خبرنگاران قزوینی ها 6 میلیارد و 700 میلیون ریال در چهار فصل کتاب خرید کردند

به گزارش دنیای ویدئو، قزوین- خبرنگاران- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین گفت: 6 میلیارد و 700 میلیون ریال کتاب با برگزاری چهار دوره طرح توزیع یارانه کتاب به وسیله کتابفروشی ها در قالب طرح های فصلی فروش کتاب در سال 1399 در این استان به فروش رفت.

خبرنگاران قزوینی ها 6 میلیارد و 700 میلیون ریال در چهار فصل کتاب خرید کردند

به گزارش خبرنگاران، محمد حسین اسماعیلی روز دوشنبه با اعلام این خبر اضافه نمود: طرح های فصلی فروش یارانه ای کتاب که با همکاری معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و خانه کتاب به منظور رونق بازار کتاب و ترویج کتابخوانی و حمایت از کتابفروشی ها برگزار می گردد طی چند دوره برگزار شده در استان با استقبال خوبی روبرو شده است.

وی گفت : فروش این میزان کتاب در قالب طرح های بهارانه، تابستانه، پاییزه و زمستانه کتاب با مشارکت کتابفروشی های استان قزوین انجام شد.

اسماعیلی افزود: تعداد کتاب های خریداری شده توسط قزوینی ها در چهار طرح فصلی فروش یارانه ای کتاب در سال گذشته در مجموع 17 هزار و 500 جلد کتاب بود.

به گفته این مسوول، برای کل این خریدها مبلغ یک میلیارد 400 میلیون ریال یارانه از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پرداخت شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قزوین مجموع تعداد روزهای برگزاری طرح های فروش فصلی کتاب در سال 99 را 39 روز اظهار داشت و اضافه نمود: با توجه به محدودیت های کرونایی در سال گذشته ، طرح های فصلی فروش یارانه ای کتاب نقش مهمی در پر کردن این خلاء ناشی از شیوع کرونا در سراسر کشور داشت و خوشبختانه با استقبال مناسبی هم روبرو شد و امید است این طرح در سال 1400 در سطح کمی و کیفی بیشتری برگزار گردد.

وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از سال 1394، برای هدفمند کردن یارانه نشر طرح های فصلی فروش کتاب را شروع کرد.

منبع: ایرنا
انتشار: 3 خرداد 1400 بروزرسانی: 3 خرداد 1400 گردآورنده: justclip.ir شناسه مطلب: 457

به "خبرنگاران قزوینی ها 6 میلیارد و 700 میلیون ریال در چهار فصل کتاب خرید کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران قزوینی ها 6 میلیارد و 700 میلیون ریال در چهار فصل کتاب خرید کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید