برترین شهر آمریکا برای زندگی و کار کدامند؟

به گزارش دنیای ویدئو، ساکنین آمریکا هم مانند سایر انواع گونه انسان، تنوع طلب هستند و سالانه یک نفر از شش نفر در آمریکا محل زندگی خود را جابه جا می نماید. شهرهای مختلف آمریکا را با توجه به ترجیحات خود آنالیز کنید و محل سکونت خود را انتخاب کنید. در این مقاله از خبرنگاران 10 شهر از برترین شهرهای آمریکا برای زندگی و کار را به شما معرفی خواهیم کرد.

برترین شهر آمریکا برای زندگی و کار کدامند؟

آستین تگزاس | Austin, Texas

مرکز موسیقی زنده جهان اغلب در بین برترین شهرهای جهان برای کار و زندگی قرار می گیرد. نرخ بیکاری در این شهر 6.3% است که در مقایسه با میانگین ملی 8.3%، پایین تر است.

برای زندگی در آستین شما مالیاتی بر عایدیتان پرداخت نمی کنید. آب فراوان و هوای تمیز نیز یکی از دلایل انتخاب آستین به عنوان برترین شهر آمریکاست. 228 روز از سال آسمان آستین آفتابی است. حتی در ژانویه دمای هوا به ندرت از 4 درجه پایین تر می آید.

زندگی و کار در آستین

آستین به عنوان مرکز اصلی فن آوری پیشرفته در آمریکا شناخته می گردد. هزاران فارغ التحصیل رشته های کامپیوتری و دیگر رشته های مهندسی از دانشگاه های معتبر این شهر، در شرکت های مختلف مشغول به کار می شوند.

علاوه بر حوزه فن آوری آستین در حوزه داروسازی نیز حرفی برای گفتن دارد. حضور شرکت های بزرگی همانند دل کامپیوترز و 3M در آستین باعث شده تا قسمتی از منطقه آستین تپه های سیلیکان (Silicon Hills) نام بگیرد.

آیا کشورهای بدون ویزا برای ایرانیان را می شناسید؟

هزینه زندگی در آستین

آستین یکی از مقرون به صرفه ترین شهرهای آمریکا برای زندگی و برترین شهر آمریکا برای زندگی ایرانیان است. برای اجاره خانه یک خوابه در آستین تگزاس به طور میانه 1100 دلار باید پرداخت کنید. میانه قیمت خانه برای خرید 196000 دلار است و جوانان شانس زیادی برای خرید خانه دارند.

هزینه خورد و خوراک در آستین 300 دلار در ماه است و این عدد نسبت به بسیاری از شهرهای آمریکا کمتر است. بلیط یک طرفه حمل و نقل شهری 1.25 دلار و برای رفت و برگشت 2.5 دلار است (البته این قیمت ها اوایل سال 2020 میلادی ثبت شده اند).

به دلیل هزینه های پایین و فرصت های شغلی زیاد، می توان آستین را برترین شهر آمریکا برای زندگی و کار، به خصوص برای مهاجران، نامید.

دنور کلرادو | Denver, Colorado

شهر خوش آب و هوای استان کلرادو، در کنار کوه های راکی واقع شده است. سطح سواد در دنور هم نسبت به بقیه آمریکا بالاتر است. نزدیک به 46 درصد مردم دنور تحصیلات دانشگاهی دارند. دنور ترکیبی از زندگی شهری و طبیعت زیبای کوهستانی آمریکا است.

بدون بیمه مسافرتی به سفر نروید.

زندگی و کار در دنور

اقتصاد دنور تا حدی بر موقعیت جغرافیایی و ارتباط آن با بعضی از سیستم های حمل و نقل اصلی کشور بنا شده است. چندین شرکت بین المللی و بزرگ از جمله خطوط هوایی یونایتد، شرکت معدن نیومونت (دومین فراوری نماینده طلا در آمریکای شمالی) و خطوط هوایی کنتیننتال در این شهر مستقر هستند.

به دلیل نزدیکی دنور به کوه های غنی از مواد معدنی راکی، شرکت های معدن و انرژی زیادی در آن وجود دارند. به جز صنایع هوایی، معادن و انرژی، ارتباطات، مالی و فن آوری اطلاعات نیز اقتصاد دنور را تشکیل می دهند.

دستمزد کارمندان در دنور ساعتی 12.58 دلار و میانه عایدی سرانه در سال 54910 دلار است. است که این اندازه نسبت به بقیه شهرهای کلرادو و حتی نسبت به دیگر شهرهای آمریکا نسبتا بالاتر است. اما در دنور افراد فقیر نیز زندگی می نمایند و شکاف طبقاتی در این شهر وجود دارد.

هزینه زندگی در دنور

هزینه زندگی در دنور نزدیک به 30 درصد از نیویورک کمتر است. اجاره خانه یک خوابه 1600 دلار در ماه است. هزینه خورد و خوراک در دنور برای یک نفر؛ 323 دلار در ماه است. بلیط یک طرفه حمل و نقل محلی 3 دلار است.

پورتلند اروگان | Portland, Oregon

پورتلند بزرگ ترین و پرجمعیت ترین شهر استان اورگان در شمال غربی آمریکا است. جمعیت این شهر بزرگ در حدود 650 هزار نفر تخمین زده شده است. تقریبا 60 درصد جمعیت اورگان در پورتلند زندگی می نمایند.

در اواخر قرن بیستم، این شهر به عنوان یکی از خطرناک ترین شهرهای بندری جهان، قطب جنایات سازمان یافته و باند شکنجه معروفیت یافت. بعد از رونق اقتصاد شهر در روزهای بعد از جنگ جهانی دوم؛ سایه ناامنی از سر این شهر برداشته شد.

زندگی و کار در پورتلند

بندر پورتلند یکی از بزرگ ترین بنادر تجاری در آمریکا است. شهر پورتلند بزرگ ترین حمل نماینده گندم در ایالات متحده، و دومین بندر بزرگ برای گندم در جهان است.

به دلیل موقعیت جغرافیایی و مقرون به صرفه بودن انرژی در پورتلند؛ صنایع دریایی، فولاد و صنایع سنگین دیگر رونق زیادی در منطقه دارند. تکنولوژی یکی دیگر از منابع مالی مهم در پورتلند است. شرکت اینتل به تنهایی 15000 شغل در این شهر ایجاد نموده است.

منطقه مترو پورتلند هم به یکی از شاخه های اصلی برای فراورینمایندگان کفش و لباس ورزشی در جهان تبدیل شده است. دفاتر مرکزی شرکت های نایک، آدیدیاس، دکتر مارتینز، کلمبیا و… در این منطقه قرار دارند. پورتلند برای فراورینمایندگان پوشاک، برترین شهر آمریکا برای کار است.

هزینه های زندگی در پورتلند

هزینه خرید و اجاره خانه در پورتلند خیلی مقرون به صرفه نیست. شما برای اجاره یک خانه یک خوابه در پورتلند باید ماهی 1130 دلار بپردازید که 183 دلار بالاتر از میانگین در آمریکا است.

قیمت خانه برای خرید هم بین 394000 تا 984000 دلار است. با وجود قیمت بالای خانه، 52 درصد از ساکنین پورتلند، صاحب خانه هستند.

پیاده روی، دوچرخه سواری و حمل و نقل عمومی همه راه های رایج رفت و آمد در پورتلند هستند. 7.2 درصد مردم پورتلند با دوچرخهرفت و آمد می نمایند و از این نظر رتبه اول را در بین شهرهای آمریکا دارند.

یکی از دلایل استقبال از دوچرخه قیمت بالای بنزین و تسهیلات دولت فدرال برای دوچرخه سواری است که در اختیار مردم قرار داده است. هزینه خورد و خوراک برای یک نفر در پورتلند 382 دلار در ماه است.

واشنگتن | Washington

آمریکا 50 استان دارد که واشنگتن دی سی جز هیچ کدام از این استان ها نیست. واشنگتن دی سی در منطقه خودمختار کلمبیا واقع شده است.

واشنگتن یکی از برترین گزینه ها برای زندگی، کار و تفریح در آمریکا است. واشنگتن دی سی جایی برای فعالیت های فرهنگی، تفریحی، خرید، جشنواره ها، و رستوران های عالی است.

آب و هوای معتدل و سوانح طبیعی کمتر از شهرهای دیگر آمریکا این شهر را به یکی از برترین شهرهای آمریکا برای زندگی تبدیل نموده است. اما ترافیک سنگین، هزینه نسبتا بالای زندگی و مسکن هم از معایب زندگی در این شهر سیاسی است.

سیاتل | Seattle

سیاتل بین دریا و کوه ساندویچ شده است. اما به اندازه ای که همه تصور می نمایند؛ بارش باران زیاد نیست. فضای آرام شهر و طبیعت دل انگیز آن، افراد زیادی را به سیاتل کشانده است. در بین 50 شهر بزرگ آمریکا؛ سیاتل در رتبه چهارم رشد جمعیتی واقع شده است.

جنگل های همیشه سبز سیاتل این شهر را به شهر زمرد معروف نموده است. اندازه جرم و جنایت در سیاتل بسیار کم است و از نظر امنیت، برترین شهر آمریکا برای زندگی و کار است.

زندگی و کار در سیاتل

اقتصاد سیاتل ترکیبی از شرکت های صنعتی قدیمی، تجارت بین الملل، شرکت های فن آوری و اینترنتی، شرکت های خدماتی، شرکت های طراحی و… است.

بندر سیاتل یکی از مهم ترین بنادر آمریکا و دروازه صادرات و واردات به آسیا است.

دفتر اصلی شرکت های کامپیوتری مایکروسافت و آمازون، اولین کافه و دفتر مرکزی استارباکس، و دفتر اصلی شرکت هواپیماسازی بوئینگ در این شهر واقع شده است.

مردم سیاتل به حدی به کافئین اعتیاد دارند که 100 شعبه از استارباکس در این شهر قرار دارند.

یکی از دلایل مهاجرت زیاد افراد به سیاتل، دادن بالاترین دستمزد در کل ایالات متحده در این شهر است. در سیاتل حداقل دستمزد ساعتی 15 دلار است.

هزینه زندگی در سیاتل

شما برای اجاره خانه یک خوابه در سیاتل، حدود 1300 دلار در ماه باید هزینه بپردازید. هزینه مواد غذایی برای ساکنین سیاتل در حدود 400 دلار در ماه است.

قیمت بلیط یک طرفه اتوبوس در سیاتل 2.75 دلار است. سیستم حمل و نقل عمومی سیاتل وسیع و همگانی نیست. بیشتر مردم از ماشین شخصی و یا دوچرخه و اتوبوس استفاده می نمایند.

سن خوزه کالیفرنیا | San Jose, California

بهشت استارت آپ ها، در قلب سیلیکون ولی، پرجمعیت ترین و بزرگ ترین شهر در شمال استان کالیفرنیا است. سن خوزه شهر تکنولوژی، به دلیل آب و هوای مدیترانه ای و آبشارهای فراوان مقصد خیلی از مهاجران آمریکا است. جمعیت سن خوزه در سال 2015 یک میلیون نفر بود و سومین شهر استان کالیفرنیا از این لحاظ است.

اغلب ساکنان سن خوزه، آسیایی ها و سفیدپوست ها هستند. نزدیک به 40 درصد جمعیت این شهر مهاجر هستند. 300 روز آفتابی در سال، چشم انداز کوه سانتاکروز و نزدیکی به اقیانوس از مجذوب کنندهیت های مرکز سیلیکون ولی است.

زندگی و کار در سن خوزه

از نظر کیفیت زندگی سن خوره در رتبه چهاردهم در بین شهرهای آمریکا است. نرخ بیکاری در سن خوره 2.6درصد است که به نسبت خیلی از شهرهای بزرگ دیگر پایین تر است.

سرانه عایدی سالانه 77180 دلار است که حقوق بالایی است، اما هزینه های زندگی در سن خوزه نیز بالاست.

شرکت های بزرگی مثل اپل، آمازون، پی پل، ای بی، اریکسون، هیتاچی، سامسونگ و… در سن خوزه قرار دارند. حضور این شرکت ها سن خوزه را یکی از ثروتمندترین شهرهای آمریکا و جهان نموده که بالاترین فراوری ناخالص داخلی را در جهان بعد از زوریخ سوییس و اسلو نروژ دارد. بی شک سن خوزه برترین شهر آمریکا برای کار در رشته های برنامه نویسی است.

هزینه های زندگی در سن خوزه

میانه قیمت مسکن در سن خوزه 1085000 دلار است که گران ترین بازار مسکن در کشور و پنجمین بازار گران مسکن در جهان است.

اگرچه سن خوزه شهر گرانی است اما در دیدگاه بسیاری از مردم، نرخ پایین بیکاری، حقوق های نسبتا بالا و آب و هوای دلپذیر، سن خوزه را برترین شهر آمریکا برای زندگی و کار تبدیل نموده است.

سان فرانسیسکو، کالیفرنیا | San Francisco, California

بله. سان فرانسیسکو شلوغ و گران است، 800 هزار نفر این شهر را خانه خود می نامند، اما با حمل و نقل عمومی عالی، آب و هوای معتدل، رستوران هایی با استاندارد جهانی و 20 کالج و دانشگاه درجه یک؛ انتخاب این شهر برای زندگی اشتباه نیست.

سان فرانسیسکو برای زندگی افراد مجرد ایده آل است؛ طوری که جمعیت مجردها در این شهر دو برابر متاهل ها است. جاذبه های فرهنگی و گردشگری متنوع، سطح عایدی بالا افراد زیادی را به سان فرانسیسکو می کشاند.

زندگی و کار درسان فرانسیسکو

گردشگری یکی از اصلی ترین عایدیهای سان فرانسیسکو است. سالیانه 26 میلیون نفر از سراسر جهان به این شهر غنی و زیبا می آیند. به دلیل اقتصاد قوی این شهر، بسیاری سان فرانسیسکو را برترین شهر آمریکا برای زندگی و کار می دانند، اما این شهر، جزو گران ترین شهرهای آمریکا نیز است.

نرخ بیکاری در سان فرانسیسکو 2 درصد است و این خبر خوبی برای مهاجران به این شهر است. پایین بودن نرخ بیکاری به سان فرانسیسکو لقب برترین شهر آمریکا برای کار را داده است.

دندانپزشکان، پزشکان خانواده، جراح ها، مدیران مالی و مدیران مارکتینگ این شهر بیشترین عایدی را دارند. سان فرانسیسکو با فراوری ناخالص داخلی 497.2 میلیارد دلار یکی از ثروتمندترین شهرهای آمریکا است.

هزینه زندگی درسان فرانسیسکو

سان فرانسیسکو با میانه عایدی سالانه 7500 دلار، جزو بالاترین سطوح عایدیی در آمریکا است. اما بعلاوه یکی از بالاترین هزینه های زندگی و کار درایالات متحده را هم دارد. میانه اجاره در سان فرانسیسکو برای یک آپارتمان یک خوابه در شهر تقریباً 3500 دلار در ماه است و هزینه های قبوض حدود 150 دلار در ماه است.

ساکنین سان فرانسیسکو تقریبا بیشتر از بقیه شهرهای آمریکا برای مواد غذایی هزینه می پردازند. هزینه خورد و خوراک در سان فرانسیسکو ماهی 600 دلار است.

سن دیگو، کالیفرنیا | San Diego, California

سن دیگو یکی از خوش آب و هواترین شهرهای ایالات متحده آمریکا؛ در جنوب کاالیفرنیا است و این دلیل خوبی برای 1.2 میلیون نفری است که این شهر را برای زندگی انتخاب نموده اند.

البته وجود 200 موزه، رستوران و کافه های معتبر و دسترسی آسان به ورزش های آبی و کوهستانی از دیگر دلایل محبوبیت این شهر زیبا است. 266 روز آفتابی در سن دیگو، زندگی و کار دراین شهر نسبتا گران را توجیه پذیر می نماید.

زندگی و کار درسن دیگو

به دلیل وجود بزرگ ترین پایگاه دریایی آمریکا در سن دیگو؛ صنایع وابسته بسیاری مثل شرکت چنرال اتمیکز، در این شهر مستقر هستند. نرخ بیکاری در این شهر 2.9 درصد است و با وجود دانشگاه های معتبر پر از دانشجوهای جوان و پرشور است. 44 درصد از ساکنین سن دیگو تحصیلات دانشگاهی دارند که نسبت به میانگین کشور بسیار بالاتر است.

هزینه زندگی درسن دیگو

ساکنان سن دیگو به طور میانه سالانه 62000 دلار عایدی دارند. قیمت خرید خانه به طور میانه 392 هزار دلار و قیمت اجاره یک خانه یک خوابه در شهر 1467 دلار است.

مالیات بر عایدی این شهر نیز 9.3 درصد است که نسبت به میانگین کشور بالا است. بلیط یک طرفه مترو و اتوبوس در این شهر 2.50 دلار است. هزینه ماهانه خورد و خوراک برای یک نفر در سن دیگو 330 دلار است و شاید جزو معدود چیزهای مقرون به صرفه این شهر است.

سن دیگو شهر به صرفه و مقرون به صرفهی نیست و بیشتر برای افرادی که عایدی بالایی دارند مناسب است. اما دلیلی که مهاجرت به سن دیگو انجام می گردد این است که شهری آرام با ترافیک کنترل شده و آب و هوای معتدلی است.

کلرادو اسپرینگ، کلرادو | Colorado Springs, Colorado

در تمامی فهرست های برترین شهرهای آمریکا برای کار و زندگی نام کلرادو اسپرینگ را خواهید دید.

شاید کلرادو اسپرینگ به اندازه شهر دیگر این استان، دنور، مرکز مالی و فرهنگی کلرادو نباشد، اما این شهر مزایایی مثل آرامش، هزینه های پایین زندگی، نرخ بیکاری پایین و گزینه های بسیار برای تفریح و تفریح را برای ساکنینش به ارمغان آورده است.

شاید از لحاظ آرامش و هزینه های پایین، کلرادون اسپرینگ برترین شهر آمریکا برای زندگی و کار است.

زندگی و کار درکلرادو اسپرینگ

فرهنگ و اقتصاد کلرادو اسپرینگز به شدت تحت تأثیر ارتش واقع شده است. بیش از یک دهم جمعیت کلرادو اسپرینگ، بالای 65 سال سن دارند. به دلیل حضور پایگاه های نظامی، افرادی که در ارتش بازنشسته می شوند به دلیل مزایای پزشکی و رفاهی در کلرادو اسپرینگ می مانند.

شرکت های بیمه، هوا و فضا، صنایع دفاعی و پزشکی از عمده مشاغل در کلرادو اسپرینگ هستند. نرخ بیکاری در این شهر 3.7 درصد است که به نسبت میانگین کشور پایین تر است.

هزینه های زندگی درکلرادو اسپرینگ

سرانه عایدی سالانه در کلرادو اسپرینگ 50 هزار دلار است که عایدی پایینی نسبت به شهرهای بزرگ آمریکا است. میانه قیمت خانه در این شهر 286700 دلار و هزینه اجاره ماهانه خانه یک خوابه 1000 دلار است که به طور چشم گیری از شهرهای دیگر در این فهرست کمتر است.

برای رفت و آمد با اتوبوس و مترو بلیط یک طرفه با قیمت 1.75 دلار باید تهیه کنید. برای خورد و خوراک هم ساکنین کلرادو اسپرینگ ماهانه 351 دلار هزینه می نمایند.

بوستون، ماساچوست | Boston, Massachusetts

یکی دیگر از برترین شهرهای آمریکا برای زندگی و کار بوستون است. بوستون مکان بعضی از مهم ترین لحظات اجتماعی، تاریخی، سیاسی و فرهنگی آمریکا بوده است. وقتی در این شهر زندگی می کنید، شما هم قسمتی از این تاریخ خواهید بود. در کنار آرامش زندگی و کار دریک شهر کوچک و آرام، استرس و سختی های زندگی و کار دریک شهر مدرن را نیز خواهید داشت.

بوستون همیشه شهری پر از فرصت های نو برای دانشجویان سخت کوش برترین دانشگاه های آمریکا و جهان بوده است.

10 مقصد مجذوب کننده برای سفر به آمریکا چک فهرستی کامل و پر از تفریحات است.

زندگی و کار دربوستون

بوستون میزبان بزرگ ترین و برترین کالج های جهان است. این کالج ها و دانشگاه ها تاثیر قابل توجهی بر اقتصاد این شهر دارند. بوستون به زعم بسیاری از ساکنینش، برترین شهر آمریکا برای زندگی و کار است.

بوستون سالانه میزبان نزدیک به 400 هزار دانشجو و دانش آموز است که بیش از 5 میلیارد دلار به اقتصاد این شهر یاری می نمایند. بوستون در صنایع تحقیق و توسعه فن آوری پیشرفته، گردشگری، پزشکی، آموزش، ماهیگیری و فرآوری مواد غذایی در آمریکا پیشتاز است.

هزینه زندگی دربوستون

هزینه های زندگی و کار دربوستون به نسبت بسیاری از شهرهای آمریکا بالاتر است. ممکن است بوستون به اندازه نیویورک و سان فرانسیسکو گران نباشد اما هنوز هم جزو گران ترین شهرهای آمریکا است.

هزینه اجاره یک آپارتمان یک خوابه در بوستون، ماهانه حدود 1400 دلار است. اجاره خانه های دو خوابه از 2000 دلار به بالا در ماه است. هزینه یک بلیط یک طرفه مترو 2.45 دلار است. هزینه حمل و نقل با اتوبوس و مترو در مرکز شهر برای هر نفر 84.5 دلار در ماه است. هزینه شما در بوستون برای خورد و خوراک هم ماهانه 450 دلار خواهد بود.

در آخر…

اگر در پی برترین شهر آمریکا برای زندگی و کار هستید؛ این فهرست می تواند نقطه شروعی برای تحقیقات شما باشد. خواه در پی کوه های پوشیده از برف، روزهای آفتابی در ساحل، یا رستوران خوب و زندگی شبانه باشید، شهری هست که شما را شادمان کند.

قبل از انتخاب مکانی برای زندگی؛ گزینه های خود را به دقت آنالیز کنید. اگر محدودیت بودجه دارید؛ استانی مثل کالیفرنیا برای شما مناسب نخواهد بود. کیفیت زندگی مهم است و شما می توانید با انتخاب شهر مناسب؛ آن را چندین درجه بهبود ببخشید.

منبع:عـلی بـابا

منبع: دیجیاتور
انتشار: 13 مرداد 1401 بروزرسانی: 13 مرداد 1401 گردآورنده: justclip.ir شناسه مطلب: 940

به "برترین شهر آمریکا برای زندگی و کار کدامند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین شهر آمریکا برای زندگی و کار کدامند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید