جیم کری از بازیگری خداحافظی می نماید

به گزارش دنیای ویدئو، جیم کری بازیگر و کمدین محبوب آمریکایی اعلام نمود که میخواهد پس از بازی در دنباله نو فیلم سونیک اعلام بازنشستگی کند.

جیم کری از بازیگری خداحافظی می نماید

به گزارش ایسنا به نقل از ورایتی، جیم کری در مصاحبه تازه خود عنوان نموده: بله قصد بازنشستگی دارم، احتمالا و در این مورد تا حد زیادی جدی هستم. البته بستگی دارد، اگر فیلمنامه ای با جوهر طلا نوشته شده باشد و تماشای آن فیلم برای مردم خیلی مهم باشد، ممکن است بار دیگر به بازیگری برگردم.

این کمدین 60 ساله ادامه می دهد: واقعا زندگی آرامم و نقاشی کردن را دوست دارم و عاشق زندگی معنوی خودم هستم و به نظرم این چیزی نیست که تا به حال از هیچ چهره مشهوری شنیده باشید. این فرایند برای من کافی است و به میزان کافی کار نموده ام.

بر اساس آنچه جیم کری در این مصاحبه گفته بازی مجدد در فیلم سونیک خارپشت 2 آخرین نقش آفرینی او پیش از بازنشستگی خواهد بود.

البته طرفدران جیم کری به غیبت های طولانی او عادت دارند. بازی در فیلم سونیک خارپشت اولین فیلم مهم این بازیگر از سال 2014 و فیلم احمق و احمق تر 2 بود. او در این میان در چند فیلم مستقل بازی نموده بود و بعلاوه در سال 2020 در شش اپیزود از برنامه زنده شنبه شب در نقش جو بایدن ظاهر شد.

جیم کری طیف گسترده ای از نقش آفرینی های به یاد ماندنی را به نام خود ثبت نموده تا به یکی از مورد احترام ترین ستاره های سینما در تاریخ تبدیل گردد.

این بازیگر کانادایی الاصل کار خود را در کنار استندآپ کمدین های بزرگی مانند رادنی دانگرفیلد شروع کرد و سپس با سریال طنز رنگ های زنده شناخته شد.

اوج فعالیت کری در دهه 1990 رقم خورد و او در سال 1994و تنها طی یک سال در سه فیلم پولساز در سطح جهانی بازی کرد: ایس ونچورا: کارآگاه حیوانات (107 میلیون دلار)، احمق و احمق تر (270 میلیون دلار) و ماسک (351 میلیون دلار).

او در سال 1995 در همکاری با جوئل شوماخر در فیلم بتمن برای همواره در نقش مقابل وال کلیمر بازی کرد و پس از آن نقش خود را در قسمت دوم فیلم ایس ونچورا: هنگامی که طبیعت فرا می خواند تکرار کرد.

جیم کری به عنوان نخستین بازیگر تاریخ سینما با دستمزد 20 میلیون دلاری در فیلم کمدی پسر کابلی ساخته بن استیلرز تاریخ ساز شد و در سال 1997 نیز فیلم دروغگو دروغگو را بازی کرد و برای این فیلم دومین جایزه گلدن گلوب خود را دریافت کرد.

او در ادامه حضور در نقش های درام را نیز تجربه کرد و در سال 1999 در فیلم مرد روی ماه ساخته میلوش فورمن نقش آفرینی کرد و نامزد جوایز انجمن بازیگران آمریکا شد و در سال 2004 هم در فیلم درخشش ابدی یک فکر پاک ساخته مایلکل گوندری حضور درخشانی در نقش جوئل باریش داشت.

دوستت دارم فیلیپ موریس (2009)، سرود کریسمس (2009)، پنگوئن های آقای پاپر (2011)، برت واندراستون باورنکردنی (2013)، کیک-اس 2 (2013)، احمق و احمق تر 2 (2014)، جنایت های تاریک (2016)، سونیک خارپشت (2020) و سونیک خارپشت 2 (2022) از جمله دیگر فیلم های جیم کری در چند سال اخیر است.

منبع: فرارو
انتشار: 13 خرداد 1401 بروزرسانی: 13 خرداد 1401 گردآورنده: justclip.ir شناسه مطلب: 882

به "جیم کری از بازیگری خداحافظی می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جیم کری از بازیگری خداحافظی می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید