بارش شهابی برساوشی چیست؟

به گزارش دنیای ویدئو، شبی را تصور کنید که زیر سقف آسمان ایستاده اید و حرکت شهاب های آسمانی از این سو و آن سو چشمان تان را مبهوت خود می نماید. آسمان صاف و پر ستاره است و سکوت کویر را فقط صدای سوختن چوب می شکند. آسمان شب پر از رمز و رازهایی است که از گذشته افسانه های زیادی از آن به جا مانده. با ما همراه شوید تا با این شب جادویی آشنا شوید.

بارش شهابی برساوشی چیست؟

بارش شهابی برساوُشی چیست؟

بارش شهابی در هنگام عبور زمین از میان توده ای از ذرات در فضا رخ می دهد و در این زمان تعداد زیادی شهاب در جو زمین می سوزند. پدیده جالب بارش شهابی برساوشی از معروف ترین بارش های شهابی است که هر سال زمین در چند روز خاص از سال شمسی شاهد آن است. از آنجایی که در گذشته میزان گیری و سنجش محل نورباران بارش های شهابی ممکن نبود، ستاره شناسان مکان کانون این بارش ها را در صورت فلکی برساوش می دانستند و به همین علت این نام را برای این پدیده انتخاب کردند.

چرا بارش شهابی برساوشی خاص است؟

در علم نجوم تعداد شهاب در ساعت با پارامتر ZHR شناخته می گردد و بارش شهابی برساوشی ZHR بالایی دارد. اواخر مرداد ماه حدودا از 20 تا 25 مرداد زمان اوج بارش شهابی برساووشی است، به طوری که در هر ساعت فرصت دیدنی حدود 100 شهاب را دارید. در این شب آسمان مانند فیلم جنگ ستارگان مملو از شهاب خواهد شد.

در تور رصد بارش شهابی برساوشی چه می بینیم؟

روستا قلعه بالا و رضا آباد

از مکان های ایده آل برای دیدنی این پدیده مجذوب نماینده منطقه ها کویری و به دور از آلودگی نوری هستند. در این تور، ما راهی استان سمنان می شویم. در طول روز فرصت گردش در روستاهای قلعه بالا و رضا آباد را داریم و شب به دیدنی شهاب ها در کویر خواهیم رفت. معماری روستای قلعه بالا به قدری زیباست که با ساعت ها قدم زدن در آن خسته نخواهید شد. در این روستا صنایع دستی زیبایی وجود دارد که در گشت و گذار خود می توانید از آن ها خرید کنید.

رصد بارش شهابی و آسمان شب

در تور رصد بارش شهابی برساوشی فرصت خواهید داشت در زیر آسمان پرستاره کویر به دیدنی پایکوبی شهاب ها بنشینید. علاوه بر این تجربه هیجان انگیز، لیدرهای منجم، شما را با صور فلکی ای که با چشم غیر مسلح قابل رویت هستند آشنا می نمایند؛ جهت یابی به وسیله ستاره ها را به شما یاد می دهند، از افسانه های نجومی برای تان می گویند و در آخر با ابزار رصدی سیاره ها را از نزدیک دیدن می کنید. اگر اهل عکاسی نیز باشید، لیدرها آموزش مختصری راجع به عکاسی نجومی به شما می دهند تا از این آسمان جادویی عکس های زیبایی ثبت کنید.

در سفر رصد بارش شهابی چه چیزهایی با خودمان برداریم؟

کفش مناسب پیاده روی به پا کنید، لباس خنک به تن کنید و فقط یک لایه لباس گرم تر برای شب در کوله خود بگذارید. مانند هر سفر دیگری لیوان و ظروف شخصی خود را بردارید تا نیازی به استفاده از ظروف یکبار مصرف پیدا نکنید و زباله های کمتری فراوری گردد. برای رصد آسمان شب هرچه نورهای سفید کمتر باشد آسمان پر ستاره تری را خواهید دید. برای این منظور اگر چراغ قوه یا چراغ پیشانی (هدلامپی) با نور قرمز داشته باشید خیلی بهتر است. اگر دوربین عکاسی دارید، در برداشتن آن لحظه ای درنگ نکنید که تجربه های مهیجی در انتظارتان است. مانند همواره خاطرمان باشد در طبیعت چیزی جز ردپا به جا نگذاریم. آسمان جادویی مرداد منتظر ماست.

تهیه و تدوین: تحریریه خبرنگاران

لطفا در نشر دانسته های خود کوشا باشید.

برداشت و استفاده غیرتجاری از مطالب این وب سایت، حتی بدون ذکر منبع آزاد است.

منبع: دالاهو
انتشار: 28 شهریور 1401 بروزرسانی: 28 شهریور 1401 گردآورنده: justclip.ir شناسه مطلب: 968

به "بارش شهابی برساوشی چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بارش شهابی برساوشی چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید