ایران سرزمین شگفتی ها و زیبایی هاست، نمایش شاهنامه و ایران با موضوع داستان زال

به گزارش دنیای ویدئو، به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، خانم زالتومیرا استفانوا، معاون کل شهردار شهر روسه و هیئت همراه ضمن بازدید از نمایشگاه صنایع دستی ایران از کوشش های رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در بلغارستان جهت معرفی فرهنگ ایرانی به مردم بلغارستان قدردانی کرد.

ایران سرزمین شگفتی ها و زیبایی هاست، نمایش شاهنامه و ایران با موضوع داستان زال

وی با بیان اینکه ایران سرزمین شگفتی ها و زیبایی هاست، گفت: نمایشگاه صنایع دستی ایران و نمایش شاهنامه دریچه ای برای مشارکت های مردمی میان دو کشور است و ما خواستار استمرار برنامه های فرهنگی در این شهر هستیم.

خانم زالتومیرا استفانوا اضافه نمود: شهر روسه به عنوان یک شهر توریستی و گردشگری که در کنار رودخانه بزرگ دانوب واقع شده است در فصل های مختلف سال بازدیدکنندگان فراوانی از شرق اروپا و نیز کشورهای مختلف دارد و این شهر با پتانسیل بالای گردشگری خود می تواند محل مناسبی برای برپایی نمایشگاه های ایرانی و به ویژه صنایع دستی ایرانی باشد.

وی تأکید کرد: با علاقه مندی که در میان مردم بلغارستان نسبت به فرهنگ ایرانی و ایران وجود دارد می توان شاهد استقبال گسترده از آثار فرهنگی و صنایع دستی ایران بود.

خانم زالتومیرا استفانوا با اعلام آمادگی برای میزبانی از نمایشگاه های صنایع دستی و میزبانی محصولات فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در این شهر گفت: روسه همه گونه همکاری را برای آشنایی بیشتر مردم، با کشور تاریخی و فرهنگی ایران خواهد نمود.

احمدی، رایزن فرهنگی کشورمان نیز در این ملاقات با اظهار خرسندی از حضور در شهر گردشگری روسه و نمایش شاهنامه و ایران با موضوع داستان زال و معرفی فرهنگ و تاریخ و تمدن ایران به مردم بلغارستان از برگزاری نمایشگاه های صنایع دستی به عنوان یک فرصت تاریخی برای نزدیکی دو ملت یاد کرد.

وی گفت: دو ملت ایران و بلغارستان با هویت و پیشینه تاریخی مشترکی که دارند می توانند همکاری ها و روابط بسیار نزدیک تر و بهتری در حوزه های مختلف فرهنگی، هنری، مالی و اجتماعی داشته باشند.

رایزن فرهنگی کشورمان اعلام آمادگی کرد تا در هفته فرهنگی شهر روسه در سال آینده و با همکاری شهرداری این شهر، شاهد برگزاری نمایشگاه های صنایع دستی و برنامه های فرهنگی مشترک میان ایران و بلغارستان باشیم.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 3 تیر 1402 بروزرسانی: 3 تیر 1402 گردآورنده: justclip.ir شناسه مطلب: 1090

به "ایران سرزمین شگفتی ها و زیبایی هاست، نمایش شاهنامه و ایران با موضوع داستان زال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایران سرزمین شگفتی ها و زیبایی هاست، نمایش شاهنامه و ایران با موضوع داستان زال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید