افزایش نرخ برنج تصاعدی شده است

به گزارش دنیای ویدئو، رئیس اتحادیه برنج فروشان بابل گفت: در حال حاضر بازار از کنترل دولت خارج شده است و فروش برنج با نرخ مصوب بفروش نمی رسد. وقتی دولت افزایش نرخ 4 قلم کالای اساسی را اعلام می نماید به نوعی مجوز افزایش نرخ در سایر اقلام را می دهد چرا که قیمت ها از یکدیگر تاثیر می پذیرند.

افزایش نرخ برنج تصاعدی شده است

به گزارش ایلنا، حسن تقی زاده با اشاره به افزایش 5 درصدی نرخ برنج ایرانی با شروع هفته جاری، گفت: عرضه برنج در هفته نو نسبت به هفته گذشته بسیار کاهش پیدا نموده، این در حالیست که تقاضا برای خرید برنج فرایند صعودی به خود گرفته است.

وی با بیان اینکه نرخ برنج داخلی متاثر از تورم موجود تصاعدی شده است، اضافه نمود: قیمت برنج کشت دوم در بنکداری به کیلویی بالای 100 هزار تومان رسیده و فروش آن در فروشگاه ها به کیلویی 120 هزار تومان رسیده است.

این فعال مالی با اشاره به نرخ انواع برنج در بنکداری، گفت: برنج کشت اول در بنکداری کیلویی 90 هزار تومان، شیرودی کیلویی 53 هزار تومان، فجر کیلویی 65 هزار تومان و ندا کیلویی 50 هزار تومان شده است.

تقی زاده تاکید نمود: در حال حاضر بازار از کنترل دولت خارج شده است و فروش برنج با نرخ مصوب بفروش نمی رسد. وقتی دولت افزایش نرخ 4 قلم کالای اساسی را اعلام می نماید به نوعی مجوز افزایش نرخ در سایر اقلام را می دهد چرا که قیمت ها از یکدیگر تاثیر می پذیرند.

رئیس اتحادیه برنج فروشان بابل با بیان اینکه نرخ برنج خارجی نیز افزایشی شد، گفت: عرضه برنج خارجی نیز محدود شده است و قیمت سوپر کرنل پاکستانی از کیلویی 29 هزار تومان به کیلویی 34 هزار تومان ارتقا یافته است.

وی با تایید افزایش مجدد قیمت برنج داخلی در روز های آینده، گفت: بازار به سمتی رفته است که نمی توان قیمت ها را مهار کرد و این احتمال وجود دارد که قیمت ها همچنان بالا بفرایند. در حال حاضر بازار به سمتی رفته است که می توان برنج ایرانی فجر را با نرخ مصوب کیلویی 65 هزار تومان عرضه کرد.

این فعال مالی در سرانجام اعلام کرد: امیدواریم در سال نو اندازه فراوری برنج نسبت به سال گذشته افزایش پیدا کند تا بتوان قیمت ها را مهار کرد.

منبع: فرارو
انتشار: 11 تیر 1401 بروزرسانی: 11 تیر 1401 گردآورنده: justclip.ir شناسه مطلب: 909

به "افزایش نرخ برنج تصاعدی شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش نرخ برنج تصاعدی شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید