اروپا نگرانِ واکسن، مخالفان: هنوز برای واکسیناسیون زود است

به گزارش دنیای ویدئو، در سوئد که اعتماد عمومی مردم به مقامات کشور بسیار زیاد است از هر سه نفر تنها دو نفر خواستار ایمن سازی با واکسن هستند.

اروپا نگرانِ واکسن، مخالفان: هنوز برای واکسیناسیون زود است

با ما سفر کنید و با قیمت تور اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

اروپا در روز گذشته واکسیناسیون عظیم و گسترده برای مهار کرونا را آغاز کرد اما بسیاری از اروپایی ها در باره سرعت تست و آزمایش واکسن های تائید شده تردید دارند و تمایلی به تزریق این واکسن نشان نمی دهند.

به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، اتحادیه اروپا با طیف وسیعی از فراورینمایندگان واکسن کرونا مانند فایزر، بیون تک، مدرنا و استرازنگا برای تامین بیش از 2 میلیارد دوز واکسن و تزریق آن به تمامی عظیمسالان تا سال آینده قرارداد امضا نموده است.

اما نظرسنجی ها به سطح بالای تردید مردم به تزریق واکسن در کشورهای اروپایی از فرانسه تا لهستان اشاره دارد. بسیاری از مردم در این کشورها بر این باورند که فراوری واکسن همیشه به جای چندین ماه، چندین دهه زمان لازم داشته است.

ایرنه یوسز 41 ساله که با دو فرزندش از یک کلیسا در مرکز ورشو پایتخت لهستان خارج می شد، در این باره گفت: من فکر نمی کنم هیچ واکسنی در طول تاریخ سریع آزمایش شده باشد.

او گفت: من نمی گویم واکسیناسیون نباید انجام گردد اما من قصد ندارم یک واکسن تائید نشده را روی فرزندان یا خودم آزمایش کنم.

کادر بهداشت و درمان بیمارستان رنه- مورت در شهر سوران، زن فرانسوی 78 ساله را پس از دریافت اولین دوز واکسن فایزر- بیون تک تحسین می نمایند/ عکس: رویترز- POOL

نظرسنجی ها در لهستان نشان می دهد که کمتر از 40 درصد از مردم قصد واکسیناسیون (کرونا) را دارند. در این کشور سطح عمیقی از بی اعتمادی به موسسات دولتی وجود دارد. در روز یکشنبه و همزمان با آغاز واکسیناسیون سراسری در اروپا تنها نیمی از کادر پزشکی در بیمارستان ورشو برای دریافت واکسن کرونا ثبت نام کردند.

در اسپانیا به عنوان کشوری که از شیوع ویروس کرونا آسیب سختی دیده است، یک خواننده و آهنگ ساز که اهل تنریف - یکی از مجمع الجزایر قناری- اعلام نموده که برای دریافت واکسن بیشتر از اینها صبر خواهد نمود.

وی در این باره گفت: هیچ یک از نزدیکان من به (کووید- 19) مبتلا نشده است. مسلما نمی گویم که این بیماری وجود ندارد زیرا تعداد زیادی از مردم به دلیل عفونت ناشی از این ویروس مرده اند، اما در حال حاضر من واکسن نمی زنم.

اسقف تیهون به عنوان اسقف ارتدکس مسیحی در بلغارستان این واکسن را با بیماری فلج اطفال مقایسه نموده است. در بلغارستان 45 درصد از مردم گفته اند که واکسن نمی زنند و 40 درصد نیز در انتظار پدیدار شدن عوارض جانبی واکسن روی واکسینه شده گان هستند.

اسقف تیهون پس از دریافت واکسن در کنار وزیر بهداشت بلغارستان در شهر صوفیه (صوفیا) پایتخت بلغارستان گفت: من الان در برابر هر چه هست، واکسینه شدم.

وی در خصوص اضطراب ناشی از بیماری فلج اطفال در دهه های 1950 و 1960 و قبل از ساخت واکسن آن صحبت کرد.

این اسقف اضافه کرد: همه ما در آن دوران از ابتلابه فلج اطفال از ترس می لرزیدیم. اما پس از آن بسیار شادمان شدیم. الان باید مردم را متقاعد کنیم. واکسن نزدن در این شرایط آزارانده است.

جهش عظیم رو به جلو

به نظر نمی رسد این شک گسترده پیشرفت های علمی در دهه های گذشته را در بر بگیرد.

براساس یک مطالعه در سال 2013 و براساس روش های سنتی، ساخت واکسن معمولا بیش از یک دهه طول می کشد. ساخت واکسن بیماری همه گیر آنفلوانزا بیش از 8 سال و ساخت واکسن هپاتیت B بیش از 18 سال زمان برد. در روش سنتی ساخت واکسن از ویروس ضعیف یا مرده یا بخشی از ویروس برای تحریک سیستم ایمنی بدن استفاده می گردد.

واکسن مدرنا براساس فناوری موسوم به پیغام رسان ریبونوکلئیک اسید یا (mRNA) و پس ازاز اولین توالی ژن در طول 63 روز به اولین تزریق انسانی تبدیل شد.

جرمی فارر مدیر واحد تحقیقات کلینیکی دانشگاه اکسفورد که از سوی شرکت ولکام تراست حمایت می گردد در این باره گفت: وقتی به پیشرفت های صورت گرفته در سال 2020 نگاه می کنیم، متوجه جهش روبه جلوی علم خواهیم شد.

در دوران آغاز واکسیناسیون در بریتانیا و امریکا نیز چندین واکنش شدید آلرژیک به واکسن گزارش شد. با این حال هنوز از عوارض بلندمدت و جانبی این واکسن موضوعی گزارش نشده است.

براساس تحقیقات و نظرسنجی موسسه مستقل آلفا کمتر از یک پنجم گروه اول بلغاری ها خواستار دریافت واکسن هستند. گروه اول دریافت واکسن در بلغارستان پزشکان، داروسازان، معلمان و کارکنان خانه های سالمندان هستند.

نظر سنجی تاریخ 15 آبان موسسه IPSOS در 15 کشور دنیا نشان می دهد 54 درصد فرانسوی ها در صورت دسترسی به واکسن کرونا، از آن استفاده خواهند کرد. 64 درصد از مردم ایتالیا و اسپانیا، 79 درصد از مردم بریتانیا و 87 درصد از مردم چین نیز از این واکسن ها استفاده می نمایند.

اما نظرسنجی موسسه IFOP که اطلاعاتی برای مقایسه میزان تمایل مردم فرانسه با دیگر کشورهای دنیا ندارد از تمایل 41 درصد فرانسوی ها برای دریافت واکسن خبر می دهد.

در سوئد که اعتماد عمومی مردم به مقامات کشور بسیار زیاد است از هر سه نفر تنها دو نفر خواستار ایمن سازی با واکسن هستند. با این حال هنوز بعضی نیز به واکسن نه می گویند.

لیزا رنبرگ 32 ساله در این باره گفت: اگر کسی 10 میلیون یورو بدهد، باز واکسن نمی زدم.

ماتئوش موراویه تسکی نخست وزیر لهستان روز یکشنبه از مردم کشورش خواست تا در واکسیناسیون ثبت نام نمایندو گفت: اثر مصونیت گله ای به آنها بستگی دارد.

منبع: عصر ایران
انتشار: 14 بهمن 1399 بروزرسانی: 14 بهمن 1399 گردآورنده: justclip.ir شناسه مطلب: 246

به "اروپا نگرانِ واکسن، مخالفان: هنوز برای واکسیناسیون زود است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اروپا نگرانِ واکسن، مخالفان: هنوز برای واکسیناسیون زود است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید