خبرنگاران سفر به قشم ممنوع شد

به گزارش دنیای ویدئو، قشم- خبرنگاران- فرماندار قشم گفت: با توجه به شرایط قرمز کرونایی در قشم و ممنوعیت سفر در تعطیلات عید سعید فطر، سفر به این جزیره هم ممنوع شد.

خبرنگاران سفر به قشم ممنوع شد

علیرضا نصری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اضافه نمود: این ممنوعیت بر اساس تصمیم ستاد کرونای استان اجرا شده است و تا بهبود شرایط شیوع بیماری ادامه دارد.

وی اضافه نمود: بنا بر این تصمیم از امروز همه گروه های صنفی با رعایت دستورالعمل های بهداشتی مجازند به فعالیت بپردازند.

فرماندار قشم تصریج کرد: این تصمیم برای یاری به اصناف به اسم یکی از قشرهای آسیب پذیر در ایام شیوع ویروس کرونا اخذ شد و ضروری است همه قشرها با رعایت شیوه نامه های بهداشتی به سلامت خود و جامعه یاری نمایند.

وی تاکید نمود: بازرسی و کنترل اصناف با دقت بیشتری صورت می گیرد و اصناف متخلف به مدت سه هفته تعطیل می شوند.

رسانه ها برای پیشگیری از شیوع کرونا در تعطیلات عید فطر وارد عمل شوند

فرماندار قشم گفت: اصحاب رسانه و فعالان فضای مجازی با طراحی طرح های تبلیغی، مردم را به خانه نشینی در تعطیلات عید فطر تشویق نمایند.

وی اضافه نمود: فعالان مطبوعاتی باید با ایجاد جریان رسانه ای، از شیوع این ویروس در آیین های عید سعید فطر جلوگیری نمایند.

نصری ادامه داد: آیین های عید فطر به اسم یکی از سنت های زیبا و ماندگار مردم جزیره قشم است اما به علت امکان شیوع ویروس در تجمعات و مراسم دورهمی، ضروری است از برگزاری آن خودداری نمایند تا شاهد ایجاد موج نو شیوع بیماری نباشیم.

وی توضیح داد: دید و بازدید مجازی و انفاق سفره های کریمانه عید فطر برای دستگیری از نیازمندان، علاوه بر افزایش برکات و خیرات ماه مبارک رمضان، مهم ترین راه قطع زنجیره بیماری و نجات جان عزیزانمان است.

رییس ستاد مدیریت بیماری کرونا شهرستان قشم تاکید نمود: ستاد استانی کرونا با برگزاری نماز عید سعید فطر در فضای باز و با جمعیت محدود موافقت نموده است که ضروری است همه دستورالعمل های برگزاری آن مورد توجه مردم قرار گیرد.

وی در انتها از رسانه ها خواست تا مردم را به ادای نماز عید در خانه به اسم انتخاب ایمن تشویق نمایند.

شهرستان قشم شامل جزیره های قشم، هنگام و لارک با 150 هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات سواحل استان هرمزگان به طول 150 کیلومتر و عرض میانگین 11 کیلومتر در آب های خلیج فارس گسترده شده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 2 شهریور 1400 بروزرسانی: 2 شهریور 1400 گردآورنده: justclip.ir شناسه مطلب: 598

به "خبرنگاران سفر به قشم ممنوع شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران سفر به قشم ممنوع شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید