اجازه تعرض به اتباع خود در آب های خلیج فارس را نمی دهیم

به گزارش دنیای ویدئو، فرمانده مرزبانی گفت: در صورت حضور ملوانان در آب های سرزمینی دیگر کشور ها نباید به سوی آن ها تیراندازی شود.

اجازه تعرض به اتباع خود در آب های خلیج فارس را نمی دهیم

به گزارش خبرنگار از ، سردار احمدعلی گودرزی فرمانده مرزبانی گفت: جمهوری اسلامی ایران هیچ گونه تعرضی به منافع و اتباع خود را بر نمی تابد.

سردار گودرزی در بازدید از مرزبانی قشم افزود: ملوانان با لنج های ایرانی و با دستان خالی و به قصد صید و تجارت در آب های خلیج فارس تردد می کنند و باید امنیتشان تامین شود.

او گفت: هفته گذشته 2 صیاد ایرانی با شلیک گلوله گارد ساحلی کشور امارات هدف قرار گرفتند که خارج از عرف و قانون بین الملل بود.

فرمانده مرزبانی کشور افزود: شماری نیز با لنج های صیادی دستگیر شدند که با پیگیری وزارت امور خارجه به کشور برگشتند.

گودرزی گفت: دیشب نیز جسد دو تن از صیادان این حادثه ناگوار در بندرعباس تحویل و به زادگاهشان در استان سیستان و بلوچستان منتقل شد.

او افزود: کشور امارات عربی متحده با عذرخواهی رسمی از جمهوری اسلامی ایران متعهد شد طبق قوانین بین المللی خسارت را جبران کند.

فرمانده مرزبانی ناجا گفت: موارد بسیاری از ورود اتباع کشور های همسایه به آب های سرزمینی جمهوری اسلامی اتفاق می افتد که ما با رعایت قوانین بین المللی برخورد شایسته ای انجام می دهیم.

سردار گودرزی افزود: صیادان و ملوانان مرزنشین با همکاری دریایانی و مرزبانی، باید در خصوص حرکت در آب های سرزمینی آموزش ببینند.

ر

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 20 مهر 1399 بروزرسانی: 20 مهر 1399 گردآورنده: justclip.ir شناسه مطلب: 13

به "اجازه تعرض به اتباع خود در آب های خلیج فارس را نمی دهیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اجازه تعرض به اتباع خود در آب های خلیج فارس را نمی دهیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید