کاهش کیفیت هوای تهران طی امروز

به گزارش دنیای ویدئو، تهران (پانا) - هوای مرکز طی 24 ساعت گذشته در شرایط قابل قبول قرار داشته اما با توجه به حاکمیت جوی پایدار و افزایش تردد خودروها طی روز انتظار می رود کیفیت هوا در برخی منطقه ها کاهش یابد و در محدوده ناسالم برای گروه های حساس قرار گیرد.

کاهش کیفیت هوای تهران طی امروز

پیش بینی های اجرا شده در شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران حاکی از آن است که در صبحگاه امروز (13 مهر ماه) در برخی منطقه ها پرتردد کیفیت هوا در محدوده ناسالم برای گروه های حساس قرار خواهد گرفت که ناشی از عدم وزش باد مؤثر و انباشت آلاینده ها طی ساعات گذشته است.

حاکمیت جو نسبتا آرام طی روز پراکندگی آلاینده ها را محدود خواهد کرد و عدم وزش باد مؤثر و افزایش تردد خودروها تا اواخر وقت باعث افزایش غلظت ذرات معلق می شود و در نتیجه برقراری شرایط ناسالم برای گروه های حساس در منطقه ها پرتردد دور از انتظار نخواهد بود.

تداوم این شرایط جوی تا صبح فردا (14 مهر ماه) هم زمان با آغاز تردد خودروها باعث افزایش غلظت ذرات معلق می شود و در بیشتر منطقه ها پرتردد کیفیت هوا در محدوده ناسالم برای گروه های حساس قرار خواهد گرفت و عدم وزش باد مؤثر طی روز از پراکندگی آلاینده ها جلوگیری خواهد کرد.

افزایش ترافیک شامگاهی همراه با تداوم پایداری جوی و عدم وزش باد مؤثر تا اواخر وقت فردا (14 مهر ماه) سبب افزایش غلظت ذرات معلق و تجمع آلاینده ها خواهد شد و به تبع آن برقراری شرایط ناسالم برای گروه های حساس در بیشتر منطقه ها پرتردد پیش بینی می شود.

آلاینده شاخص هوای مرکز طی 24 ساعت گذشته ذرات معلق کمتر از 2.5میکرون با میانگین 87 بود و کیفیت هوای مرکز در شرایط قابل قبول قرار داشت. آلاینده شاخص هم اکنون ذرات معلق کمتر از 2.5میکرون با میانگین 93 و کیفیت هوا در محدوده قابل قبول است.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 26 مهر 1400 بروزرسانی: 26 مهر 1400 گردآورنده: justclip.ir شناسه مطلب: 659

به "کاهش کیفیت هوای تهران طی امروز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاهش کیفیت هوای تهران طی امروز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید