارو و مراجعه به پزشک جمع آوری شد.

در مدت زمان انجام مطالعه، 45.6 درصد از شرکت نمایندگان حداقل یک نمونه از تجربه درد کمر را گزارش کردند.

به گفته متخصصان، افرادی که دچار کمردرد مداوم و در حال پیشرفت بوده اند در مجموع درد و ناتوانی بسیار بیشتری را تجربه نموده اند. بعلاوه مصرف دارو های مسکن در این افراد نسبت به افرادی با کمردرد های موردی و بهبود یافته به مراتب بیشتر است.

براساس این گزارش، متخصصان بعلاوه معتقدند پزشکان باید به هر بیمار روش درمانی مخصوصی را توصیه نمایند و نمی توان یک روش عمومی را برای همه افراد به کار گرفت.

منبع: ایسنا

با پیامد های جسمی و روانی کمردرد مزمن آشنا شوید

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 20 دی 1400 بروزرسانی: 20 دی 1400 گردآورنده: justclip.ir شناسه مطلب: 748

به "با پیامد های جسمی و روانی کمردرد مزمن آشنا شوید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با پیامد های جسمی و روانی کمردرد مزمن آشنا شوید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید