معرفی اپلیکیشن LightCut؛ ویرایشگر ویدیوی هوشمند و رایگان

به گزارش دنیای ویدئو، چند ویرایشگر ویدیوی موبایل می شناسید که کاملا رایگان باشند، اصلا تبلیغات نشان ندهند، ویدیوی اتوماتیک بسازند و تقریبا تمام انتظارات شما را برآورده کنند؟ به احتمال زیاد می گویید چنین اپلیکیشنی وجود ندارد. شخصا پیش از امتحان کردن اپلیکیشن LightCut چنین تصوری داشتم اما این ویرایشگر حرفه ای توانست تمام تصوراتم را دگرگون کند. LightCut همان ویرایشگر ویدیویی است که همیشه دنبالش بودید.

معرفی اپلیکیشن LightCut؛ ویرایشگر ویدیوی هوشمند و رایگان

اگر بخواهم این اپلیکیشن را برایتان توصیف کنم، باید بگویم با ترکیبی از InShot، Adobe Premiere Rush و Quik روبرو هستید؛ ویرایشگر ویدیویی که هم به لطف هوش مصنوعی توانایی ساخت کلیپ با یک اشاره را دارد، هم تایملاین کاملی در اختیارتان قرار می دهد تا بتوانید همه کارها را به طور دستی انجام دهید. بگذارید توضیح امکانات اپ را از ساخت کلیپ با هوش مصنوعی شروع کنیم، بخشی که در اپلیکیشن تحت عنوان One-tap-edit (ادیت با یک اشاره) شناخته می شود.

با ورود به این بخش، LightCut به شما پیشنهاد می کند که حداقل 6 ویدیو انتخاب کنید. هدف این است که این ویدیوها با هم ترکیب شوند و یک میکس زیبا و موزیکال تحویل بگیرید، با این مزیت که انتخاب قالب ویدیو کاملا به دست شماست. به عبارت بهتر، می تواند از میان Template یا قالب های آماده فراوانی که در اپلیکیشن وجود دارد، موردی که بیشتر از بقیه به حال و هوای ویدیویتان می خورد را انتخاب کنید.

خوشبختانه LightCut دستتان برای انتخاب را باز گذاشته و مثل اپلیکیشن Quik گوپرو فقط به قالب های ورزشی محدود نیست؛ قالب های آماده اکشن، غمگین، عاشقانه، آرامش بخش و… هم هستند که بسته به فضای ویدیو می توانید یکی از آن ها را برگزینید. نکته عالی این که بعد از انتخاب قالب و تحویل گرفتن ویدیو، امکان ویرایش تک تک اجزای آن را هم دارید. البته یک نکته را نباید از قلم انداخت، آن هم اینکه هوش مصنوعی LightCut صحنه ها را بر اساس ضرباهنگ موسیقی عوض می کند. بنابراین اگر چه قالب های آماده متنوعند اما احتمالا خودتان ترجیح بدهید که پیش از گرفتن خروجی نهایی، دستی به سر و روی ویدیوهایتان بکشید.

LightCut رابط کاربری پخته و دلنشینی دارد. بک گراند ساده و مشکی اپ سبب شده که کاملا روی کارتان متمرکز باشید، و مینیاقتصادیسم به خوبی در چینش آیکن ها حکمفرما شده تا خیلی راحت به ویژگی های دلخواهتان دسترسی داشته باشید. بالاتر به امکان ویرایش دستی ویدیوها اشاره کردیم. کافیست در منوی اصلی LightCut دکمه New Project را بزنید که صفر تا صد ویرایش ویدیو به دست خودتان سپرده شود.

به سبک پریمیر، LightCut هم یک تایملاین در اختیارتان قرار می دهد که ویدیوها و تصاویر و لوگوها و فایل های صوتی به شکل لاین های مجزا رویش قرار می گیرند. برای ویرایش، تقریبا هر قابلیتی که فکرش را بکنید در اختیارتان قرار گرفته: مشخص نسبت تصویر، ابزار برش زنی، انواع و اقسام فیلتر، امکان اضافه کردن فایل صوتی، تنظیمات رنگ و روشنایی و کنتراست و… همگی کنترل کاملی روی ویدیو به شما می دهند.

البته کم و کاستی هایی را هم در امکانات اپلیکیشن می بینید. به طور مثال در نسخه iOS امکان اضافه کردن موزیک از فایل منیجر (اپ Files) فراهم نشده و در هر دو نسخه iOS و اندروید قابلیت کروماکی (پرده سبز سینما) را در اختیار ندارید. اما در عوض این کاستی ها با حضور دو ویژگی Speed Ramp و Slow Motion جبران شده که افکت های چشم نوازی برای صحنه آهسته کردن ویدیوها یا قرار دادنشان روی دور تند به شما ارائه می کنند.

یک گزینه خوب دیگر را هم نباید از قلم انداخت: حالت Inspire Cam که امکان فیلم برداری سینماتیک را به شما می دهد. در این قسمت می توانید حالت های فیلم برداری متفاوتی را امتحان کنید تا خروجی هایتان شبیه فیلم های سینمایی شود. هر چند که نباید از این قسمت انتظار معجزه داشته باشید ولی حضور چنین گزینه ای، آن هم به صورت کاملا رایگان در LightCut واقعا تحسین برانگیز است.

ویرایشگر ویدیوی LightCut برای اندروید و iOS منتشر شده و یکی از معدود اپ های ویرایش ویدیویی است که به صورت رایگان (و عاری از واترمارک) عرضه شده. البته این اپلیکیشن کاملا بی نقص نیست و پردازش خروجی ها در گوشی های اندرویدی (خصوصا میان رده های اقتصادی) زمان زیادی می گیرد، تمپلیت ها محدودیت زمانی دارند و از اپ نمی توانید خروجی های 4K تحویل بگیرید.

اما اگر قالب ها و افکت های کاملا رایگان، خروجی های بدون واترمارک، امکانات تقریبا کامل برای ویرایش ویدیو و بخش های Inspire Cam و One-tap-edit را در نظر بگیرید، احتمالا بتوانید از ضعف و کاستی های اپلیکیشن LightCut چشم پوشی کنید. در مجموع دانلود و استفاده از این اپلیکیشن را به تمام ادیتورهای ویدیو، ادمین های اینستاگرام و علاقه مندان به ساخت کلیپ های سینمایی توصیه می کنیم.

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 13 تیر 1401 بروزرسانی: 13 تیر 1401 گردآورنده: justclip.ir شناسه مطلب: 911

به "معرفی اپلیکیشن LightCut؛ ویرایشگر ویدیوی هوشمند و رایگان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی اپلیکیشن LightCut؛ ویرایشگر ویدیوی هوشمند و رایگان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید