افتتاح نمایشگاه تخصصی پته کهن درکرمان

به گزارش دنیای ویدئو، نمایشگاه تخصصی پته کهن کرمان به مناسبت هفته صنایع دستی با حضور مدیر کل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی استان کرمان و رییس کمیسیون گردشگری، فرش و صنایع دستی اتاق بازرگانی این استان افتتاح شد.

افتتاح نمایشگاه تخصصی پته کهن درکرمان

به گزارش خبرنگاران کرمان؛فریدون فعالی، در حاشیه افتتاحیه این نمایشگاه با تاکیدبه برگزاری هرچه بیشتر نمایشگاه های صنایع دستی در سطح استان کرمان اظهار کرد: این استان دارای 100 رشته مختلف صنایع دستی است که در سطح ملی و بین المللی حرف برای گفتن دارندو برگزاری این گونه نمایشگاه ها به معرفی این رشته ها و هنرمندان بومی یاری زیادی می نماید.

مدیر کل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی استان کرمان با اشاره به اینکه نمایشگاه تخصصی پته کهن توسط نجمه محمدی و همکاران او در بخش خصوصی برپا شده است اضافه نمود:در این نمایشگاه بیش از 100 نوع پته فاخر به نمایش درآمده که ظرافت و کاربردی بودن آنها به خوبی مشهود است.

وی با بیان اینکه این نمایشگاه می تواند الگویی برای دیگر هنرمندان صنایع دستی این استان برای نمایش درآوردن تولیدات خود در رشته های مختلف صنایع دستی باشد اعلام کرد:یکی از مهم ترین شاخصه های این نمایشگاه دوخت محصولات پته با الیاف طبیعی است که با شعار این نمایشگاه که دوستی با طبیعت است همخوانی دارد.

فعالی تاکید نمود:امیدواریم پس از طی دوران کرونا بتوانیم تولیدات صنایع دستی هنرمندان کرمانی را در نمایشگاه های ملی و بین المللی معرفی کنیم تا قدمی برای حمایت از هنرمندان این خطه برداشته باشیم.

وی، با اشاره به اینکه نمایشگاه مذکور از تاریخ 23 خردادماه جاری به مدت یک هفته در محل مرکز نوآوری و شتابدهی تگ واقع در خیابان شهید کامیاب برپا می گردد اعلام کرد: در این نمایشگاه برگزاری انواع ورک شاپ های آموزشی، وبینارهای آموزشی و همچنین نشست های تخصصی و فروش و نمایش آثار هنرمندان صنایع دستی را خواهیم داشت.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 15 تیر 1400 بروزرسانی: 15 تیر 1400 گردآورنده: justclip.ir شناسه مطلب: 521

به "افتتاح نمایشگاه تخصصی پته کهن درکرمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افتتاح نمایشگاه تخصصی پته کهن درکرمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید