اردبیل در ردیف شهرهای با تنش آبی نیست

به گزارش دنیای ویدئو، خبرنگاران/اردبیل وزیر نیرو گفت: اردبیل در ردیف شهرهای با تنش آبی نیست و امیدواریم هیچگاه رنگ بی آبی را نبیند.

اردبیل در ردیف شهرهای با تنش آبی نیست

علی اکبر محرابیان در حاشیه بازدید از طرح های آب و برق اردبیل در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در سفر به اردبیل به همراه رئیس جمهور از نزدیک در جریان طرح های نیمه تمام حوزه آب و برق قرار گرفتیم تا نسبت به تکمیل آنها منابع مورد احتیاج را تأمین کنیم.

وی توضیح داد: در بازدید از پروژه های پارس آباد به ویژه طرح پایاب سد خداآفرین مقرر شد تا اعتبار مورد احتیاج برای این طرح تکمیل شده و دولت و مجلس سعی بر اهتمام این پروژه های نیمه تمام داشته باشند.

وزیر نیرو به بازدید خود از سدهای نیمه تمام و شبکه ها و پروژه های برق رسانی در مرکز استان اشاره نمود و گفت: در مجموع سه هزار و 500 میلیارد تومان برای پروژه های آب و برق استان منابع تزریق خواهد شد تا در مدت دو سال شاهد تکمیل و راه اندازی این پروژه ها باشیم.

محرابیان به 65 درصد پیشرفت سد عنبران نیز اشاره نمود و اضافه نمود: کسری منابع این پروژه در هفته های آینده برطرف خواهد شد و امیدواریم این سد تا انتها سال آبگیری گردد.

وی در خصوص شهرهای با تنش آبی نیز خاطر نشان کرد: هشت شهر کشور در ردیف شهرهای با تنش آبی است اما اردبیل در بین این شهرها وجود ندارد.

محرابیان در بخش دیگری از سخنان خود اضافه نمود: برای تکمیل شبکه آبرسانی و تصفیه خانه آب شرب اردبیل منابع خوبی پیش بینی شده که با اجرایی شدن آن امیدواریم این شهر رنگ بی آبی به خود نبیند.

وی در خصوص احتمال قطعی برق در فصل زمستان اعلام کرد: با تأمین سوخت مورد احتیاج نیروگاه ها و ذخیره ای که در این زمینه در مخازن موجود خواهد بود، ما قطعی برق در سطح کشور در زمستان نخواهیم داشت.

محرابیان با قدردانی از وزارت نفت در تأمین ذخیره مخازن نیروگاه ها از سوخت نوع دوم ادامه داد: با این اقدامات کوشش بر این است تا کسری فراوری برق برطرف و به نوعی تقویت فراوری را در این بخش ببینیم.

وزیر کابینه دولت سیزدهم به شرایط خشکسالی در کشور نیز اشاره نمود و گفت: در 50 سال اخیر خشکسالی اتفاق افتاده در امسال بی نظیر است و ما همچنان سال سختی را سپری می کنیم و امیدواریم با همراهی مردم و عنایت الهی این شرایط به سرعت برطرف شده و شهرها و روستاها از این تنش آبی عبور نمایند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 13 آذر 1400 بروزرسانی: 13 آذر 1400 گردآورنده: justclip.ir شناسه مطلب: 708

به "اردبیل در ردیف شهرهای با تنش آبی نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اردبیل در ردیف شهرهای با تنش آبی نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید