منصوری و تیونینگ خودرو ؛ وقتی قرار بود آقای خاص دنا را تیون کند

به گزارش دنیای ویدئو، کوروش منصوری قصد داشت تا با همکاری با شرکت ایپکو -شرکت تحقیق و توسعه و ساخت موتور ایران خودرو - محصولات ایران خودرو را تیونینگ کند، اما چرا این اتفاق رخ نداد؟

منصوری و تیونینگ خودرو ؛ وقتی قرار بود آقای خاص دنا را تیون کند

کوروش منصوری برای یک توافق هجان انگیز به ایران سفر نموده بود تا با ایران خودرو به توافق برسد که محصولات این خودروساز از جمله دنا را تیونینگ کند. این مذاکرات با کوروش منصوری در حاشیه همایش موتور با شرکت ایپکو انجام شد و توافق اولیه هم به دست آمد. اما به دلایل نامعلوم هیچ گاه، نهایی نشد.

در همین ابتدا باید تاکید کنیم که منصوری یکی از بزرگان صنعت خودو در جهان است. او در مسیر بالیدن در صنعت خودرو با خودروهایی همانند فراری و بوگاتی به سبک یک ایرانی در راهی بی خاتمه قدم گذاشت. او از سدان های لوکس تا اسپرت های سریع رو تیون می نماید و به آنها ارزشی فراتر از آنچه هستند می دهد. اما از کجا آغاز کرد تا به اینجا رسید؟

شاید هیچ کس فکر نمی کرد تیونری جرات داشته باشد بوگاتی ویرون که سریع ترین خودرو خیابانی در زمان خود بود را تیونینگ کند، اما کوروش منصوری این کار را کرد.

همین جرات عجیب این مرد پیروز ایرانی یکی از شاخص هایی است که منصوری را تبدیل به یکی از پیروز ترین مردان در صنعت تیونینگ در جهان و شرکت اش را تبدیل به یکی از معروف ترین نشان های جهانی برندهای لوکس نموده است.

حالا هرچه قدر که برندهایی مانند جورج آرمانی در جهان مد برای همه شناخته شده ست، منصوری هم در جهان خودرو برای لوکس سواران نامی آشنا است. منصوری دارای یک شبکه نمایندگی جهانی است که شامل نمایندگی هایی در آلمان، بریتانیا، هند، چین، کانادا، لهستان، روسیه، ایالات متحده، ژاپن، یونان، سوئیس، ایسلند، امارات متحده عربی و چند کشور دیگر می گردد.

شعار شرکت منصوری فراتر از یک سنت و فراتر از مسابقه است. اما صاحب نشان معروف تجاری منصوری چگونه آدمی است؟

داستان از کجا آغاز شد؟

کوروش منصوری متولد 1340 و اهل چالوس است. وی پیش از آنکه به آلمان برود در انگلستان تحصیل می کرد. کوروش منصوری در گفت وگو با یک رسانه خودرویی گفته است: سال 1989 بود که به علت علاقه شخصی، در شهر مونیخ، کمپانی MP Design را تاسیس کردم و تا سال ها مشغول فراوری قطعات و همکاری با کمپانی های بزرگ خودروسازی و تیونینگ آلمانی بودیم. اما به خودم گفتم تا کی باید برای دیگران قطعه فراوری کنیم؟! حالا زمانی است که باید خودمان هم با لوگو و برند منصوری به بازار بیاییم.

به این ترتیب منصوری کار شخصی خود رh با بنتلی آغاز کرد. وی معتقد است بسیار پیروز بود و پس از آن به سراغ استن مارتین رفت.

منصوری در جایی می گوید: سراغ خودروهایی رفتیم که تا آن موقع کسی روی آنها کار ننموده بود. منصوری کارش را در حالی ادامه می داد که باور داشت با تمام تیونرهای آلمانی دوست و همکار است. در این باره گفته است: اگر به سراغ مرسدس بنز می رفتیم، برابوس ناراحت می شد. یا اگر به سراغ ب ام و می رفتیم هارت گه یا اشنیتزر از ما دلخور می شدند. بنابراین به این نتیجه رسیدیم که آنها کارخودشان را انجام بدهند و ما روی شاخه های خالی بیاییم.

پس از آستن مارتین هم به سراغ رولزرویس، سپس فرراری و بعد SLR، و در ادامه بوگاتی ویرون رفت.

شجاعت در تغییر به سبک منصوری

شاید کسی جرات نمی کرد خودرویی که بیش از هزار اسب بخار قدرت داشته باشد، را تقویت کند. اما کوروش منصوری این کار را کرد. او بین 85 تا 90 اسب به قدرت بوگاتی ویرون اضافه نمود. کوروش منصوری چنان پیروز بود که در کمتر از نیم دهه، از بنتلی به بوگاتی رسید.

کوروش منصوری از سال 90 با MP Design در بیشتر نمایشگاه های خودرویی جهان حضور داشته است. پیروزیت شرکت منصوری آنچنان رو به توسعه است که حتی در اوضاع بد مالی در جهان هم، شرکت منصوری همواره شرایط خوبی داشته.

در تایید این موضوع کوروش منصوری گفته بود: ما مشتری های خوبی در ابوظبی، دوبی و قطرداریم. (دو تن از مشتریان سرشناس او پسر امیر امارات و پسر 14 ساله رومان آبراموویچ مدیر روس و متمول باشگاه فوتبال چلسی بودند.)

یکی از محصولات خاصی که منصوری تیون و معرفی کرد خودروی ضد گلوله منصوری براساس مرسدس بنز AMG G63 چهار در بود.

این خودرو نخستین محصول ضد گلوله منصوری به شمار می رود. در طراحی این خودرو فلسفه ای با نام زرهِ نامرئی مد نظر قرار داده شده است. احتمالا منظور از آن، مخفی بودن توانایی های این خودرو برای حفظ جان سرنشینان است.

بخش مهم پکیج تقویت منصوری، تیونینگ موتور است. منصوری اقدام به تقویت موتور V8 تویین توربو 4 لیتری جی کلاس نموده است. با این کار قدرت آن را به 690 اسب بخار و گشتاور آن را نیز به 950 نیوتن متر افزایش داده است. یک پک قوی تر هم قابل سفارش است که قدرت موتور را به 789 اسب بخار و گشتاور را به 1050 نیوتن متر می رساند.

منصوری درباره این محصول گفته است: این خودرو مجموعه ای از حفاظت زرهی را در کنار کابین لوکس و توانایی های حرکتی قابل توجه ارائه می نماید.

برند تسلا دیگر برندی است که منصوری روی آن کار نموده. البته به طور معین روی سایبر تراک تسلا. Mansory Elongation کیت سفارشی سازی تسلا Cybertruck است. در این کیت قطعات جانبی مختلفی برای نمای بیرونی و داخلی وجود دارد. بعلاوه چرخ های 26 اینچی اصلاح شده نیز درنظر گرفته شده است.

البته تیون کردن های منصوری به خودرو محدود نشده است. برای نمونه در نمایشگاه قایق جنوا 2024 دو قایق تیون شده منصوری با موتورهای 600 اسب بخاری رونمایی شدند که به طور کامل با چرم مخصوص منصوری تزئین شده بودند.

حتما برای شما جالب است که بدانید شرکت منصوری حدود چهار سال پیش7 تصمیم گرفت یک ماشین چمن زنی با الهام از کفش مدل Air Jordan XI بسازد و ساخت!

این محصول افزون بر نشان تجاری کفش جردن، نشانه هایی از برند فروشگاه پوشاک ورزشی BSTN را روی بدنه خود دارد.

صندلی های اسپرت و ادوات فیبر کربن هم در ماشین چمن زنی منصوری وجود دارند که حس یک خودروی لوکس را به راننده منتقل خواهند کرد.

ارزش افزوده ای به نام منصوری

آنچه مسلم است این که منصوری با تیونینگ روی محصولات مختلف قیمت آنها را بالا می برد. کوروش منصوری گفته است: قیمت بوگاتی را در حالت پُر 700هزار یورو در نظر می گیریم، البته بیشترین سود را کمپانی بوگاتی می نماید. اگر بخواهیم بگوییم آپشن های ما سقف دارد؟ خیر ندارد. البته نهایت کار آپگرید موتور بوگاتی است که بین 100 تا 150 هزار یورو به قیمت آن اضافه می نماید. برای سفارش ویرون حتما باید مشتری به اینجا بیاید تا رو در رو قرار داد امضاء کنیم.

بنابراین هر جا محصولی با برند منصوری دیدید بدانید که قیمت اش فراتر از شرکت فراوری کننده خودروئ است. چون آپشن هایی دارد که خودروسازها آنها را ارائه نمی دهند.

منصوری در شرکت اش که امروزه تبدیل به یک امپراطوری شده است، تکنولوژی و دستگاه ساخت فایبرکربن که در جهان شاید چند کمپانی بزرگ و معدود خودروسازی و هوا فضا داشته باشند، را دارد. به علت دارا بودن سالن رنگ مدرن، مدل های رولرزویس فانتوم را برای کمپانی رولزرویس رنگ می نماید. بعلاوه دارای تکنولوژی و توانمندی طراحی و فراوری پلت فرم مستقل است. همه اینها کمپانی منصوری را نه یک تیونر، بلکه امروزه یک face lift کننده قهار و فراوری کننده خودرو لقب داده است و این یعنی رسیدن از مرحله تیونینگ به فراوری پلت فرم.

منبع: بیت ران
انتشار: 30 فروردین 1404 بروزرسانی: 30 فروردین 1404 گردآورنده: justclip.ir شناسه مطلب: 1246

به "منصوری و تیونینگ خودرو ؛ وقتی قرار بود آقای خاص دنا را تیون کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "منصوری و تیونینگ خودرو ؛ وقتی قرار بود آقای خاص دنا را تیون کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید