سفر به ویتنام، سفری به سرزمینی آسیایی و مملو از راز (تور ویتنام)

به گزارش دنیای ویدئو، گردشگران بسیاری در طول سال به کشور ویتنام سفر می نمایند. ویتنام، کشوری است که سال ها درگیر جنگ بوده، اما امروزه جز کشورهایی است که گردشگران بسیاری به آن سفر می نمایند. در این کشور جاذبه های گردشگری متعددی از طبیعی گرفته تا تاریخی وجود دارند که برای تمامی سلیقه ها بسیار مناسب هستند. اگر قصد سفر به این کشور را دارید، در ادامه مطلب نکات سفر به ویتنام، راهنمای سفر به ویتنام ارائه شده تا شما را هرچه بیشتر با هزینه های سفر به ویتنام و بعلاوه جاهای دیدنی ویتنام آشنا کنیم.

سفر به ویتنام، سفری به سرزمینی آسیایی و مملو از راز (تور ویتنام)

سفر به دل زیباترین منطقه آسیا را با تور ویتنام تجربه کنید و از شهرهای هوشی مین و هانوی ویتنام دیدن کنید.

معرفی

ویتنام، یکی از کشورهای آسیایی است که در قسمت جنوب شرقی آن قرار گرفته است. مرکز این کشور، شهر هانوی است. این کشور چندین سال درگیر جنگ بوده و به همین علت امروزه می توان آثار به جای مانده از آن را مشاهده کرد. در ویتنام، جاذبه های طبیعی بسیاری را در کنار جاذبه های تاریخی آن مشاهده می کنیم. طبیعت این کشور به قدری زیبا است که افراد بسیاری را به خود جذب می نماید. شهرهای بسیار مهم این کشور هانوی، هوشی مین و هوئه است. در راهنمای سفر به ویتنام باید بدانید که جمعیت در مساحتی به مقدار 331،698 کیلومتر مربع، بیش از 94 میلیون نفر هست.

چه زمانی به ویتنام سفر کنیم؟

برای سفر به ویتنام باید زمانی را در نظر گرفت که بارندگی کمتر است. به همین دلیل بین ماه های فوریه تا آوریل و آگوست تا اکتبر که ماه های بهار و پاییز به حساب می آیند، برترین زمان برای در راهنمای سفر به ویتنام هستند. البته در هر نقطه از این کشور، در هر ماهی از سال آب و هوا تا حدودی فرق دارد و مقدار بازندگی مختلف خواهد بود و به همین علت برای سفر به هر شهری به این موضوع در بین نکات سفر به ویتنام باید توجه داشته باشید.

آب و هوا

آب و هوای این کشور بیشتر بارانی و مرطوب است و می توان آن را استوایی و معتدل دانست. در ویتنام، روزهای آفتابی بسیاری نیز وجود دارند. دمای هوا به صورت کلی، بین 22 تا 27 درجه سلسیوس است. در قسمت های شمالی این کشور اختلاف دما در فصول مختلف بیشتر و در قسمت های جنوبی این اختلاف دما کمتر هست. بین ماه های مه تا اکتبر هوا گرمتر بوده و از سویی دیگر ماه های نوامبر تا آوریل هوا سرد خواهند بود. این مورد از نکات مهم راهنمای سفر به ویتنام می باشد.

نکات سفر به ویتنام

اختلاف ساعت ویتنام و ایران، حدود 2 ساعت و نیم است که ویتنام در این اختلاف زمانی جلوتر است. مردم این کشور به زبان ویتنامی صحبت می نمایند و از دونگ به عنوان واحد پولی رسمی خود استفاده می نمایند. رانندگی در این کشور از سمت راست است. در ویتنام چندین فرودگاه بین المللی به نام های دا نانگ، سایگون، کن دو و نوا به کد کشور ویتنام 0084 بوده و برای تماس با پلیس، فوریت های پزشکی و آتشنشانی باید به ترتیب با شماره های 113، 115 و 114 تماس بگیرید. در راهنمای سفر به ویتنام باید توجه داشته باشید که برق آن 220 ولت و 50 هرتز بوده و از دو شاخه های نوع A, C و D استفاده می نمایند.

هزینه ها

غذا

با توجه به آنچه رستورانی را برای غذا خوردن انتخاب می کنید، هزینه های سفر به ویتنام نیز فرق دارد. معمولا برای یک پرس غذا باید حداقل 20 هزار دونگ هزینه کنید. غذاهای خیابانی گزینه مناسبی برای کاهش هزینه های سفر به ویتنام هستند. این غذاها معمولا بسیار مقرون به صرفه بوده و به نوعی غذاهای محلی این کشور به حساب می آیند. از جمله غذاهای خیابانی این کشور می توان به دونات، موز و نودل ویتنامی اشاره نمود. برای کاهش هزینه های سفر به ویتنام می توانید از فروشگاه ها، مواد غذایی مورد نیازتان را تهیه و خودتان آشپزی کنید. مواد غذایی اولیه معمولا در بازارهای محلی قیمت های پایین تری دارند.

اقامت

با توجه به نوع اقامتی که انتخاب می کنید، هزینه آن هم متفاوت خواهد بود. مقرون به صرفه ترین هاستل ها از شبی 100 هزار دونگ برای یک اتاق اشتراکی آغاز می شوند و اگر بخواهید در اتاق های خصوصی یک هاستل اقامت کنید، باید حداقل شبی 425 هزار دونگ هزینه کنید. با توجه به افزایش دنیاگردان در طول سال های گذشته تعداد این هاستل ها که اقامتگاه های مقرون به صرفه تری به حساب می آیند، روز به روز افزایش پیدا می نمایند. قیمت مناسب ترین هتل ها در راهنمای سفر به ویتنام نیز از شبی 225 هزار دونگ برای یک اتاق دو تخته آغاز می شود. توجه داشته باشید که بیشتر هاستل ها و هتل های مقرون به صرفه قیمت، دارای اینترنت رایگان هستند.

حمل و نقل

برای سفر بین شهرهای مختلف کشور ویتنام، راه های مختلفی از جمله هواپیما، اتوبوس و قطار وجود دارند که در این بین اتوبوس های شبانه از همه مقرون به صرفه تر است. بعد از اتوبوس، قطار مقرون به صرفه تر است. مقرون به صرفه ترین حمل و نقل عمومی درون شهری در ویتنام، اتوبوس بوده که در شهر هوشی مین هر بلیت اتوبوس حدود 4000 دونگ است. برای کمتر کردن هزینه های سفر به ویتنام می توانید به همراه دیگر دنیاگردان از اتوبوس های دنیاگردی بهره ببرید.

سرگرمی

در ویتنام، جاذبه های طبیعی بسیاری هستند که برای هر کدام تورهای مختلفی وجود دارند. این تورها معمولا هزینه کمی دارند و این هزینه ها با توجه به تعداد روز تور، امکاناتی که در آن برای دنیاگرد در نظر گرفته و به بسیاری از عوامل بستگی دارد. تورهای دوچرخه سواری نسبت به دیگر تورها هزینه بیشتری دارند (هزینه این تورها از 300 هزار دونگ آغاز می شود). در رودخانه دالات می توانید قایق سواری کنید که هزینه آن در بین هزینه های سفر به ویتنام، 450 هزار دونگ است. تور تونل های کوچی، هزینه ای بین 100 هزار تا 200 هزار دونگ دارد. در هنگام خرید توجه داشته باشید تا جایی که می توانید از فروشنده تخفیف بگیرید. هزینه اینترنت و سیمکارت را می توان صفر در نظر گرفت، چون در همه مکان های عمومی این کشور، هتل ها و مراکز اقامتی اینترنت رایگان در اختیار گذاشته می شود و دیگر نیازی به سیم کارت نیست.

غذا و خوراکی

ویتنام از نظر غذا بسیار غنی و سالم بوده و در این مورد در دنیا معروف است. غذاهای ویتنامی به این علت سالم تلقی می شوند، چون بیشتر از سبزیجات تازه استفاده می نمایند و از موادی مانند روغن و لبنیات خیلی خیلی کم بهره می برند. غذاهای این کشور بیشتر از ترکیباتی مانند سس سویا، برنج، خمیر میگو، میو و سبزیجات و سس ماهی تهیه می شوند و از مواد اولیه ای مانند زنجبیل، فلفل، نعناع، گشنیز برای طعم دار کردن غذا استفاده می نمایند. طعم های غذاهای ویتنامی را می توان به 5 دسته تقسیم کرد که در هر غذایی می توان یک یا دو طعم را چشید. در قسمت های شمالی و جنوبی ویتنام نوع آشپزی کمی فرق دارد، در قسمت شمالی و در راهنمای سفر به ویتنام، آشپزی مردم بسیار شبیه به آشپزی چینی ها است اما در مقابل، آشپزی در جنوب ویتنام بسیار شبیه به آشپزی کامبوجی ها و تایلندی ها است. در تفاوت بین این دو نوع آشپزی می توان گفت که طعم و مزه غذاهای جنوبی خیلی بیشتر است و در غذاها از سبزیجات و میوه های مختص این منطقه استفاده می شود، با این وجود کلیت آشپزی و غذاهای ویتنام به یک شکل است. در این کشور، غذاهای دریایی بسیار لذیذ و خوشمزه طبخ می شوند که اگر از علاقمندان این گونه غذاها هستید، هرگز آن را از دست ندهید. در بسیاری از غذاهای این کشور، پایه آن فو یا آب گوشت است. در غذاهای ویتنام نان باگت را می بینیم که در واقع از زمان استعمار از طریق فرانسوی ها وارد رژیم غذایی مردم این کشور شده است. همانطور که در بالا گفته شد، در این کشور غذاهای خیابانی بسیار بوده و قیمت پایینی دارند. این غذاها بسیار خوشمزه هستند و حتما پیشنهاد می کنیم که این غذاها را امتحان کنید. در ادامه چندین غذای ویتنامی را برای کاهش هزینه های سفر به ویتنام معرفی می کنیم:

فو: از غذاهای بسیار معروف و بعلاوه غذای ملی کشور ویتنام، فو است. مواد تشکیل دهنده فو نودل، گوشت، پیاز و آب گوشت یا مرغی بوده که از طریق سبزیجات طعم دار شده است. مردم ویتنام این غذا را در هر وعده از غذاهای خود میل می نمایند، البته فو بیشتر برای صبحانه هواداران بیشتری دارد.

بون چا: اگر به شهر هانوی سفر می کنید، حتما از غذای مختص این شهر امتحان کنید، این غذا بون چا است. بون چا غذایی بوده که به همراه سس شیرین و نودل برنج سرو می شود که آن را در هر غذاخوری در هانوی می توان پیدا کرد.

Goi cuon: این غذا در واقع یک اسپیرینگ رول ویتنامی بوده که از گوشت یا میگو یا خرچنگ تشکیل شده و در هر منطقه ای این غذا با کمی تفاوت سرو می شود. این اسپرینگ رول شفاف در بعضی منطقه ها به خصوص جنوب ویتنام با سس بادام زمینی و موز سبز سرو می شود و در بعضی منطقه ها دیگر به همراه کاهو یا نعنا خورده می شود.

Com tam: اگر در پی غذاهای خیابانی هستید، یکی از برترین آن ها Com tam است که از گوشت و تخم مرغ نیمرو تشکیل شده و معنی نام این غذا، برنج شکسته است.

بان می: یکی از غذاهایی که به صورت ساندویچی و با نان باگت سرو می شود، بان می است. مواد داخل این غذا نیز در نقاط مختلف این کشور به شکل های مختلف هست.

Mi quang: از جمله دیگر غذاهای متعلق به شهر هانوی Mi quang بوده و این غذا از گوشت، بادام زمینی، نودل و سبزیجات تشکیل شده است.

Cha ca: یکی دیگر از غذاهای مختص شهر هانوی Cha ca بوده و این غذا از ماهی سرخ شده، نودل برنج، پیاز و بادام زمینی تشکیل شده است. اگر به غذاهای دریایی علاقه دارید، حتما Cha ca را امتحان کنید چون طعم و مزه بینظیری دارد.

Nom hua chuoi: سالادی بوده که در آن فقط از سبزیجات، فلف و لیمو استفاده شده است.

بان خئو: یکی از غذاهای بسیار کم هزینه ویتنام Bahn xeo بوده که در واقع پنکیکی است که در آن موادی همانند گوشت میگو، تخم مرغ و جوانه لوبیا، ریخته می شود. بر روی این پنکیک سس تندی هم ریخته می شود.

Cao lau: یکی از غذاهای ویتنام در راهنمای سفر به ویتنام که در هر قسمت از این کشور در مدل های مختلفی طبخ می شود، Cao lau است. این غذا از گوشت، سبزیجات و نودل برنج تشکیل شده و در قسمت های مرکزی ویتنام این غذا به شکل بهتر و خوشمزه تری ارائه می شود.

مکان های تماشای

شهر هوشی مین

یکی از شهرهای با اهمیت ویتنام، شهر هوشی مین است. اهمیت این شهر در بین جاذبه های دنیاگردی ویتنام به علت بالا بودن مقدار تجارت است و از همین روی در هوشی مین شلوغی و ازدحام بسیاری را می بینیم. این شهر جاذبه های مختلفی دارد که اگر به خرید علاقه دارید این شهر گزینه بسیار مناسبی است. از جاهای تماشای ویتنام می توان به کلیسای جامع نوتردام، کاخ استقلال، موزه آثار جنگ، موزه HCMC، موزه تاریخ، منطقه Da Kao اشاره نمود. بیشتر جاهای تماشای ویتنام در قسمت مرکزی شهر قرار گرفته است و این بازدید از آن ها را آسان نموده است.

شهر هوئه

شهر هوئه، یکی از شهرهای مهم کشور ویتنام و یکی از جاهای تماشای ویتنام بوده و اهمیت این شهر به علت تاریخی بودن آن است. این شهر در قرن 19، در دست امپراطوری Nguyen بوده که امروزه می توان آثاری از آن ها را مشاهده کرد. یکی از مهمترین جاذبه های این شهر Imperial Enclosure، مجموعه ای از قصرها و بناهای باشکوه بوده که در کنار رود پرفیوم قرار گرفته است. دیگر جاذبه های اصلی این شهر، چندین پاکودا و مقبره های پادشاهی است که می توانید از طریق قایق سواری بر روی رود پرفیوم به آن ها در راهنمای سفر به ویتنام برسید.

شهر هویی آن

یکی از شهرهایی که در بین جاهای تماشای ویتنام باید از آن تماشا کنید، شهر هویی آن است. این شهر، بناها و خیابان های بسیار زیبایی دارد و به همین علت پیاده روی در کوچه پس کوچه های آن به خصوص منطقه قدیمی آن بسیار مجذوب کننده خواهد بود. هویی آن در گذشته شهری بوده که تارجان چینی و ژاپنی برای خرید ابریشم به آن سفر می کردند. این شهر در قرن 15 میلادی در اقتصاد و تجارت پیشرفت بسزایی داشت و در آن تجارت خانه های بسیاری وجود داشته که امروزه بعضی از آن ها هنوز هم وجود دارند و می توانید از آن ها بازدید کنید. در این شهر جاذبه های دیگری مانند پل ژاپنی، چندین پاگودا و چندین موزه وجود دارند.

شهر هانوی

مرکز کشور ویتنام و یکی از شهرهای مهم این کشور، شهر هانوی است. این شهر سالانه میزبان دنیاگردان بسیاری است. بیشتر جاذبه های این شهر نیز مانند دیگر شهرهای این کشور، در مرکز شهر قرار دارند و در کنار جاهای تماشای ویتنام، شلوغی و ازدحام بسیار زیادی را می بینیم. از جمله جاذبه های هانوی می توان به موزه هنرهای زیبا، موزه مردم شناسی، مقبره بنیانگذار ویتنام مدرن هوشی مین اشاره نمود.

شهر نها ترنگ

بسیاری از دنیاگردان در طول سفر خود به جاهای تماشای ویتنام دوست دارند که به منطقه ها ساحلی بروند و ساعاتی را به دور از شلوغی و ازدحام بگذرانند. به همین منظور شهر نها ترنگ که شهری ساحلی به شمار میرود، گزینه بسیار مناسبی است. این شهر 6 کیلومتر خط ساحلی دارد که در آن امکانات و سرگرمیات بسیاری در نظر گرفته شده است. به همین دلیل تابستان ها این شهر میزبان دنیاگردان بسیاری است تا از سواحل آن لذت ببرند. این شهر جاذبه های دیگری مانند برج های Po Nagar Cham (عبادتگاه های قدیمی) و موزه الکساندر یرسین را دارد.

شهر دالات

یکی از شهرهای پرطرفدار در بین جاهای تماشای ویتنام و در بین دنیاگردان بومی و خارجی، شهر دالات است. این شهر از نظر جاذبه های طبیعی بسیار غنی بوده و علت آن هم قرارگیری آن بر روی ارتفاعات این کشور است. این شهر را می توان بهشتی برای افرادی که به طبیعت و ورزش علاقه دارند، دانست. از طرفی مکان بسیار مناسبی برای آرامش و دور بودن از هر گونه فکر و مشغله است. از جمله جاذبه های دیگر این شهر قصرهای شماره یک، دو و سه هست. در اطراف این شهر روستایی وجود دارد که به تنهایی از جاهای تماشای ویتنام به شمار میرود.

شهر موی نه

اگر از آن دسته از دنیاگردان هستید که به سرگرمیات ساحلی در بین جاهای تماشای ویتنام علاقه دارید، شهر ساحلی موی نه را به شما معرفی می کنیم. این شهر سواحل بسیار زیبایی دارد که در آن ها سرگرمیات و امکانات بسیاری در نظر گرفته شده است. بسیاری از افراد بومی این منطقه برای ماهیگیری به این شهر سفر می نمایند. برای آنکه از بودن در این شهر ساحلی و سرگرمیات آن لذت ببرید، برترین زمان ماه های دسامبر تا آوریل است.

پارک ملی فونگ نها که بانگ

یکی دیگر از جاهای تماشای ویتنام، پارک ملی فونگ نها که بانگ است. اگر به کوهنوردی و طبیعت علاقمند باشید، این پارک مکان بسیار مناسبی برای شما خواهد بود. این پارک از کوه هایی تشکیل شده که در آن ها غارهای بسیار زیبایی وجود دارند. این غارها هر کدام ویژگی به خصوص خود را دارند که همین موضوع این پارک را مجذوب کننده نموده است. به طور مثال غار TU Lan، پر از آب هست و برای گذر از آن باید شنا کرد یا غار بهشت که 31 کیلومتر به زیر زمین رفته است.

پارک ملی Ba Be

یکی از جاهای تماشای ویتنام، پارک ملی Ba Be است. این پارک ملی مکان بسیار مناسبی برای دوستداران طبیعت و ورزش هست. در این پارک می توان ساعاتی را به دور از شلوغی های شهر، به استراحت گذراند و از طبیعت بسیار زیبای آن لذت برد. یکی از سرگرمیات مجذوب کننده در این پارک ملی، قایق سواری بر روی دریاچه های آن است، در واقع این پارک دارای سه دریاچه در قسمت مرکزی هست. پارک ملی Ba Be بر روی ارتفاعات قرار گرفته و در آن جنگل سرسبز و انبوهی را می بینیم.

پارک ملی کونگ فونگ

یکی از پارک های ملی ویتنام که در نزدیکی شهر هانوی قرار گرفته است، پارک ملی کونگ فونگ است. این پارک ملی تقریبا 222 کیلومتر مربع مساحت دارد و در این مقدار وسعت گونه های مختلفی از گیاهان و جانوران وجود دارند. در این پارک ملی امکاناتی همانند اقامتگاه، رستوران، پارکینگ در نظر گرفته شده است. برای ورود به این پارک در بین نکات سفر به ویتنام باید 40 هزار دونگ پرداخت کنید. کمتر دنیاگردی پارک ملی کونگ فونگ را می شناسد و به همین علت فضای خلوت و خوبی دارد.

خلیج هالونگ

یکی از جاذبه های کشور ویتنام که به ثبت یونسکو رسیده، خلیج هالونگ است. خلیج هالونگ را می توان اصلی ترین جاذبه در بین نکات سفر به ویتنام دانست که حتما باید از آن بازدید کرد. این خلیج چشم انداز بسیار زیبایی دارد که با قایق سواری در آن از این منظره ها زیبا بیشتر لذت خواهید برد. در این خلیج چندین جزیره از جنس سنگ آهک وجود داد که در اثر فرسایش شکل های مختلفی دارند. علاوه بر جزیره های بسیار زیاد این خلیج، می توان به تعداد زیاد غارهایی که در آن وجود دارد، اشاره نمود. این غارها مانند غار Hang Dao Go نیز شکل های متفاوت و زیبایی دارند.

مجموعه باستانی مای سان

یکی از جاذبه های دنیاگردی در بین نکات سفر به ویتنام، مجموعه باستانی مای سان است. این مجموعه در حال حاضر دارای 20 معبد و یک موزه بوده و این مجموعه که یک مرکز مذهبی هندوها بوده در قرن 4 ساخته شده و اوج شکوفایی آن در قرون 7 تا 10 بوده است. بعد از آن در قرن 13 دیگر مورد استفاده قرار نگرفت و متروک شد. بناهایی که در این مجموعه قرار گرفتند را می توان به دو گروه A و B تقسیم کرد که بناهای گروه A بسیار مهم بوده و در جنگ ویتنام با کشور آمریکا نابود شده و بناهای B با قدمت ترین معبدها را نشان می دهند. این مجموعه حاصل ساخت امپرواطوری های باستانی آسیایی بوده و به همین علت می بینیم که بناها از ماسه سنگی و بلوک های آجری ساخته شده اند. بلیت این مجموعه 100 هزار دونگ است.

دلتای رود مکونگ

یکی از رودهای مهم کشور ویتنام رودخانه مکونگ است. این رود در قسمت جنوبی این کشور به دریا می ریزد و در همین قسمت دلتایی را به وجود آورده که زیبایی های به خصوص خود را دارد. این دلتا در سه استان قرار گرفته که یکی از مهمترین شهرها در این منطقه، Can Tho است که باید حتما از آن بازدید کنید. در این منطقه با فرهنگ و اقوام مختلف کشور ویتنام بیشتر آشنا خواهید شد.

شالیزارهای پلکانی

یکی از منظره ها بسیار زیبایی که همواره از ویتنام نمایش داده می شود، شالیزارهای پلکانی است که در دره Muong Hoa دیده می شود. در واقع می توان گفت که از اصلی ترین جاذبه ها در بین نکات سفر به ویتنام، شالیزارها هستند که بازدید از آن ها را نباید از دست بدهید. از همین رو، تورهای مختلفی برای بازدید از این شالیزارهای فوق العاده زیبا وجود دارند که معمولا باید چیزی در حدود 300 هزار دونگ برای هر نفر بپردازید.

منطقه کوهستانی ساپا

در رشته کوه Hoang Lien، منطقه روستایی به نام ساپا را می بینیم. این منطقه زیبایی به خصوص خود را دارد که از جمله این زیبایی ها می توان به شالیزارهای پلکانی، تپه ها سرسبز و قله کوه Fansipan که بلندترین قله این کشور به شمار میرود، اشاره نمود. در این منطقه قبیله های مختلف و بعلاوه اقلیت های مذهبی و قومی متفاوت زندگی می نمایند.

تونل های کوچی

از جاذبه ها در بین نکات سفر به ویتنام که به دوران جنگ آن باز می شود، تونل های کوچی است. این تونل ها 250 کیلومتر طول دارند که در آن ها عملیات بسیاری صورت گرفته است. نکته قابل توجه در خصوص این تونل ها این است که هیچ وقت به طور کامل از طریق ارتش آمریکا پدیدار نشدند. این تونل ها به منظور پناهگاه، راه ارتباطی با بیمارستان، انبارها، اتاق جلسات و مهمات و استراحت از طریق سربازهای ویت کانگ ساخته شدند و بعلاوه این تونل ها محل زندگی بسیاری از سربازان بود. امروزه می توان به همراه راهنما بخشی از آن را دید که ورودی آن 100 هزار دونگ است. این مکان را در بین نکات سفر به ویتنام به کسانی که از تنگنا هراس دارند، پیشنهاد نمی دهیم.

منبع: همگردی
انتشار: 4 بهمن 1401 بروزرسانی: 4 بهمن 1401 گردآورنده: justclip.ir شناسه مطلب: 1027

به "سفر به ویتنام، سفری به سرزمینی آسیایی و مملو از راز (تور ویتنام)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر به ویتنام، سفری به سرزمینی آسیایی و مملو از راز (تور ویتنام)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید