پشت بام ابر دارد به بچه ها یاد می دهد تا از طبقه بندی های کلیشه ای دوری نمایند

به گزارش دنیای ویدئو، تهمینه حدادی در گفت وگو با خبرنگاران(ایبنا) گفت: پشت بام ابر دارد سال ها پیش نوشته شد، با این حال انتشار آن با وقفه ای طولانی همراه بود؛ اما هم اینک این کتاب با تصویرگری آمنه اربابون مراحل نهایی آماده سازی و انتشار را در انتشارات محراب قلم طی می نماید.

پشت بام ابر دارد به بچه ها یاد می دهد تا از طبقه بندی های کلیشه ای دوری نمایند

حدادی که به تازگی کتاب تصویری جهان مال من است از او منتشر شده است، درباره کتاب پشت بام ابر دارد بیان کرد: همان طور که از نام اثر تعیین است داستان این کتاب در پشت بام می گذرد. قهرمان کتاب در این فضای محدود به روایت دیدگاه های خود درباره جهان می پردازد و آنها را برای ما نقل می نماید. نگاه راوی به جهان چیزی دور از کلیشه های رایج درباره احساسات مردانه است. در این میان آمنه اربابون نیز به عنوان تصویرگر و دیگر راوی اثر با نگاهی شاعرانه روایتگر دیگر کتاب است.

نویسنده کتاب سیب و درخت و دختر ادامه داد: همان طور که گفته شد ما دو روایت را در این کتاب به دیدن می نشینیم. مخاطبان 4 سال به بالا همراه با تصاویر این کتاب جهانی خیال را تجربه خواهند کرد. توجه به جزئیات جهانی پیرامون و ترسیم فضای بومی ایران از دیگر نکات این کتاب است که در تصاویر با آنها همراه خواهیم شد.

وی درباره مواجهه مخاطب با هدف اصلی این کتاب شرح داد: طبعا آنچه به آن اشاره داشتم مستقیم گویی نبوده است. درواقع ما تصویری از مردی متفاوت را می بینیم. تصویری که عموما در روایت ها و داستان هایمان به آنها نمی پردازیم یا ممکن است در جهانل واقعی به نکوهش آن بپردازیم. معتقدم فرهنگسازی و آموزش در کودکی و خردسالی اتفاق می افتد. همانطور که مخاطبان این روزها جهانی تر فکر می نمایند ضروری است تفاوت ها را بپذیرند و از طبقه بندی های کلیشه ای دوری نمایند. قاعدتا این دسته از مخاطبان با دو روایت متنی و تصویری کتاب کشف و شهودهایی خواهند داشت؛ چراکه لایه نخست این اثر محتوایی شاعرانه و خیالی است.

تهمینه حدادی، نویسنده و تصویرگر کتاب کودک و نوجوان متولد 1365 است. او تالیف آثاری مانند فرهنگنامه مشاغل، شهرهای بدون نردبان، دشت قرمز قرمز، دکمه های گربه ای و تصویرگری لالایی برای موش ها و مجموعه کتاب های نارنجی را در کارنامه خود دارد.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 23 خرداد 1401 بروزرسانی: 23 خرداد 1401 گردآورنده: justclip.ir شناسه مطلب: 893

به "پشت بام ابر دارد به بچه ها یاد می دهد تا از طبقه بندی های کلیشه ای دوری نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پشت بام ابر دارد به بچه ها یاد می دهد تا از طبقه بندی های کلیشه ای دوری نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید