از مراسم رونمایی سری آیفون 15 چه انتظاراتی داریم؟

به گزارش دنیای ویدئو، شب گذشته اپل با انتشار دعوتنامه رسما بیان کرد که رویداد رونمایی از گوشی های سری آیفون 15 در تاریخ 21 شهریور برگزار خواهد شد. به غیر از خود این گوشی ها، طبیعتا محصولات دیگری هم رونمایی می گردد و در این مطلب به تمام انتظاراتی که از این رویداد داریم و ویژگی های فاش شده از این آیفون ها و محصولات موردنظر، می پردازیم.

از مراسم رونمایی سری آیفون 15 چه انتظاراتی داریم؟

جزئیات رویداد رونمایی

در دعوتنامه ای که اپل منتشر نموده، می توانیم لوگوی این شرکت را با رنگ های آبی و خاکستری مشاهده کنیم که بر اساس شایعات منتشر شده، ظاهرا قرار است این رنگ ها برای مدل های پرو آیفون 15 مورد استفاده قرار بگیرند. مانند چند سال گذشته، این رویداد، به صورت از پیش ضبط شده ارائه می شود ولی در مقر اصلی شرکت اپل، تعدادی خبرنگار حضور پیدا می نمایند تا بعد از تمام شدن رویداد رونمایی، به گجت های معرفی شده دسترسی داشته باشند.

آیفون 15 و 15 پلاس

همانطور که احتمالا می دانید، سال جاری بار دیگر با 4 مدل نو آیفون روبرو می شویم و در این بخش از مطلب، به معینات فاش شده از مدل های استاندارد یعنی آیفون 15 و 15 پلاس می پردازیم:

  • سال جاری هر دو مدل آیفون استاندارد مانند مدل های پرو آیفون 14 با نمایشگر حفره دار عرضه می شوند.
  • هر 4 مدل قرار است با پورت USB-C به دست کاربران برسند.
  • بعضی شایعات به هم رنگ بودن کابل USB-C با رنگ بدنه آیفون های استاندارد اشاره می نمایند و ظاهرا طول این کابل به جای 1 متر، 1.5 متر خواهد بود.
  • این گوشی ها از چیپست A16 استفاده می نمایند که سال گذشته در مدل های پرو آیفون 14 مورد استفاده قرار گرفته بود.
  • پشتیبانی از استاندارد نو Qi2 به این گوشی ها اجازه می دهد برای شارژرهای بی سیم بیشتری سرعت شارژ 15 وات را دریافت نمایند.
  • این دو گوشی قرار است در رنگ های مشکی، سبز، آبی، زرد و صورتی عرضه شوند.

همانطور که می بینید، آیفون 15 و 15 پلاس قرار نیست به طور گسترده نسبت به نسل قبلی تغییر پیدا نمایند. بنابراین مهم ترین تغییر این گوشی ها، بهره گیری از پورت USB-C و نمایشگر حفره دار خواهد بود. به احتمال زیاد هر دو گوشی با همان قیمت نسل قبلی راهی بازار می شوند. این یعنی برای آیفون 15 با قیمت پایه 799 و برای 15 پلاس با قیمت پایه 899 دلار روبرو خواهیم شد. احتمالا این گوشی ها از تاریخ 31 شهریور به دست کاربران می رسند.

آیفون 15 پرو و 15 پرو مکس

اپل مطابق معمول بیشتر توجه خود را معطوف به مدل های پرو نموده تا این گوشی ها جذابیت بسیار بیشتری پیدا نمایند. در ادامه مهم ترین تغییرات این دو گوشی را مطرح می کنیم:

  • مدل های پرو آیفون 15 از حاشیه های نمایشگر باریک تری نسبت به نسل قبلی بهره می برند. به طور معین، ضخامت این حاشیه ها در مدل های پرو آیفون 14 به 2.17 میلی متر می رسد ولی در نسل نو این حاشیه ها به 1.5 متر ضخامت کاهش پیدا نموده اند.
  • با وجود اینکه هر 4 مدل دارای پورت USB-C هستند، ولی حالا مدل های پرو قرار است سرعت شارژ 35 وات داشته باشند و بعلاوه احتمال پشتیبانی از انتقال داده با سرعت 40 گیگابیت در ثانیه هم وجود دارد.
  • به جای استفاده از فریم مبتنی بر فولاد ضدرنگ، اپل تصمیم گرفته برای مدل های پرو از فریم تیتانیومی استفاده کند. این یعنی علاوه بر وزن پایین تر، لبه ها بافت مات خواهند داشت.
  • قلب تپنده این دو گوشی، چیپست نو A17 است که یک تراشه 3 نانومتری محسوب می شود و حدود 15 درصد سرعت بیشتری نسبت به نسل قبلی ارائه می نماید.
  • آیفون 15 پرو مکس با دوربین پریسکوپی راهی بازار می شود. این دوربین قرار است زوم اپتیکال 5 یا 6 برابری را امکان پذیر کند.
  • سوئیچ میوت در مدل های پرو حذف شده و به جای آن قرار است دکمه اکشن قرار بگیرد. این دکمه مانند دکمه اکشن قرار گرفته در اپل واچ اولترا، قابل شخصی سازی است.
  • مدل های پرو آیفون 15 در 4 رنگ مشکی، نقره ای، آبی و خاکستری راهی بازار می شوند.

با توجه به زیاد بودن تعداد تغییرات مدل های پرو، منابع مختلف از بالا رفتن قیمت این دو مدل خبر می دهند. به عنوان مثال یکی از افشاگران اعلام نموده که آیفون 15 پرو 100 دلار گران تر از نسل قبلی است و مدل 15 پرو مکس 200 دلار قیمت بالاتری خواهد داشت. در خصوص تاریخ عرضه این دو مدل هنوز نمی توانیم با قاطعیت صحبت کنیم ولی بعضی گزارش ها از احتمال تاخیر چند هفته ای در عرضه آن ها خبر می دهند که ظاهرا این تاخیر به مسائل تامین سنسور دوربین برمی شود.

اپل واچ سری 9

در کنار گوشی های سری آیفون 15، طبیعتا قرار است با اپل واچ سری 9 هم روبرو شویم. اپل برای ساعت های اپل واچ دیگر علاقه زیادی به تغییر گسترده ندارد و سال جاری هم قرار نیست با تغییر خاصی روبرو شویم. البته بعد از چند سال انتظار، قرار است اپل برای این ساعت هوشمند از چیپست نو S9 استفاده کند. برای این که اهمیت این تصمیم را بهتر درک کنید، باید بگوییم که اپل واچ 6، 7 و 8 از یک چیپست تکراری استفاده می نمایند.

یکی از افشاگران مدعی شده که اپل میخواهد این ساعت را در رنگ نو صورتی هم عرضه کند. با توجه به اینکه این ساعت قرار نیست تغییر خاصی داشته باشد، گزارش های زیادی هم در خصوص آن منتشر نشده است. البته بعضی افشاگران بر این باور هستند که اپل در حال آماده سازی اپل واچ X است که سال آینده قرار است با طراحی متفاوتی معرفی شود.

اپل واچ اولترا 2

همانطور که برای اپل واچ سری 9 گزارش های چندانی منتشر نشده، در خصوص ویژگی های اپل واچ اولترا 2 هم هنوز با قاطعیت نمی توانیم صحبت کنیم. خبرگزاری بلومبرگ سال گذشته گزارش داد که اپل قصد داشته این ساعت را با رنگ مشکی تیتانیومی هم عرضه کند ولی در نهایت این معینه را کنار گذاشته است. حالا یکی از افشاگران اعلام نموده که ممکن است سال جاری این ساعت با رنگ مشکی تیتانیومی در کنار رنگ فعلی استاندارد تیتانیومی راهی بازار شود.

ایرپاد پرو با USB-C

با توجه به مهاجرت تمام مدل های آیفون به سمت بهره گیری از پورت USB-C، ایرپاد پرو هم قرار است با کیس مبتنی بر پورت USB-C معرفی شود. البته ظاهرا این هدفون به غیر از همین تغییر، هیچ تفاوتی با نسل قبلی خود ندارد. گفته می شود که اپل احتمالا کیس USB-C ایرپاد پرو را هم به طور جداگانه راهی بازار می نماید تا کاربران فعلی این هدفون نیازی به خرید هدفون نو نداشته باشند.

اعلام تاریخ عرضه نسخه نهایی سیستم عامل ها

مطابق همواره، در مراسم رونمایی از آیفون 15، اپل تاریخ عرضه نسخه نهایی سیستم عامل های نو خود را اعلام خواهد نمود که طی ماه های گذشته نسخه های بتای مختلفی از آن ها ارائه شده است. البته بدون شک نسخه نهایی سیستم عامل macOS Sonoma همزمان با دیگر سیستم عامل های این شرکت منتشر نخواهد شد زیرا حدود یک ماه بعد از مراسم رونمایی آیفون 15، اپل میخواهد چند کامپیوتر مک دارای چیپست M3 را معرفی کند و در کنار آن ها، نسخه نهایی macOS Sonoma هم برای تمام کاربران منتشر خواهد شد.

سخن پایانی

با توجه به گزارش های بسیار زیادی که در خصوص سری آیفون 15 منتشر شده، تقریبا هیچ نکته ناگفته ای در خصوص آن ها باقی نمانده است. ضمناً بدون شک تا زمان برگزاری این مراسم، گزارش های بیشتری در خصوص تمام این محصولات منتشر خواهد شد.

منبع: 9To5Mac

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 9 شهریور 1402 بروزرسانی: 9 شهریور 1402 گردآورنده: justclip.ir شناسه مطلب: 1114

به "از مراسم رونمایی سری آیفون 15 چه انتظاراتی داریم؟" امتیاز دهید

1 کاربر به "از مراسم رونمایی سری آیفون 15 چه انتظاراتی داریم؟" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از مراسم رونمایی سری آیفون 15 چه انتظاراتی داریم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید