بهترین آثار داستانی 2020 به انتخاب تایم ، از برنده بوکر 2020 تا هیلاری منتل

به گزارش دنیای ویدئو، به گزارش خبرنگاران به نقل از تایم، رمان خواندن در سال 2020 راهی برای مقاومت و جلوگیری از توجه به فجایعی بود که در اطرافمان رخ داد. بهترین آثار داستانی سال هم مسیری برای درک بهتر و همچنین گریزی بامعنا فراهم کردند. از قدم زدن در سالن های دوره تئودور در انگلیس در کتاب آینه و چراغ گرفته تا عمارت عظیم در انجیل بچه ها و داستان معمایی ژاپنی جایی که خانم های وحشی هستند به خوانندگان یاری کردند حواس خود را از موضوعات سخت جامعه چون پاندمیک دور نمایند، راحت تر مقاومت نمایند، و چالش هایی را به خواننده نشان دادند که سبب شد سختی های شخصی زندگی شان قابل تحمل تر به نظر بیاید.

بهترین آثار داستانی 2020 به انتخاب تایم ، از برنده بوکر 2020 تا هیلاری منتل

بهترین آثار داستانی 2020 از نگاه مجله تایم به توضیح زیر است:

جایی که خانم های وحشی هستند نوشته آئوکو ماتسودا

نویسنده ژاپنی به وسیله حوادث ماورالطبیعه خوانندگان را هدایت می نماید و با شخصیت هایی آشنایشان می نماید که به نظر خواننده عادی جلوه می نمایند. همین موضوع این مجموعه داستان را خاص می نماید زیرا این داستان ها در واقع داستان های قدیمی مربوط به جِن و روح در ژاپن است که حالا برای مخاطبان معاصر بازنویسی شده است.

شماس کینگ کونگ نوشته جیمز مک براید

سپتامبر سال 1969 است که شماس یک کلیسا به به قاچاقچی مواد مخدری شلیک می نماید و او را به قتل می رساند. همه از جمله خود شماس از این اتفاق شوکه شده و دلیل آن را نمی فهمند. در نهایت مک براید، برنده جایزه کتاب ملی آمریکا در صفحات آخر خواننده را با صحنه های عجیبی از گذشته روبه رو می نماید و از راز داستان پرده برمی دارد.

یک آتش سوزی نوشته مگا مایومدار

وقتی جیوان، زنی مسلمان، که در اطراف کلکته زندگی می نماید، شاهد حمله تروریستی می شود در فیسبوک کامنتی در انتقاد از دولت می نویسد که نسبت به این حمله تروریستی بی تفاوت رفتار نموده است. کامنتی که عواقبی برای جیوان دارد و به عنوان همکار تروریست ها دستگیر می شود.

یک گرگ را کنار گوشم نگه می دارم نوشته لورا وَن دِن بِرگ

یازده داستان کوتاه در این مجموعه شامل شخصیت های زنی است که در شرایط سخت و عجیب برای بقا تقلا می نمایند. شخصیت های این داستان ها هر کدام به نحوی در زندگی شکست خورده اند و با هم روایتی به هم گره خورده را تشکیل می دهند.

مرثیه های وطن نوشته ایاد اختر

هر از چندگاهی با چنین داستانی روبه رو می شویم که بسیار هوشمندانه است. ایاد اخترِ برنده پولیتزر ما را با شخصیتی هم نام خود آشنا می نماید که در دهه 1990 میلادی مهاجری پاکستانی در آمریکا است. پدر این شخصیت خیالی که دقیقا شرایط خود نویسنده را دارد پزشک و در حال درمان بیماری قلبی دونالد ترامپ است. مرثیه های وطن در میان نامزدهای مدال کارنگی در امسال هم بود.

انجیل بچه ها نوشته لیدیا میلت

در یک تعطیلات چند خانواده در خانه ای تابستانی در کنار دریاچه زمان خوبی را سپری می نمایند. والدین اهمیتی به امور فرزندانشان نمی دهند. وقتی طوفانی عظیم از راه می رسد و فرزندان در شهر هستند والدین اهمیتی به این موضوع نمی دهند و ترجیح می دهند وقت خود را در خانه و به نوشیدن الکل سپری نمایند. لیدیا میلت یک بار در میان نامزدهای پولیتزر هم قرار گرفته است.

آینه و چراغ نوشته هیلاری منتل

اولین کتاب از این مجموعه درباره آمدن توماس کرامول به قدرت و اعدام توماس مور است و در سال 2009 منتشر شد و جایزه بوکر را هم برای نویسنده به ارمغان آورد. در سال 2012 دومین کتاب از این مجموعه تحت عنوان اجساد را بیاورید منتشر شد و دوباره جایزه بوکر را به دست آورد. داستانی که چگونگی سقوط آن بولین، همسر دوم هنری هشتم را به تصویر می کشد. آینه و چراغ پس از اعدام آن بولین رخ می دهد که دشمنان توماس کرامول دور هم جمع می شوند. انتظار می رفت منتل با این کتاب برای سومین بار برنده بوکر شود اما حتی در فهرست نهایی نامزدهای بوکر هم قرار نگرفت.

شاگی بِین نوشته داگلاس استوارت

این کتاب جایزه معتبر بوکر را برای نویسنده به ارمغان آورد. استوارت در اولین رمانش قصه خانواده ای از گلاسکو را در دهه 1980 میلادی را روایت می نماید. نویسنده داستان پسرکی به نام شاگی و مادرش را در طول چند سال نشان می دهد و کوشش می نماید مفهوم هویت، اعتیاد، و رهایی را بار دیگر توصیف کند.

نیمه ناپدیدشده نوشته بریت بنت

زندگی دوقلوهای رنگین پوستی که در شانزده سالگی تصمیم می گیرند جامعه کوچک مردم سیاه پوست را ترک نمایند و زندگی جدیدی برای خود بسازند. کمی بعد که با مسائل جدیدی روبه رو می شوند یکی از دوقلوها به خانه می شود و دیگری هویت جدیدی برای خود به عنوان یک رنگین پوست می سازد. با در نظر دریافت موضوع هویت، که در حال حاضر مهم ترین مهم ترین موضوع در حوزه ادبیات است، می توان نیمه ناپدیدشده را کتاب سال 2020 دانست.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 16 دی 1399 بروزرسانی: 16 دی 1399 گردآورنده: justclip.ir شناسه مطلب: 198

به "بهترین آثار داستانی 2020 به انتخاب تایم ، از برنده بوکر 2020 تا هیلاری منتل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین آثار داستانی 2020 به انتخاب تایم ، از برنده بوکر 2020 تا هیلاری منتل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید