طرز تهیه شیرینی توت خوشمزه و خانگی

به گزارش دنیای ویدئو، شیرینی توت یکی از خوشمزه ترین شیرینی های اصیل ایرانی است که بیشتر اوقات برای دوران عید تهیه می گردد. این شیرینی با توجه به طرز تهیه آسان، مواد در دسترس و طعم بی نظیر آن، هواداران بسیاری دارد. بعلاوه این روزها با پدید آمدن فروشگاه های اینترنتی مانند خبرنگاران ، برای تهیه مواد غذایی موردنیاز خود، لازم به خارج شدن از منزل نیست. مواد اصلی برای طبخ شیرینی توت، پودر بادام و قند است که به راحتی می توانید آن را تهیه کنید.

طرز تهیه شیرینی توت خوشمزه و خانگی

بعد از تهیه یک مخلوط خمیری، با استفاده از این مواد، شیرینی هایی به شکل توت تهیه می گردد. در سرانجام با استفاده از خلال پسته می توان آن را تزئین کرد. البته گاهی اوقات برای تزئین بهتر آن، با استفاده از رنگ ها و اسانس های خوراکی، از خمیر، میوه هایی به صورت شکل های متنوع مانند توت فرنگی، سیب، زردآلو و غیره درمی آورند.

در این مقاله ما قصد داریم شما را با برترین دستور پخت شیرینی توت آشنا کنیم. در ادامه طرز تهیه شیرینی توت در انواع مختلف را به شما نشان خواهیم داد.

مواد لازم جهت تهیه شیرینی توت

  • بادام 1 لیوان
  • پودر قند 1 لیوان
  • شکر 4 قاشق غذاخوری
  • گلاب به مقدار لازم

دستور پخت شیرینی توت

  • زمان آماده سازی: 20 دقیقه
  • زمان پخت: 15 دقیقه
  • جمعاً: 35 دقیقه
  • مناسب برای: بستگی به مقدار شیرینی ها دارد

برای تهیه شیرینی توت ، ابتدا ضروری است بادام را به همراه پودر قند آسیاب کرد. برای تهیه پودر بادام هم می توانید به صورت حاضری از بیرون تهیه کنید یا خودتان در خانه آسیاب کنید. برای آسیاب کردن بادام، ابتدا بادام ها را داخل یک ظرف آب جوش به مدت 2 ساعت قرار می دهیم. بعد از این مدت، بادام را آبکش نموده و پوست آن ها را جدا می کنیم. در نهایت بادام ها را روی یک دستمال حوله ای قرار می دهیم تا آب آن ها گرفته گردد و خشک شوند.

بعد از خشک شدن بادام، آن ها را با پودر قند در دستگاه میکسر، به طور کامل پودر می کنیم. در ادامه به مخلوط پودر قند و بادام گلاب اضافه میکنیم تا به شکل یک خمیر یکدست درآید. دقت داشته باشید اضافه کردن گلاب باید به آرامی و کم کم انجام گردد تا در نهایت یک خمیر سفت و یکدست داشته باشید.

در مرحله آخر، از خمیر آماده شده، به مقدار میوه توت برمی داریم و شکل می دهیم و در شکر می غلتانیم. برای دم توت نیز از خلال پسته استفاده می کنیم. بعد از آماده شدن شیرینی ها، آن ها را داخل ظرف در بسته قرار دهید و در یخچال نگهداری کنید. توجه داشته باشید قرار گرفتن شیرینی ها در دمای منزل، باعث خشک شدن آن ها می گردد.

البته اگر بخواهید برای تهیه شیرینی توت به شکل میوه های مختلف از اسانس های خوراکی بهره ببرید؛ می توانید مواد خمیر مانند خود را تقسیم کنید. سپس به هر ظرف یک نوع اسانس رنگی خوراکی یا رنگ طبیعی اضافه کنید. به عنوان مثال برای میوه زردآلو می توانید از رنگ طبیعی زعفران بهره ببرید. ما در این مقاله قصد داریم جهت طرز تهیه شیرینی توت در انواع مختلف، از رنگ های طبیعی استفاده کنیم. در ادامه همراه ما باشید تا با دستور پخت شیرینی توت شگفت انگیز در انواع مختلف بیشتر آشنا شوید.

طرز تهیه شیرینی توت در انواع مختلف

برای تهیه شیرینی توت به شکل میوه های مختلف مانند گلابی، زردآلو و توت فرنگی احتیاج به رنگ های سبز، زرد و قرمز داریم. در این دستور پخت با توجه به این که قصد داریم از رنگ های طبیعی استفاده کنیم، به زعفران، زرشک و پودر بسته احتیاج داریم.

مواد لازم جهت تهیه شیرینی توت به شکل گلابی

  • پودر پسته 100 گرم
  • پودر قند 100 گرم
  • گلاب به مقدار لازم
  • شکر و خلال پسته برای تزئین

دستور پخت

برای تهیه شیرینی توت به شکل گلابی از پودر پسته استفاده می کنیم. جهت این کار، پودر پسته، پودر قند و گلاب را به صورت کم کم مخلوط می کنیم تا به شکل خمیر درآید. برای درست کردن خمیر به شکل گلابی، ابتدا کمی خمیر را گرد نموده سپس قسمت بالای آن را باریک می کنیم. در نهایت یک خلال پسته به عنوان دم گلابی قرار می دهیم و درون شکر می غلتانیم.

مواد لازم جهت تهیه شیرینی توت به شکل زردآلو

  • پودر بادام 100 گرم
  • پودر قند 100 گرم
  • گلاب و زعفران به مقدار لازم
  • شکر و خلال پسته برای تزئین

دستور پخت

شیرینی توت به شکل زردآلو که به آن شیرینی توت زعفرانی هم گفته می گردد، با استفاده از رنگ زعفران تهیه می گردد. برای تهیه این شیرینی مراحل را مانند تهیه شیرینی توت ساده انجام می دهیم. در سرانجام یک قاشق زعفران دم نموده برای رنگ زرد به خمیر اضافه می کنیم. برای شکل دادن خمیر به شکل زردآلو، ابتدا با یاری دست خمیر را گرد نموده، خلال پسته را به عنوان دم قرار می دهیم سپس با استفاده از چاقو در کنار آن یک خط ایجاد می کنیم. در نهایت شیرینی را به شکر آغشته می کنیم.

مواد لازم جهت تهیه شیرینی توت به شکل توت فرنگی

  • پودر بادام 60 گرم
  • زرشک آسیاب شده 40 گرم
  • پودر قند 100 گرم
  • گلاب به مقدار لازم
  • شکر و خلال پسته برای تزئین

دستور پخت

برای تهیه شیرینی توت به شکل توت فرنگی تیز از زرشک استفاده می کنیم. ابتدا زرشک را آسیاب می کنیم سپس همراه با پودر بادام و پودر قند و گلاب به خوبی ترکیب می کنیم تا یک خمیر یکدست داشته باشیم. در مرحله بعد خمیر را به شکل میوه های توت فرنگی درست می کنیم و خلال پسته را بر روی آن قرار می دهیم و در نهایت در داخل شکر می غلتانیم.

شیرینی های آماده شده را حتماً درون ظرف درب دار و داخل یخچال نگهداری کنید. در این صورت مانع از خشک شدن آن می شوید. شیرینی توت در داخل یخچال به مدت دو هفته ماندگاری دارد.

جمع بندی

شیرینی توت یکی از خوشمزه ترین شیرینی هایی است که طرز تهیه آسانی دارد. این شیرینی در رنگ های متنوع با استفاده از اسانس های خوراکی یا رنگ طبیعی قابل تهیه است. مواد لازم برای تهیه این شیرینی به راحتی قابل دسترس است. شما بعلاوه با نصب اپلیکیشن خبرنگاران ، به راحتی مواد مورداحتیاج برای تهیه شیرینی توت را به صورت آنلاین تهیه کنید.

منبع: اسنپ مارکت
انتشار: 11 مرداد 1401 بروزرسانی: 11 مرداد 1401 گردآورنده: justclip.ir شناسه مطلب: 937

به "طرز تهیه شیرینی توت خوشمزه و خانگی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه شیرینی توت خوشمزه و خانگی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید