بلاتکلیفی در افزایش تعرفه آب و برق

به گزارش دنیای ویدئو، تعرفه قبوض آب و برق طبق روال چهار سال اخیر در اردیبهشت ماه با تغییراتی روبرو می گردد، اما سال جاری تا به امروز خبری در این رابطه اعلام نشده و وزارت نیرو پاسخگویی در این زمینه نداشته است.

بلاتکلیفی در افزایش تعرفه آب و برق

به گزارش ایسنا، هیات وزیران در سال 1397 طبق مصوبه ای به استناد مواد یک و سه قانون هدفمند کردن یارانه ها مصوب 1388 به وزارت نیرو اجازه داد تا میانه تعرفه های آب و برق را از ابتدای اردیبهشت ماه بدون تغییر ساختار تعرفه ها هفت درصد برای همه مشترکان و 16 درصد به علاوه آن هفت درصد برای پر مصرف ها افزایش دهد.

این مصوبه از آن سال تا به امروز اجرایی شده، اما تا این لحظه تعیین نشده که آیا قبوض نو نیز با این تغییر روبرو می شوند یا خیر؟! پیگیری خبرنگار در این رابطه نیز پس از یک هفته هنوز به نتیجه نرسیده و وزارت نیرو پاسخی در این باره اعلام ننموده و آن را به بعد موکول نموده است.

به نظر می رسد به علت مصوبه اخیری که برای مشترکان پرمصرف اجرایی شده و طبق آن مبالغ بالایی در قبوض آن ها لحاظ شده است، تمایلی به اعلام رسمی این خبر وجود نداشته باشد، اما به اعتقاد کارشناسان عدم اطلاع رسانی و آگاهی مشترکان بی شک بدترین تصمیم در شرایط فعلی است.

سال گذشته نیز این طرح اجرایی شد، اما این احتمال نیز وجود دارد که سال جاری این مصوبه اجرایی نشود، اما در هر صورت ضروری است تا اطلاع رسانی در این رابطه صورت گیرد، تا مشترکان بدانند چه اندازه از هزینه های خود را باید برای مصرف آب و برق اختصاص دهند.

منبع: فرارو
انتشار: 8 تیر 1401 بروزرسانی: 8 تیر 1401 گردآورنده: justclip.ir شناسه مطلب: 906

به "بلاتکلیفی در افزایش تعرفه آب و برق" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بلاتکلیفی در افزایش تعرفه آب و برق"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید