تور استانبول: معرفی برترین و مشهورترین سوغاتی های استانبول

به گزارش دنیای ویدئو، سوغاتی های استانبول

استانبول در بین تمام شهرهای ترکیه محبوبیت و معروفیت بیشتری دارد و بسیاری افراد این شهر زیبای ترکی را به عنوان مقصد سفرشان انتخاب می نمایند. یکی از مهم ترین دغدغه های هر فرد در سفر به استانبول مطمئنا خرید سوغاتی است. چه با تور استانبول یا به صورت شخصی و با خرید بلیط هواپیمای استانبول به این شهر سفر کنید مطئنا دوست دارید برترین سوغاتی های استانبول را برای عزیزانتان به یادگار ببرید. در این مطلب قصد داریم برترین و معروف ترین سوغاتی های استانبول و همین طور برترین مکان ها برای خرید این سوغاتی ها را به شما معرفی کنیم. در ادامه با خبرنگاران همراه باشید.

تور استانبول: معرفی برترین و مشهورترین سوغاتی های استانبول

بهترین تجربه سفر را با تور استانبول در خاطراتتان ثبت کنید. از استانبول زیبا دیدن کنید و لحظات زیبایی را در این شهر تاریخی و تفریحی بگذرانید.

راحت الحلقوم ترکی | Turkish Delight

یکی از معروف ترین و پرطرفدارترین سوغاتی های استانبول بدون شک راحت الحلقوم یا لوکوم است. این شیرینی های کوچک و خوشمزه در میزان ها، رنگ ها و طعم های بسیار متنوعی وجود دارند و برترین سوغاتی برای دوستان و عزیزانتان خواهند بود. طعم های پسته ای، گلاب، دارچین، پرتقالی و لیمویی از جمله محبوب ترین طعم های راحت الحلقوم هستند. از آن جا که راحت الحلقوم جزء معروف ترین سوغاتی های استانبول است به هر فروشگاهی که سر بزنید این شیرینی ها را در جعبه های شکیل و بسیار زیبایی برایتان بسته بندی می نمایند که برای هدیه دادن و سوغاتی دادن مناسب تر و زیباتر می گردد.

برترین مکان ها برای خرید:

  • بازار بزرگ استانبول
  • بازار ادویه یا بازار مصری ها
  • بازار آراستا
  • مغازه های شیرینی فروشی و قنادی در سرتاسر شهر

نظر قربانی

ترکیه در همسایگی کشور ما قرار گرفته است و این نزدیکی باعث اشتراکات فرهنگی زیادی شده است. همه ما کم و بیش با نظر قربانی آشنا هستیم، مهره هایی کوچک و اغلب آبی رنگ به نام نظر قربانی که برای دفع چشم زخم و انرژی های بد و منفی استفاده می گردد. جالب است بدانید که در کشور ترکیه هم این نظر قربانی ها که اختصارا نظر نامیده می شوند بسیار رایج و متداول هستند و شاید بیشتر از ما به این اشیاء اهمیت می دهند. در بیشتر مغازه ها، فروشگاه ها و خانه های استانبول که بروید می توانید این نظر قربانی ها را در شکل ها و میزان های مختلف ببینید که در گوشه ای آویزان شده اند. در خیابان های جهانگردی و فروشگاه های مختلف می توانید اشکال مختلف نظر قربانی را ببینید که در شکل جاکلیدی، آویز، مگنت، دستبند، گوشواره و … به فروش می رسند. از آن جا که این نظرقربانی ها اغلب قیمت زیادی ندارند می توانید به تعداد زیاد و با صرف هزینه ای به صرفه برای دوستان و عزیزانتان بخرید.

برترین مکان برای خرید:

  • بازار بزرگ
  • تمام مغازه های سوغاتی فروشی و صنایع دستی

ادویه های ترکی

همان طور که در بالا هم گفتیم ترکیه اشتراکات فرهنگی زیادی با ما دارد و این تشابهات را در آشپزی و غذاهای ترکیه هم می توان مشاهده کرد. از جمله برترین و معروف ترین سوغاتی های استانبول می توان به انواع ادویه اشاره نمود. اهمیت ادویه در استانبول به حدی است که یک بازار قدیمی و تاریخی به نام بازار ادویه یا بازار مصری ها هم در این شهر وجود دارد که اختصاص به ادویه دارد. بنابراین با بازدید از بازار ادویه و همین طور بازار بزرگ استانبول می توانید در جهانی خوش عطر و رنگارنگ ادویه های مختلف غرق شوید و ادویه های مختلف را به عنوان سوغاتی با خود به یادگار بیاورید. درست است که در ایران نیز ادویه های مختلف پیدا می شوند، اما در بازارهای سنتی استانبول می توانید طیف متنوعی از ادویه را ببینید که شاید در ایران کمتر استفاده داشته باشند یا اصلا وجود نداشته باشند. در تور استانبول به مکان های زیر برای خرید ادویه ترکی بروید.

برترین مکان برای خرید:

  • بازار ادویه
  • بازار بزرگ

سرامیک و سفال ایزنیک | Iznik Ceramics

همان طور که در ایران سفال لاله جین همدان از معروفیت زیادی برخوردار است در ترکیه هم سرامیک و سفال های شهر ایزنیک بسیار معروف هستند و در تمام شهرهای ترکیه به فروش می رسند. آیا شما هم عاشق کاشی کاری های زیبا و هنرمندانه بناهای تاریخی و مشهور استانبول مثل کاخ توپکاپی، ایاصوفیه و مسجد محمدپاشا شده اید؟ خب، مسلما نمی توانید این کاشی ها را با خود به خانه ببرید، اما می توانید در فروشگاه های مختلف استانبول سرامیک ها و سفالینه های ایزنیک را با نقش و نگارهای زیبا و شکیل بخرید و با خود به یادگار ببرید. در واقع، این ظرف و ظروف جزء برترین سوغاتی های استانبول هستند و بسیاری از جهانگرد ها در سفر به این شهر حتما از این ظروف سرامیکی و سفالی هم خریداری می نمایند. این ظروف در شکل ها و میزان های مختلف مثل گلدان، بشقاب، لیوان و ظروف مختلف به فروش می رسند. فروشنده های استانبول در فروش این قبیل ظروف شکستنی متبحر شده اند و آن ها را در نایلون های حباب دار ضربه گیر می پیچانند تا در طول سفر هیچ گونه مسئله ای برایشان پیش نیاید.

برترین مکان برای خرید:

  • بازار بزرگ
  • بازار آراستا
  • بازار ادویه

گلیم و فرش های دستبافت ترکی

اگرچه هیچ چیز به پای فرش دستباف ایرانی نمی رسد اما فرش و گلیم دستبافت ترکی هم جزء مشهورترین سوغاتی های استانبول هستند و هواداران زیادی هم دارند. در فرش فروشی های استانبول می توانید فرش و گلیم سنتی را در طرح ها و نقش و نگارهای زیبا و رنگارنگ ببینید که هم به عنوان تابلوی دیواری و هم به عنوان فرش و زیرانداز استفاده می شوند. گلیم و فرش دستبافت درست مثل ایران قیمت بالایی دارند و بسیار نفیس و باارزش هستند. با این حال فرش و گلیم ماشینی هم در استانبول به فروش می رسد که قیمت پایین تری دارند و در دسترس تر هستند. بنابراین ابتدا به این فکر کنید که دنبال چه محصولی با چه قیمتی هستید و بعد در پی فرش و گلیم مورد نظرتان بروید. فرش های ماشینی ترکی کیفیت بسیار خوبی دارند و به علت تنوع نقش و نگارشان هواداران زیادی هم دارند. بنابراین می توانید یک قالیچه یا فرش دستبافت یا ماشینی از بازارهای استانبول بخرید و برای خود یا عزیزانتان سوغاتی ببرید. فقط وزن بارهایتان را در هم مدنظر داشته باشید تا هنگام سوار شدن به هواپیما با مشکل اضافه بار روبرو نشوید.

برترین مکان برای خرید:

  • بازار بزرگ
  • محله سلطان احمد

حوله حمام ترکی

ممکن است به نظرتان عجیب باشد که حوله حمام را هم جزء سوغاتی های استانبول معرفی می کنیم. اما باید بدانید که حوله های ترک از نظر کیفیت و جنس و تنوع در تمام جهان معروفیت دارند و جزء برترین حوله ها هستند. حوله های سنتی ترک که سابقا در حمام های ترکی استفاده می شدند بسیار نرم هستند و قابلیت جذب آب زیادی دارند. این حوله ها اغلب دست دوز هستند و کیفیت و دوام بالایی هم دارند. البته حوله های ماشینی هم در فروشگاه ها وجود دارد که قیمت بسیار پایین تری دارند و در دسترس تر هستند. حوله های ماشینی اغلب نازک تر و سبک تر هستند و شاید از نظر جابجایی برایتان راحت تر باشد. بنابراین قبل از خرید حوله حتما در خصوص دستبافت یا ماشینی بودن آن سوال کنید و مطمئن بشوید تا خدای ناکرده پول حوله دستبافت را برای یک حوله ماشینی نپردازید.

برترین مکان برای خرید:

  • بازار بزرگ
  • بازار آراستا
  • بازار ادویه
  • فروشگاه های لوازم حمام در سطح شهر

صابون سیاه | Black Soaps

محصولات زیبایی سنتی و گیاهی هم جزء برترین سوغاتی های استانبول به حساب می آیند. در بازار بزرگ و … می توانید انواع صابون گیاهی و لیف های دست بافت را ببینید که هواداران زیادی هم دارند. با این حال، در بین تمام این محصولات، صابون سیاه ترکی معروفیت بیشتری دارد. این صابون ها از قدیم در حمام های سنتی ترکیه استفاده می شده اند و خاصیت پاکسازی و جوانسازی پوست دارند. این صابون ها از مواد کاملا طبیعی ساخته شده اند و مثل یک لایه بردار عمل می نمایند. بنابراین توصیه می کنیم نه تنها برای عزیزانتان از این صابون ها سوغات بیاورید، بلکه چندتایی را هم برای خودتان بخرید تا همواره پوستی نرم و شاداب داشته باشید. این صابون ها کوچک هستند و قیمت مناسبی هم دارند، بنابراین می توانید بدون نگرانی از وزن و جاگرفتن به تعداد زیاد بخرید و به عنوان سوغاتی همراه بیاورید.

برترین مکان برای خرید:

  • بازار بزرگ
  • بازار آراستا
  • بازار ادویه
  • فروشگاه های لوازم بهداشتی آرایشی

لامپ های ترکی

لامپ ها و لوسترهای سنتی ترکی با نقش و نگارها و رنگ های زیبایی که دارند هم جزء برترین سوغاتی های استانبول هستند و هواداران زیادی هم دارند. تنها کافیست به یکی از این مغازه ها بروید و لامپ های رنگارنگ ترکی را ببینید، آن وقت حتما وسوسه می شوید تا حداقل یکی دوتا از این لامپ و لوسترها را بخرید و با خود همراه بیاورید. مطمئنا استفاده از این لامپ ها می توانید جلوه ای گرم و صمیمی به خانه شما بدهد. در فروشگاه هایی که به فروش سوغاتی های استانبول اختصاص دارند می توانید این لامپ ها را در میزان ها و شکل ها و رنگ های مختلف ببینید و بخرید. البته ممکن است در نظر اول مبهوت تنوع آن ها شوید، اما با کمی آنالیز می توانید طرح مورد نظرتان را پیدا کنید. اگر یکی از دوستان یا اعضای خانواده تان به دکوراسیون رنگی و سنتی علاقه دارد بدون شک این لامپ ها برترین سوغاتی های استانبول برای او خواهند بود، بنابراین در خریدشان شک نکنید.

برترین مکان برای خرید:

  • بازار بزرگ
  • محله سلطان احمد

منبع: travelvui.com

منبع: الی گشت
انتشار: 26 فروردین 1401 بروزرسانی: 26 فروردین 1401 گردآورنده: justclip.ir شناسه مطلب: 840

به "تور استانبول: معرفی برترین و مشهورترین سوغاتی های استانبول" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور استانبول: معرفی برترین و مشهورترین سوغاتی های استانبول"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید