آیا اپل باید فراوری آیفون 12 مینی را متوقف کند؟

به گزارش دنیای ویدئو، نگاهی به دنیای گوشی های هوشمند در سال های اخیر نشان می دهد که ابعاد گوشی های هوشمند رفته رفته افزایش یافته است و فراوری کنندگان گوشی های هوشمند از افزایش ابعاد این دستگاه ها به عنوان یک ویژگی مناسب برای قرار دادن تکنولوژی های بیشتر و باتری های بزرگتر در گوشی های هوشمندشان، استفاده نموده اند.

آیا اپل باید فراوری آیفون 12 مینی را متوقف کند؟

با توجه به این تغییر اتفاق افتاده در دنیای گوشی های هوشمند و عظیم شدن ابعاد این دستگاه ها، می توانیم بگوییم که پیدا کردن گوشی هوشمندی با قدرت پردازشی بسیار بالا و اندازه کوچک در بازار گوشی های هوشمند امروزی تبدیل به یک رویا شده است.

با وجود رخ دادن این اتفاق در دنیای گوشی های هوشمند و عظیم شدن ابعاد گوشی ها، هنوز هم کاربران بسیار زیادی وجود دارند که به دنبال یک گوشی هوشمند و با اندازه کوچک هستند تا بتوانند به راحتی و تنها با یک دست با آن کار نمایند.

اگر سفری در زمان داشته باشیم و به پنج سال پیش برگردیم و نگاهی به گوشی های آن سال ها داشته باشیم، می بینیم که در آن سال ها بیشتر گوشی های موجود در بازار دارای ابعادی مشابه آیفون 5S بودند. اما ناگهان تغییری در این دنیای گوشی های هوشمند رخ داد که باعث شد به یک باره گوشی های دارای اندازه کوچک محو شوند.

در واقع باید بگوییم که این گوشی ها به طور کامل محو شدند. پس از رخ دادن این اتفاق و افزایش ابعاد گوشی های هوشمند، کاربران علاقه مند به گوشی های کوچک ناامید شدند و از این موضوع ابراز نارضایتی کردند. در واقع این افراد عقیده داشتند که نبود گوشی قدرتمند و با ابعاد کوچک در دنیای گوشی های هوشمند مسئله ای است که باید رفع گردد.

در این سال ها تمامی افراد علاقه مند به دنیای تکنولوژی و همچنین کاربران علاقه مند به معرفی گوشی های هوشمند با اندازه کوچک منتظر بودند تا ببینند که شرکت ها فعال در زمینه فراوری گوشی آیا از یک گوشی هوشمند با اندازه کوچک رونمایی می نمایند یا نه.

با وجود صبر این افراد، در این سال ها به جای رونمایی از گوشی های هوشمند عالی و با اندازه کوچک، شرکت های فعال در این زمینه از گوشی هایی با اندازه عظیم و حتی بعضی مدل های غول آسا رونمایی کردند. در واقع باید بگوییم که رفته رفته گوشی ها عظیمتر، سنگین تر شدند و هیچگاه شاهد رونمایی از یک گوشی با اندازه کوچک نبودیم.

بعد از سال ها صبر معین شد که به جز سونی که چند سال پیش سعی کرد با رونمایی از گوشی کوچک XZ2 وارد دنیای گوشی های هوشمند کوچک گردد، این اکوسیستم اندروید با فراورینمایندگان زیاد آن نیستند که قصد دارند این خلا موجود در دنیای گوشی های هوشمند را پر نمایند.

البته باید بگوییم که به جز سونی هیچ یک از شرکت های فراوری نماینده گوشی های اندرویدی در دنیا ریسک فراوری یک گوشی پرچمدار با ابعاد کوچک را نپذیرفت. در واقع باید بگوییم که اپل تنها شرکتی بود که این کار را انجام داد.

با وجود اینکه بسیاری از افراد اپل را به خاطر تصمیمات بحث برانگیزش درباره حذف ویژگی های خوب و پورت ها مورد انتقاد قرار می دهند، اما انجام این کار توسط اپل و رونمایی از آیفون 12 مینی یک حرکت عالی بود.

سایت PhoneArena در مقاله منتشر شده درباره آنالیز آیفون 12 مینی در رابطه با این آیفون نوشت دست ها پایین، تنها با یک دست می توانید با این گوشی کار کنید. در واقع گوشی آیفون 12 مینی یک گوشی عالی برای هواداران گوشی های کوچک است. با وجود اینکه آیفون 12 مینی هیچ رقیبی را ندارد که با آن مقایسه گردد، اما باید بگوییم که رونمایی از این گوشی یک پیروزیت عظیم است.

با وجود اینکه آیفون 12 مینی در زمان رونمایی سر و صدایی زیادی را به راه انداخت، اما اکنون که پنج ماه از زمان رونمایی از آیفون 12 مینی می گذرد شاهد منتشر شدن خبر هایی هستیم که عنوان می نمایند فروش آیفون 12 مینی آنقدر که اپل انتظار داشته بالا نبوده است.

آیفون 12 مینی، آیفونی با فروشی کمتر از انتظار

مدت اندکی بعد از عرضه آیفون 12 مینی به بازار، گزارش های متعددی درباره فروش کم کوچکترین عضو خانواده آیفون های 12 منتشر شدند. یکی از مشهورترین افراد در زمینه تحلیل محصولات اپل یعنی مینگ چی کو در همان زمان ها اظهار داشت که آیفون 12 مینی در پیدا کردن مخاطبان مناسب خود با مسائلی روبرو است. بعد از منتشر شدن این صحبت ها توسط این شخص، گزارش هایی دیگری هم منتشر شدند که این گفته را تأیید می کردند.

در اواخر ماه ژانویه (اواسط بهمن) خود اپل در گزارش منتشر شده درباره درآمدش به صراحت این موضوع را مطرح نمود. در گزارش منتشر شده توسط اپل این شرکت اظهار داشت که در یک بازه زمانی سه ماه فروش بی سابقه از آیفون تجربه نموده است و میزان فروش سالانه این گوشی %17 افزایش یافته است.

اپل همچنین اظهار داشت که از جمله دلایل دستیابی به این درآمد و فروش بی سابقه آیفون می توان به تقاضای بالای کاربران برای خرید خانواده آیفون 12 اشاره نمود. اپل همچنین گفت که این استقبال گسترده نتیجه واکنش کاربران به آیفون های 12 جدید و نوآوری های بی سابقه ای بوده است که این شرکت در این آیفون ها استفاده نموده است.

  • آیفون 12 مینی هوادار ندارد!

با وجود مطرح شدن این اطلاعات درباره فروش آیفون های 12 و کسب درآمد بسیار بالا توسط اپل، در این گزارش منتشر شده نامی از آیفون 12 مینی برده نشد. در صحبت های مطرح شده توسط مدیر اقتصادی اپل به نام Luca Maestri به روشنی می توان به این موضوع پی برد.

او در صحبت های خودش اظهار داشت: ما مجموعه ای از محصولات خارق العاده را داریم و از این موضوع آگاه هستیم. از اینکه کاربران به آیفون های 12 جدید به خصوص مدل های پرو و پرو مکس واکنش نشان دادند، شاد هستیم. او ادامه می دهد: ما در زمان طی کردن این سه ماه از سال با محدودیت هایی در تأمین آیفون های 12 به خصوص مدل ها پرو و پرو مکس رو به رو شدیم.

  • آیفون 12 پرو مکس از آیفون 12 مینی پر هوادارتر است

در واقع باید بگوییم که در این اطلاعات منتشر شده توسط اپل در رابطه با درآمد کسب شده در یک بازه زمانی سه ماه، با وجود مطرح شدن مکرر نام مدل های پرو آیفون، اما در این گزارش حتی یک بار هم نامی از آیفون 12 مینی برده نشد.

علاوه بر این، به تازگی گزارش هایی منتشر شدند که ادعا می نمایند اپل میخواهد تا فراوری آیفون 12 مینی را در این سه ماه از سال متوقف کند. اقدامی که تنها زمانی منطقی به نظر می رسد که تقاضا برای یک کالا آن گونه که انتظار می رفت، نباشد. در نهایت باید بگوییم که ما هم موافق این موضوع هستیم که آیفون 12 مینی آن گونه که اپل فکر می کرد، پیروز نبود.

آیا می توان مشکل آیفون 12 مینی را رفع کرد؟

به عنوان کسی که مشتاقانه منتظر آیفون 12 مینی بود، باید بگویم که زمانی که این گوشی هوشمند را در دست گرفتم به سرعت شیفته این آیفون شدم. همچنین باید بگویم که با وجود اینکه به دلیل همه گیری بیماری کرونا و وضع قوانینی برای مقابله با این بیماری، تعداد افراد کمی در دفتر مشغول به کار هستند، اما این گوشی کوچک اندام توانست که نظر این افراد کم را هم به خود جلب کند.

در واقع می توانیم بگوییم که اندازه این تلفن همراه برای بسیاری از افراد مناسب است. البته باید به این نکته هم اشاره کنیم که واکنش و شگفتی اولیه بسیاری از افراد بعد از دیدن این گوشی ممکن است که زود گذر باشد. در واقع بعدی از مدتی استفاده از این تلفن همراه به سرعت متوجه می شوید که این آیفون دارای مسائل خاصی است. به عنوان نمونه عمر باتری این گوشی برای کاربران عادی کافی نیست و این افراد مجبور هستند تا گوشی خود را پیش از تمام شدن روز شارژ نمایند.

علاوه بر این، ابعاد کوچک این گوشی در استفاده روزانه ممکن است که محدودیت هایی را برای کاربران ایجاد کند. به نظر من اگر اپل بتواند که اندکی اندازه نمایشگر این آیفون را افزایش دهد و از نمایشگری 5.6 اینچی در این گوشی (نمایشگر فعلی آیفون 12 مینی 5.4 اینچ است) استفاده کند، این شرکت می تواند که علاوه بر حفظ اندازه کوچک این گوشی، بعضی محدودیت ها موجود در زمان استفاده از این گوشی را رفع کند.

  • تست باتری آیفون 12 مینی

اکنون باید این سوال مطرح کنیم که آیا اپل باید به عمر گوشی آیفون 12 مینی یا در واقع سری آیفون های مینی خاتمه دهد؟

اگر نظر من را بخواهید باید بگویم که بله. البته منظور من حذف کامل این خانواده از آیفون ها نیست، بلکه من دوست دارم که اپل آیفون 12 مینی کنونی با آیفون مینی دیگری جایگزین کند که علاوه بر داشتن عمر باتری بیشتر و اندکی نمایشگر عظیمتر، باز هم دارای اندازه کوچکی باشد.

در واقع من دوست دارم که بتوان جادوی گوشی های هوشمند کوچک را حفظ کرد، اما در زمان انجام این کار بتوان که از شر مسائلی که هم اکنون در این آیفون کوچک وجود دارد هم خلاص شد. در نهایت باید بگویم که از نظر من اپل باید به عمر آیفون 12 مینی خاتمه دهد ولی آن را با نمونه بهتری دوباره احیا کند.

بعد از انجام این کار توسط اپل، من مطمئن هستم که بسیاری از افراد که مایل به تهیه آیفون 12 مینی هستند و به خاطر مسائل این آیفون هم اکنون از گوشی های دیگری استفاده می نمایند، به خودشان اجازه خواهند داد تا راحتی استفاده از یک گوشی کوچک و بدون مشکل را تجربه نمایند.

متاسفانه باید بگویم که این احتمال هم وجود دارد که تصمیم اپل با آنچه که در این مقاله درباره جایگزینی آیفون 12 مینی با یک نمونه بهتر مطرح شد، متفاوت باشد. با توجه به سابقه اپل می توانیم بگوییم که در بهترین حالت اپل در سال 2022 از آیفون مینی جدید و با طراحی به روز شده رونمایی خواهد نمود. زیرا این شرکت بعد از رونمایی از یک آیفون با طراحی ظاهری جدید حداقل از این طراحی ظاهری به مدت 2 سال و در دو نسل از آیفون ها استفاده می نماید.

با توجه به این موضوع و طول کشیدن چندین سال تا به روز شدن طراحی ظاهری این گوشی، ممکن است که تا قبل رسیدن زمان رونمایی از آیفون مینی با طراحی جدید در سال های آینده، دیگر کار از کار گذشته باشد و فروش کمتر از انتظار این گوشی اپل را مجبور کند که به عمر این سری از آیفون ها به طور کامل خاتمه دهد. اتفاقی که امیدواریم در آینده رخ ندهد.

در نهایت باید نظر شما را درباره این موضوع بدانیم پس باید بپرسیم که به نظر شما آیا اپل باید به عمر سری آیفون مینی به طور کامل خاتمه دهد یا که با انجام بعضی اصلاحات این آیفون را حفظ کند؟

  • تست مقاومت آیفون 12 پرو مکس و آیفون 12 مینی در برابر خط و خش و خمیدگی

منبع: PhoneArena

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 8 فروردین 1400 بروزرسانی: 8 فروردین 1400 گردآورنده: justclip.ir شناسه مطلب: 355

به "آیا اپل باید فراوری آیفون 12 مینی را متوقف کند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا اپل باید فراوری آیفون 12 مینی را متوقف کند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید