چه زمانی باید ساندبار قدیمی را تعویض کنیم؟

به گزارش دنیای ویدئو، تلویزیون ها از نظر طراحی و کیفیت تصویر، به طور شگفت انگیزی بهتر شده اند اما در این میان از نظر صدا همچنان حرف زیادی برای گفتن دارند. البته بخش مهمی از این ضعف، به طراحی تلویزیون ها برمی شود و شرکت ها چاره ای جز ارائه صدای معمولی ندارند. طبیعتا بسیاری از کاربران تمایلی به استفاده از سیستم های بسیار گران قیمت سینمای خانگی ندارند و به همین دلیل ساندبار به یک محصول مجذوب کننده برای بهبود کیفیت صدا تبدیل شده است.

چه زمانی باید ساندبار قدیمی را تعویض کنیم؟

اما اگر همین حالا از ساندبار استفاده می کنید، چگونه می توانیم زمان مناسب برای تعویض آن را تشخیص بدهیم؟ در این زمینه می توانیم به نشانه های مختلفی اشاره کنیم و در این مطلب به چند مورد از مهم ترین نشانه های فرا رسیدن زمان تعویض ساندبار، می پردازیم.

عمر مفید ساندبار چقدر است؟

در زمینه ساندبارها نمی توانیم به عدد مشخصی برای طول عمر آن ها اشاره کنیم. بعضی کاربران می گویند که ساندبار مقرون به صرفه قیمت آن ها فقط کمی بیش از یک سال دوام آورده است. از سوی دیگر ساندبارهای باکیفیت می توانند تا 15 سال و حتی بیشتر بدون هیچ مسئله ای انجام وظیفه نمایند. با این حال به طور میانگین می توانیم عمر ساندبار را بین 6 تا 10 سال در نظر بگیریم.

باید خاطرنشان کنیم در زمینه ماندگاری ساندبار، شرکت سازنده و مدل محصول تنها عوامل تاثیرگذار محسوب نمی شوند. طبیعتا مواردی مانند تعداد دفعات استفاده، بلندی صدا و دیگر نکات این چنینی، بر طول عمر ساندبار تاثیر می گذارند.

چه زمانی باید ساندبار را تعویض کنید؟

مانند تمام محصولات تکنولوژی، ساندبارها هم بالاخره بعد از مدتی قدیمی می شوند یا حتی از کار می افتند. گاهی اوقات فرا رسیدن زمان تعویض ساندبار بسیار واضح است اما در بعضی مواقع، در این زمینه نمی توانیم در این حد با قاطعیت صحبت کنیم. اما در هر صورت در این زمینه نشانه های مهمی وجود دارد که در ادامه به تعدادی از آن ها می پردازیم.

  • مسائل صدا: گاهی اوقات ساندبار از نظر خاموش و روشن شدن مشکل خاصی ندارد، اما ممکن است کیفیت آن در حد گذشته نباشد. به عنوان مثال ممکن است در لحظاتی بلندی صدا به طور ناگهانی کاهش پیدا کند. بعلاوه مثلا می توانیم به احتمال افزایش تاخیر صدا هم اشاره کنیم. گاهی اوقات بعضی از این مسائل قابل رفع شدن هستند. اما از سوی دیگر ممکن است همین مسائل نشانه واضحی برای به خاتمه رسیدن عمر ساندبار موردنظر باشند.
  • عدم سازگاری: خرید تلویزیون نو بدون شک یک خرید هیجان انگیز است. اما به علت طراحی تلویزیون های نو، معمولا در زمینه کیفیت صدا حرف زیادی برای گفتن ندارند. بنابراین بسیاری از کاربران بعد از خرید تلویزیون، یک ساندبار هم برای آن خریداری می نمایند. اما اگر یک ساندبار قدیمی در اختیار دارید، شاید بعد از خرید تلویزیون متوجه شوید که در بدنه ساندبار موردنظر خبری از پورت HDMI نیست. بعلاوه ممکن است یک تلویزیون 4K خریداری نموده باشید ولی می بینید که پورت HDMI-ARC موجود در ساندبار فقط از ویدیو 1080p پشتیبانی می نماید. همین موارد نشانه هایی برای فرا رسیدن کنار گذاشتن ساندبار قدیمی محسوب می شوند.
  • تکنولوژی و طراحی قدیمی: همانطور که گفتیم، یک ساندبار ممکن است تا 10 سال هم بدون هیچ مسئله ای انجام وظیفه کند اما در این میان طبیعتا با گذشت زمان، ویژگی های مجذوب کننده مدل های نوتر را از دست می دهید. بنابراین اگر ساندبار شما قدیمی است و می خواهید از فناوری های نوی مانند پشتیبانی از وای فای و بلوتوث، صدای دالبی اتموس، پورت HDMI eARC و ساب ووفرهای بی سیم استفاده کنید، چاره ای جز خرید مدل نو ندارید.
  • فقدان صدای فراگیر: قابلیت صدای فراگیر می تواند این احساس را ایجاد کند که در میان صحنه موردنظر در فیلم یا سریال مورد علاقه خود هستید. اما اگر ساندبار شما به طور کلی فاقد این قابلیت است یا در گذشت زمان این مشخصه را از دست داده، با خرید یک ساندبار نو می توانید از این مشخصه مجذوب کننده بهره مند شوید.

اگر تصمیم به خرید یک ساندبار نو دارید، طبیعتا باید از بین مدل های مختلف موجود در بازار دست به انتخاب بزنید. در ادامه به ویژگی های یک ساندبار مناسب می پردازیم.

یک ساندبار مناسب باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟

حالا اگر به هر علتی می خواهید یک ساندبار نو بخرید، در ادامه به ویژگی هایی اشاره می کنیم که بهتر است به آن ها توجه کنید تا خرید بهتری داشته باشید.

  • طراحی و میزان بدنه: برای خرید ساندبار، میزان آن اهمیت زیادی دارد و باید به این موضوع توجه کنید. به عنوان مثال باید ببینید آیا میزان ساندبار موردنظر با میز تلویزیون شما هماهنگ هست یا نه. بعلاوه برای بعضی کاربران، هماهنگی رنگ و طراحی ساندبار با تلویزیون و میز تلویزیون هم اهمیت زیادی دارد.
  • صدای فراگیر: بیشتر ساندبارهای نو از قابلیت صدای فراگیر (5.1 یا 7.1 کاناله) پشتیبانی می نمایند. البته چنین مشخصه ای را یا به صورت مجازی ارائه می دهند یا اینکه با بهره گیری از اسپیکرهای اکسترنال از این قابلیت بهره می برند. بنابراین اگر این مشخصه اهمیت زیادی برای شما دارد، بهتر است یک ساندبار با قابلیت استفاده از اسپیکرهای اکسترنال بخرید تا صدای فراگیر بهتری دریافت کنید. البته واقعیت این است که ساندبارهای استریو معمولی با صدای 2.1 یا 3.1 کاناله هم برای بسیاری از کاربران کافی هستند.
  • بهره گیری از ساب ووفر: با توجه به اینکه ساندبارها معمولا ابعاد چندان بزرگ و غول پیکری ندارند، نمی توانند بیس های خیلی عمیقی ارائه دهند. در نتیجه اگر در پی دریافت بیس های عمیق و قدرتمندی هستید، باید یک ساندبار با قابلیت پشتیبانی از ساب ووفر بی سیم بخرید.
  • ارتباط بی سیم: با توجه به اینکه روز به روز تعداد دستگاه های بی سیم افزایش پیدا می نماید، ویژگی هایی مانند پشتیبانی از بلوتوث برای بسیاری از کاربران اهمیت زیادی پیدا نموده است. با پشتیبانی از بلوتوث، می توانید به راحتی گوشی خود را به آن وصل کنید و آهنگ های مورد علاقه خود را پخش کنید.
  • کنترل صوتی: بعضی ساندبارها از دستیارهای صوتی مانند گوگل اسیستنت پشتیبانی می نمایند. البته این مشخصه معمولا در ایران هواداران زیادی ندارد ولی در هر صورت برای خرید ساندبار نو، می توانید به این مشخصه هم توجه نشان دهید.

حالا اگر با در نظر گرفتن این نکات تصمیم به خرید یک ساندبار تازه نفس دارید، در خبرنگاران می توانید از بین مدل های متنوع دست به انتخاب بزنید.

منبع: Review Geek

سوالات متداول

عمر مفید ساندبار چقدر است؟

در زمینه ساندبارها نمی توانیم به عدد مشخصی برای طول عمر آن ها اشاره کنیم. بعضی کاربران می گویند که ساندبار مقرون به صرفه قیمت آن ها فقط کمی بیش از یک سال دوام آورده است. از سوی دیگر ساندبارهای باکیفیت می توانند تا 15 سال و حتی بیشتر بدون هیچ مسئله ای انجام وظیفه نمایند.

چه زمانی باید ساندبار را تعویض کنید؟

در این زمینه می توانیم به نشانه های مختلفی مانند بروز مشکل برای صدا، فقدان پورت های نو، عدم پشتیبانی از بلوتوث و وای فای و دیگر موارد این چنینی اشاره کنیم.

یک ساندبار مناسب باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟

در صورتی که در پی خرید ساندبار نو هستید، باید به ویژگی هایی مانند پشتیبانی از صدای فراگیر، پشتیبانی از بلوتوث و وای فای، کیفیت صدای مناسب و طراحی مجذوب کننده توجه کنید.

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 5 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 5 اردیبهشت 1402 گردآورنده: justclip.ir شناسه مطلب: 1064

به "چه زمانی باید ساندبار قدیمی را تعویض کنیم؟" امتیاز دهید

1 کاربر به "چه زمانی باید ساندبار قدیمی را تعویض کنیم؟" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چه زمانی باید ساندبار قدیمی را تعویض کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید