اتاوا، مرکز کانادا را بشناسید

به گزارش دنیای ویدئو، شاید ما نام اتاوا را کمتر به عنوان یکی از مقصدهای گردشگری کانادا شنیده باشیم زیرا شهرهایی مانند تورنتو، ونکوور و مونترال به قدری مشهور و مجذوب کننده هستند که دیگر جایی برای عرض اندام مرکز کانادا نگذاشته اند.

اتاوا، مرکز کانادا را بشناسید

اما با این وجود، باید بدانید که اتاوا کلانشهری بزرگ، زیبا و با فرهنگی مجذوب نماینده است. مجذوب نمایندهیت اتاوا بسیار بیشتر از معروفیتی است که در میان گردشگران تور کانادا دارد و ترکیب شگفت انگیزی از زندگی شهری و طبیعت را به شما ارائه می نماید. شهفرایندان دوزبانه اتاوا شیفته قهوه و هاکی روی یخ هستند و با مهمان نوازی بیش از حد، یکی از برترین تجربیات شما را رقم خواهند زد.

برای اینکه با اتاوا بیشتر آشنا شوید، تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

درباره اتاوا

از آنجایی که اتاوا مرکز کانادا است، می توانید این انتظار را داشته باشید که نماینده شایسته ای برای کانادا است و می تواند شما را با زیبایی های خود شگفت زده کند. در قلب اتاوا ساختمان مجلس کانادا واقع شده است که با معماری نئوگوتتیک خود می درخشد. این ساختمان زیبا که در کنار رودخانه اتاوا و کانال ریدو واقع شده، بیش از هر چیز یادآور کاخ وست مینستر و مجلس انگلستان است و نشان از تاثیر اروپایی ها و بویژه بریتانیایی ها در ساخت این شهر دارد.

اتاوا در ابتدا به عنوان یک دهکده کوچک چوب بری تاسیس شد اما با بازسازی های گسترده ای که در قرن بیستم انجام شد، مرکز کانادا را به شهر بزرگ، زیبا و باشکوهی که امروزه هست تبدیل کرد. این بازسازی ها همچنان در منطقه بازار بای وارد که مرکز تجمع فرانسوی ها و ایرلندی های اتاوا است همچنان ادامه دارد.

شاید اتاوا مانند شهر نزدیک تورنتو سرزنده و شگفت انگیز نباشد، اما به هر حال این شهر محل تجمع نخبگان کانادا است و وجود تعداد زیادی موزه و گالری متنوع، این موضوع را اثبات می نماید. همین موضوع باعث شده است تا زندگی در اتاوا برای قشر نخبه و فرهیخته کانادا بسیار مناسب و دوست داشتنی باشد.

با این وجود اینگونه نیست که شهفرایندان اتاوا تمام وقت خود را صرف گشت و گذار در نمایشگاه ها و گالری ها نمایند. این شهر طیف گسترده ای از فعالیت های بیرونی و ورزشی را پیش روی شما خواهد گذاشت.

ورزش پاتیناژ یا اسکیت روی یخ، یکی از پرطرفدارترین فعالیت های ورزشی اهالی اتاوا است و زمستان ها، کانال ریدو به بزرگترین پیست اسکیت روی یخ طبیعی دنیا بدل می گردد. بعلاوه تابستان ها نیز دوچرخه سواری در مسیرهای تعیین یکی از مهمترین تفریحات اتاوا است. علاوه بر این اگر بخواهید به طور کامل از شهر و هیاهوی آن دور شوید، دره اتاوا دنیایی شگفت انگیز از ماجراجویی و طبیعتگردی را برای شما فراهم خواهد نمود.

اما فراتر از اینها، شاید هیچ کجا در کانادا مانند اتاوا برای شرکت در جشن ها و فستیوال های مختلف مناسب نباشد. اهالی این شهر شیفته برگزاری فستیوال های مختلف هستند و تقریبا در تمامی ایام سال می توان جشن های مختلفی را در این شهر پیدا کرد.

به عنوان مثال در سه هفته آخر فوریه، اتاوا شاهد برگزاری جشن زمستان است که در هر ساله بیش از 600 هزار شرکت نماینده از سرتاسر کانادا و حتی دنیا دارد. در این سه هفته هر چیزی از مسابقات اسکیت روی یخ تا ساخت مجسمه های برفی و یخی و بعلاوه تخفیف های ویژه مراکز خرید اتاوا را پیدا خواهید کرد.

ضمن اینکه نباید از غذاهای خوشمزه رستوران های اتاوا نیز صرف نظر کنید. در این ایام می توانید به برترین رستوران اتاوا رفته و با فرهنگ غذایی اهالی اتاوا نیز آشنا شوید.

ورزش پاتیناژ یا اسکیت روی یخ، یکی از پرطرفدارترین فعالیت های ورزشی اهالی اتاوا است و زمستان ها، کانال ریدو به بزرگترین پیست اسکیت روی یخ طبیعی دنیا بدل می گردد

جغرافیا و آب و هوای اتاوا

اتاوا مرکز کانادا است که در استان اونتاریو و جنوب شرقی این کشور واقع شده است. این شهر در حاشیه جنوبی رودخانه اتاوا و در مرز دو استان اونتاریو و کبک واقع شده است و فاصله آن با مرز آمریکا کمتر از 40 کیلومتر است. اتاوا با شهرهای مونترال و تورنتو به ترتیب 200 و 400 کیلومتر فاصله دارد اما فاصله اتاوا تا ونکوور حدود 4400 کیلومتر است. طبق برآوردهای صورت گرفته، اتاوا با جمعیت یک میلیون و 300 هزار نفر، پنجمین شهر بزرگ کانادا به شمار می رود.

برترین زمان بازدید از اتاوا فصل بهار و ماه های آپریل و می است زیرا در این فصل از سال، دمای هوا در حدود 19 درجه سانتیگراد خواهد بود و گشت و گذار در شهر را لذت بخش خواهد نمود. بعلاوه تعدادی از برترین فستیوال های اتاوا مانند جشنواره گل لاله در این فصل برگزار می گردد.

اگرچه فصل تابستان نیز دمای هوا با رسیدن به 26 درجه سانتیگراد برای بازدید از اتاوا بسیار مناسب است، اما مسلما در این فصل هزینه های سفر به اتاوا افزایش می یابد.

اما اگر با سرمای هوا مسئله ای ندارید و به ورزش های زمستانی علاقه دارید، پیشنهاد می کنیم حتما در زمستان سری به این شهر بزنید تا از ورزش های زمستانی مختلف مثل هاکی و اسکیت روی یخ لذت ببرید.

جاهای دیدنی اتاوا

پیشتر گفتیم که اگرچه اتاوا به مقدار تورنتو یا ونکوور معروفیت ندارد، اما با اینحال مقصد گردشگری مجذوب نمایندهی است که جاهای دیدنی متعددی را در خود جای داده است. در ادامه با تعدادی از برترین جاهای دیدنی اتاوا آشنا شوید.

کانال ریدو: کانال ریدو که از مرکز شهر اتاوا عبور می نماید، در لیست میراث دنیای یونسکو نیز به ثبت رسیده است. گشت و گذار با قایق در تابستان ها و اسکیت روی یخ در زمستان ها، از مهمترین فعالیت های گردشگری این کانال به شمار می فرایند.

مجلس کانادا: ساختمان مجلس کانادا یکی از مهمترین نمادهای اتاوا و کانادا است که بر فراز تپه مجلس و در حاشیه رود اتاوا و کانال ریدو واقع شده است. با بازدید از این ساختمان، می توانید با تاریخ کانادا نیز آشنا شوید.

گالری ملی کانادا: گالری ملی کانادا برترین موزه هنری کانادا است که نزدیک بازار مجذوب نماینده بای وارد واقع شده است و علاوه بر آثار زیبا و شگفت انگیزی که در خود جای داده است، به تنهایی یک شاهکار معماری به شمار میرود.

منبع: ققنوس
انتشار: 17 دی 1400 بروزرسانی: 17 دی 1400 گردآورنده: justclip.ir شناسه مطلب: 745

به "اتاوا، مرکز کانادا را بشناسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اتاوا، مرکز کانادا را بشناسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید