آشنایی مردم با محصولات خلاق وصنایع فرهنگی، خلاق شو شرکت های خلاق را رایگان معرفی می نماید

به گزارش دنیای ویدئو، پخش برنامه های تلویزیونی مانند خلاق شو و نسیم دانش با حمایت معاونت علمی و فناوری فرصتی فراهم نموده است تا محصولات ایران ساخت بدون هیچ هزینه ای به عموم مردم معرفی گردد.

آشنایی مردم با محصولات خلاق وصنایع فرهنگی، خلاق شو شرکت های خلاق را رایگان معرفی می نماید

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرنگاران به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، زمان زیادی نگذشته از آن روزهایی که مردم نیازهای خود را با روش های سنتی برطرف می کردند. اما فناوری روز به روز پیشرفت کرد. نوآوری ها روش های سنتی را کنار زد. راهکار های جدیدی را پیش رویمان قرار داد تا زندگی با رفاه بیشتر را تجربه کنیم.

محصولات دانش بنیان و خلاقی با ایده های جوانان توسعه یافت که حق انتخاب گسترده تری را برایمان فراهم کرد. این روزها جوانان خلاق، متخصص و هنرمند به حوزه های بسیاری ورود کردند و محصولات زیادی را فراوری می نمایند. محصولاتی که ما را وارد دنیای جدیدی می نماید.

ستاد فرهنگسازی اقتصاد دانش بنیان و توسعه صنایع نرم و خلاق برای معرفی و آشنایی بیشتر عموم مردم با این محصولات دست به ابتکاری زد. سال 95 دو برنامه تلویزیونی به اسم های بر بنیان دانش و نسیم دانش فراوری شد تا عموم مردم با محصولات دانش بنیانی که در کشور فراوری می گردد آشنا شوند. بستری برای معرفی اکوسیستم فناوری و نوآوری تازه نفس در کشور. اما اکنون این اکوسیستم با فعالیت گسترده فعالان خود و برنامه های ترویجی همانند این دو برنامه قدرت گرفته است.

پخش این برنامه ها از شبکه خبر و شبکه نسیم بسیار پیروز آمیز بود و بستری را برای شرکت های دانش بنیان فراهم کرد تا به صورت رایگان محصول خود، اهمیت و کاربردهای آن را شرح دهند. نوعی تبلیغ برای محصولات دانش بنیان و ایران ساخت.

پس از آن با توسعه فعالیت شرکت های خلاق این ستاد به فکر افتاد تا برنامه ای هم برای معرفی محصولات این شرکت ها فراوری گردد. نتیجه هم شد برنامه خلاق شو.

در این برنامه شرکت های خلاق و محصولات آنها در حوزه های گوناگون مانند گردشگری و میراث فرهنگی، بازی، اسباب بازی و تفریح، آموزش و یادگیری، معماری و ساختمان، هنرهای تجسمی و نمایشی، فراوری محتوای صوتی و تصویری، فروشگاه و نمایشگاه و مشاوره معرفی می شوند. فرصتی که بدون هزینه در اختیار شرکت های فعال این حوزه قرار گرفته است تا رایگان محصول خود را به عموم مردم معرفی نمایند.

خلاق شو با آیتم های طرح مسئله، خود تعریفی، تاریخچه و مصاحبه با مدیران عامل و گروه فنی شرکت های خلاق در حوزه های مختلف صنایع فرهنگی و نرم با حمایت ستاد و همکاری گروه اقتصاد و دانش شبکه یک سیما روی آنتن می رود.

پخش این برنامه ها در فرهنگسازی و ترویج اقتصاد دانش بنیان اثرگذار است. فرصتی که به شرکت های دانش بنیان و خلاق داده می گردد تا اقشار مختلف با محصول ایران ساختی که توسعه داده اند آشنا شوند. برنام هایی برای حمایت از کالای ایران ساخت.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 1 مهر 1400 بروزرسانی: 1 مهر 1400 گردآورنده: justclip.ir شناسه مطلب: 633

به "آشنایی مردم با محصولات خلاق وصنایع فرهنگی، خلاق شو شرکت های خلاق را رایگان معرفی می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی مردم با محصولات خلاق وصنایع فرهنگی، خلاق شو شرکت های خلاق را رایگان معرفی می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید