گروسی: امیدواریم به وسیله مصاحبه با ایران مسائل مورد اختلاف حل و فصل گردد

به گزارش دنیای ویدئو، مدیرکل آژانس بین الملی انرژی اتمی ابراز امیدواری کرد که به وسیله گفت وگوی مستقیم، همکاری محور و سازنده با دولت نو ایران مسائل مورد اختلاف دو طرف حل و فصل گردد.

گروسی: امیدواریم به وسیله مصاحبه با ایران مسائل مورد اختلاف حل و فصل گردد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، رافائل گروسی، مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی در شروع نشست شورای حکّام به مسئله ایران هم پرداخت و در صحبت هایی گفت: امیدواریم که مسائل مورد مناقشه با ایران حل گردد. مسائل مورد مناقشه را هفته آینده در وین با معاون رئیس جمهور ایران آنالیز خواهیم کرد.

گروسی بعلاوه مدعی شد: نمی توان صلح آمیز بودن برنامه هسته ای ایران را تضمین کرد؛ چرا که این کشور دلایل وجود آثار اورانیوم را شرح نداده است. موضوع اورانیوم بر توانایی آژانس در اطمینان بخشی به جامعه بین المللی در خصوص صلح آمیز بودن برنامه ایران تأثیر می گذارد.

وی در عین حال با اشاره به سفر اخیرش به تهران و ملاقات با مقامات کشورمان ابراز امیدواری کرد که به وسیله گفت وگوی مستقیم، همکاری محور و سازنده با دولت نو مسائل مورد اختلاف دو طرف حل و فصل گردد.

گروسی درباره احتمال صدور قطعنامه و اتخاذ موضع تند علیه ایران در نشست شورای حکام گفت که این مساله در حوزه اعضای شورا است.

مدیرکل آژانس تلویحا احتیاج به صدور قطعنامه را با توجه به توافق با ایران غیرضروری دانست و اضافه کرد که او تمام اطلاعات را در اختیار شورای حکام قرار داده تا جایی برای برآورد نباشد، فرصت تصمیم گیری داشته باشند و اقدام بعدی خود را سبک سنگین نمایند.

مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی شب گذشته هم پس از بازگشت به وین مذاکرات با مقامات ایران را در جریان سفرش به تهران، سازنده خواند و گفت که دو طرف در راستا خوبی در راستای حل اختلاف نظرها حرکت می نمایند.

؛

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 25 شهریور 1400 بروزرسانی: 25 شهریور 1400 گردآورنده: justclip.ir شناسه مطلب: 625

به "گروسی: امیدواریم به وسیله مصاحبه با ایران مسائل مورد اختلاف حل و فصل گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گروسی: امیدواریم به وسیله مصاحبه با ایران مسائل مورد اختلاف حل و فصل گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید