کوالکام از پردازنده اسنپدراگون XR2 پلاس نسل 1 رونمایی کرد

به گزارش دنیای ویدئو، کوالکام به تازگی و به صورت رسمی از تراشه اسنپدراگون XR2 پلاس نسل 1 که در هدست متا Quest پرو به عنوان قلب تپنده ایفای نقش می کند رونمایی کرد.

کوالکام از پردازنده اسنپدراگون XR2 پلاس نسل 1 رونمایی کرد

متا به تازگی از هدست Quest پرو خود رونمایی و اعلام کرده تراشه بکار رفته در آن، اسنپدراگون XR2 پلاس نسل 1 است. جز این مورد، اطلاعات خاص دیگری در رابطه با این تراشه منتشر نشده اما خوشبختانه خود کوالکام با رونمایی رسمی از این تراشه، تمام جزئیات آن را با کاربران به اشتراک گذاشت.

اسنپدراگون XR2 پلاس نسل 1 که به عنوان +XR2 هم شناخته می شود، از یک سیستم پردازش تصویر تازه بهره می برد که با زمان تأخیر تنها 10 میلی ثانیه می تواند فید ویدیویی تمام رنگی را برای کاربران واقعیت ترکیبی به ارمغان بیاورد. این تراشه همچنین از ویدیوهای 360 درجه با رزولوشن 8K و سرعت 60 فریم بر ثانیه پشتیبانی می کند.

از جمله سایر قابلیت های اسنپدراگون XR2 پلاس نسل 1 می توان به فناوری درک همزمان اشاره کرد قادر است به صورت همزمان حرکات دست، سر و کنترلر را پایش کند. این تراشه همچنین از بازسازی سه بعدی پشتیبانی می کند، به صورت اتوماتیک به نقشه برداری و تجزیه و تحلیل اتاق می پردازد و تراکم پیکسلی بسیار بالایی را هم ارائه می دهد. اسنپدراگون +XR2 علاوه بر موارد گفته شده از لحاظ عملکرد دمایی 30٪ بهتر از قبل طراحی شده و عملکرد پایدار آن هم با 50٪ ارتقا در مقایسه با نسل قبل همراه بوده است. بدین ترتیب هم خنک تر است و هم اینکه می تواند در فشار بالا به عملکرد خوب خود ادامه دهد.

نکته جالب اینجاست که متا کنترلرهای این هدست یعنی Quest تاچ پرو را به اسنپدراگون 662 مجهز کرده است؛ تراشه ای که این امکان را فراهم می کند تا کنترلرها از چندین دوربین موقعیت یابی که درون آن ها تعبیه شده برای ردیابی استفاده کنند در حالی که تمام این داده ها با کمترین زمان تأخیر به هدست ارسال می شوند.

طبق گفته های کوالکام، محصولات زیادی قرار است با تجهیز به تراشه اسنپدراگون +XR2 راهی بازار شوند و این اتفاق هم تا آخر امسال رخ خواهد داد. تا به امروز تراشه های سری XR کوالکام در بیش از 60 محصول مبتنی بر واقعیت تعمیم یافته در سراسر جهان مورد استفاده قرار گرفته اند.

منبع: GSMArena

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 22 مهر 1401 بروزرسانی: 22 مهر 1401 گردآورنده: justclip.ir شناسه مطلب: 980

به "کوالکام از پردازنده اسنپدراگون XR2 پلاس نسل 1 رونمایی کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کوالکام از پردازنده اسنپدراگون XR2 پلاس نسل 1 رونمایی کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید