4 نقاشی معروف دنیا

به گزارش دنیای ویدئو، یکی از جذابیت های هر سفری رفتن به موزه ها و تماشا آثار هنری آنهاست.

حالا تصور کنید در یکی از سفرهایتان روبروی معروف ترین نقاشی های جهان ایستاده اید! نقاشی های که گاهی نمی توان هیچ قیمتی روی آنها گذاشت. با خبرنگاران همراه باشید تا شما را به تماشا چندتا از این آثار تماشای ببریم.

4 نقاشی معروف دنیا

در سقف کلیسای سیستین، نقاشی مونا لیزای داوینچی و شب پرستاره ون گوگ مواردی هستند که احتمالا می توانند به راحتی از طریق بسیاری از افراد در دنیا شناسایی شوند. این نقاشی ها به این علت محبوب هستند که حس عاطفی را در مخاطب بیدار می نمایند. در ادامه با خبرنگاران همراه باشید.

مونا لیزا، لئوناردو داوینچی

مونا لیزا احتمالا شناخته شده ترین قطعه از آثار هنری در دنیا است. تصور بر این است که این نقاشی که از طریق داوینچی بین سال های 1504 و 1519 کشیده شد، کارمزدی برای زنی به نام لیزا گراردینی بوده است. برآورد های زیادی به علت حالت چهره سوژه در خصوص این نقاشی وجود دارد. مردم بسیاری بر این باورند که مونالیزا در واقع یک پرتره از خود نقاش است زیرا ویژگی های صورت در نقاشی شبیه حالات صورت خود داوینچی است. مونا لیزا را می توان در موزه لوور پاریس بببینید.

شب پرستاره، وینسنت ون گوگ

شب پر ستاره یکی از معروف ترین آثار هنری در فرهنگ مدرن است. اگر چه اطلاعات بسیار کمی در خصوص چگونگی احساس ون گوگ در خصوص کار خود شناخته شده است، بسیاری بر این باورند که آسمان پرستاره از داستان کتاب مقدس یوسف در پیدایش تاثیر گرفته است: … بنگر، من یک رویا را بارها آرزو نموده ام و ببین، خورشید و ماه و یازده ستاره بر من سجده کردند… ون گوگ شب پر ستاره را در حالی نقاشی کرد که در سال 1889 در بیمارستان روانی سنت رمی می ماند.

بعد از ظهر یکشنبه در جزیره گراند ژات، ژرژ سورا

نقاشی معروف سورا از مردمی که در یک پارک استراحت می نمایند، نمونه ای از نقاشی نقطه نقطه است. سبکی از نقاشی با نقطه های کوچکی از رنگ که با هم در چشم بیننده ترکیب شده اند. این نقاشی در پاریس در سال 1886 در نمایشگاه امپرسیونیست ها شروع شد. سورا تغییرات نهایی خود را به قطعه در سال 1889 انجام داد، زمانی که او بوم را توسعه داد و یک مرز نقاشی شده افزود.

گوتیک آمریکایی، گرانت وود

گوتیک آمریکایی اثر گرانت وود اغلب در یکی از دو روش تفسیر شده است: به صورت برداشت واقعی یا طنز در ارزش های سنتی آمریکا. وود نقاش سبک منطقه گرایی بود که سبک نقاشی بومی غرب میانه ایالات متحده است و برای به تصویر کشیدن زندگی ساده روستایی طراحی شده بود. او اعتراف کرد که نقاشی دارای تعداد کمی از عناصر طنز است اما این عناصر را به تفسیر بیننده واگذار نموده است. دندانپزشک 62 ساله و خواهر 30 ساله گرانت برای نقاشی مدل شدند، اما روابط آنها در این اثر برای تفسیر است. تفاسیر محبوب، زن و شوهر، پدر و دختر، و کشاورز و دختری مجرد هستند.

منبع: الی گشت
انتشار: 19 خرداد 1401 بروزرسانی: 19 خرداد 1401 گردآورنده: justclip.ir شناسه مطلب: 888

به "4 نقاشی معروف دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "4 نقاشی معروف دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید