اصول طراحی و چاپ بروشور

به گزارش دنیای ویدئو، بروشور یکی از محصولات تبلیغاتی پرکاربرد و شناخته شده برای تمامی کسانی است که می خواهند تجارت، محصولات و خدمات خود را خیلی سریع و جامع به مخاطبین هدف خود معرفی نمایند.

اصول طراحی و چاپ بروشور

جهت دریافت مشاوره خدمات قیمت چاپ کاتالوگ از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا چاپ کاتالوگ های تبلیغاتی حرفه ای را با بهترین قیمت از ما بخواهید.

به گزارش خبرنگاران، بنابراعلام چاپ آقا، این بازاریاب جذاب اگر با طراحی زیبا و چاپ با کیفیت همراه باشد بدون شک شما را در نگاه مشتریانتان حرفه ای نشان داده و باعث جذب هرچه بیشتر آن ها می گردد.

اصول طراحی بروشور

همانند سایر محصولات چاپی بروشور نیز باید بر اساس نکات و استانداردهای چاپ، طراحی گردد. ما در این بخش به آنالیز مهمترین نکات مربوط به طراحی یک بروشور می پردازیم.

از همان ابتدای طراحی در محیط نرم افزار، رزولوشن سند خود را Dpi 300 در نظر گرفته و از مد رنگی CMYK که مد رنگی مناسب چاپ است بهره ببرید.

حاشیه امن را از قلم نیاندازید. این حاشیه همان فاصله معروف نیم سانتی متری از لبه های کاغذ برای جلوگیری از آسیب رسیدن به تصاویر و نوشته های بروشور در زمان برشِ پس از چاپ است.

طراحی بروشور شما باید متناسب با نوع کسب وکارتان باشد. این بدان معنا است که تمامی تصاویر، طرح و رنگی که در طراحی آن استفاده می کنید باید با نوع تجارت شما هم خوانی داشته باشد و بتواند در همان نگاه اول بخشی از پیغام شما را به مخاطبان انتقال دهد.

در طراحی بروشور اطلاعات تماس خود را در محلی مناسب و در معرض دید مخاطبان قرار دهید.

موضوع بروشور

همان طور که بیان شد موضوع بروشور شما معین نماینده تعداد صفحات و لت های بروشور خواهد بود. اصولا محتوای یک بروشور شامل مجموعه ای از تصاویر و شرحات در خصوص تجارت، خدمات و کالای شما است.

البته توجه داشته باشید که از شرح بیش از حد در طراحی بروشور بپرهیزید چراکه این محصول چاپی صرفا برای آشنایی مخاطبان با شما و تجارتتان است. پس آن را با کاتالوگی که به طور مفصل در خصوص کالا و تجارت شما اطلاع رسانی می نماید اشتباه نگیرید.

بنابراین خیلی ساده و در کوتاه ترین حالت ممکن همراه با فونت مناسب پیغام خود را در هر بخش و در معرض دید مشتریان قرار دهید.

انواع و نمونه بروشور

شکل و ظاهر یک بروشور و همچنین کاربرد آن، باعث ایجاد انواع مختلفی از بروشورها شده است. اگر بخواهیم با توجه به شکل ظاهری یک بروشور آن را دسته بندی کنیم می توانیم به بروشور دو لت، بروشور سه لت و بروشور چهار لت اشاره کنیم.

هرکدام از این بروشورها دارای ابعاد مختلف و متنوعی نیز هستند که منظور از لت در بروشور همان صفحات پشت و رویی است که به طرق مختلف (به صورت معمولی، دروازه ای و آکاردئونی) در کنار هم قرار می گیرند.

اما دسته بندی بروشورها به ظاهر آن ها ختم نمی گردد. در خیلی موارد منوط به نحوه استفاده، هدف و مخاطبانی که بروشور خود را به آن ها ارائه می دهید می تواند انواع مختلفی از بروشورها را در اختیار شما قرار دهد.

به طور مثال بروشورهایی که به عنوان منو در رستوران ها و کافی شاپ ها استفاده می شوند، بروشورهای تبلیغاتی و اطلاع رسانی، بروشورهای لوکس و خاص و در نهایت بروشورهای مخصوص همایش، رویداد و نمایشگاه ها که بیشتر جنبه معرفی تجارت شما به دیگران را دارند.

بروشور سه لت

در میان تمامی بروشورها، بروشور سه لت را می توان یکی از پرکاربردترین و رایج ترین بروشورها دانست. این بروشور شامل 6 صفحه است و به راحتی فضای کافی برای انتقال پیغام، معرفی خدمات و محصولات همراه با تصاویر زیبا و شرحات کامل را در اختیارتان قرار می دهد.

بروشور خلاقانه

در کنار تمامی بروشورهای ساده و معمولی نوع دیگری از بروشورها هستند که طراحی و قالب های متفاوتی دارند. این بروشورها مخصوص کسانی هستند که می خواهند پیغام خود را خلاقانه تر به مشتریان خود انتقال دهند. هرچه طراحی و چاپ بروشور شما متفاوت تر باشد بدون شک توجه بیشتری را به خود جلب می نماید.

چاپ بروشور خاص

اگر ظاهر یک بروشور برای شما اهمیت بسیار زیادی دارد ما به شما بروشورهای لوکس و خاص را پیشنهاد می کنیم فرق این بروشورها با سایرین در نحوه طراحی و چاپ آن ها است.

مثلا می توانید طرحی شبیه به کسب وکار و یا لوگوی تجاری خود انتخاب کنید تا پس از چاپ به همان صورت برش داده گردد. همچنین استفاده از جلوه های ویژه پس از چاپ مانند طلاکوب، نقره کوب، مس کوب و یووی موضعی بر روی بخش هایی از طرح می تواند تمایز و زیبایی خاصی را برای بروشورتان ایجاد کند.

نحوه چاپ بروشور

اهمیت چاپ بروشور به قدری بالا است که اگر به درستی انجام نگردد، می تواند طراحی زیبای آن را زیر سوال ببرد. به همین دلیل بهتر است چاپ بروشور خود را به یک چاپخانه مجهز بسپارید.

چاپخانه های مجهز دارای دستگاه های چاپی پیشرفته و ناظران چاپ مجرب هستند. همچنین همواره از مواد اولیه با کیفیت مانند کاغذ با جنس مرغوب، ضخامت مناسب و رنگ های با کیفیت و مخصوص چاپ استفاده می نمایند.

طراحی و چاپ بروشور در چاپ آقا

چاپ آقا یک مجموعه پیشرو در صنعت چاپ و طراحی به صورت آنلاین است که توانسته با استفاده از دستگاه های چاپ دیجیتال و چاپ افست در چاپخانه مجهز خود محصولات چاپی مختلفی همچون بروشور را در بالاترین کیفیت به مشتریانش در سراسر کشور عرضه کند.

همچنین این مجموعه برای جلب رضایت هرچه بیشتر شما مشتریان عزیز، علاوه بر ارائه خدمات طراحی توسط گرافیست های حرفه ای، در وب سایت www.chapagha.com بستر آنلاینی را تحت عنوان ابزار طراحی آنلاین چاپ آقا ایجاد نموده که توسط آن شما می توانید در هر لحظه و هرجا یکی از طرح های جذاب و متنوع بروشور را انتخاب نموده و با سلیقه شخصی تان به تکمیل طراحی آن بپردازید.

همچنین پس از اتمام شخصی سازی بروشور دلخواه خود، می توانید آن را در جهت چاپ توسط این مجموعه قرار دهید.

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 7 آذر 1399 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1400 گردآورنده: justclip.ir شناسه مطلب: 115

به "اصول طراحی و چاپ بروشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اصول طراحی و چاپ بروشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید