فاصله بین دو پرواز؛ راهکارهایی برای فرار از خستگی

به گزارش دنیای ویدئو، 5 راه چاره عملی برای سپری کردن زمان در فرودگاه

فرض کنید برای سفر با هواپیما، چمدان هایتان را تحویل داده و کارت پرواز را دریافت نموده اید، حالا باید چند ساعت منتظر باشید تا قادر به سوار شدن به هواپیما باشید. به چه صورت باید در طول این مدت زمان در فرودگاه منتظر بمانید؟ خبرنگاران در این یادداشت بعضی پیشنهادات مفید برای پر کردن این مدت زمان به شما ارائه می نماید:

فاصله بین دو پرواز؛ راهکارهایی برای فرار از خستگی

تماشای مردم و مسافران

یکی از جالب ترین موضوعات هر فرودگاه، مردم و مسافرانی است که مانند یک جریان دائمی، در حال رفت و آمد هستند. شما می توانید با فکر خود بازی نموده و سعی کنید مثل یک کارآگاه پلیس از روی قیافه و نوع لباس پوشیدن مردم، درباره آن ها حدس هایی زده و سلیقه آن ها را در انتخاب لباس، قضاوت کنید. اگر هم دوست دارید صحنه هایی مشابه فیلم های عاطفی و عاشقانه ببینید، به تماشای مسافرانی که پرواز آن ها به زمین نشسته و پس از انجام مراحل مختلف از گیت ها خارج شده و با استقبال کنندگان خود رو به رو می شوند بپردازید و البته دستمال کاغذی خود را نیز برای تماشا صحنه های متاثر کننده آماده کنید.

به تماشای طبیعت بروید

اگر شما در یکی از فرودگاه های جنوب شرق آسیا در حال سفر هستید، احتمالا می توانید باغ های زیبایی را در بخشی از سالن فرودگاه پیدا کنید. برای نمونه یک باغ زیبا و سرسبز در فرودگاه بین المللی کوالالامپور وجود دارد که در آن نمونه جنگل های استوایی این کشور بازسازی شده است. در فرودگاه چانگی سنگاپور نیز تعدادی باغ های مختلف در مجموعه فرودگاه طراحی شده است که از آن جمله می توان به باغ ارکیده و چشمه آب نمای داخل آن، باغ گیاهان استوائی، باغ پروانه ها و باغ گیاهان گوشت خوار و آبشار و غار مصنوعی اشاره نمود.

یک سفر روزانه ترتیب دهید

اگر در بین دو پرواز خود زمان توقف زیادی دارید، (در صورت نداشتن مشکل ویزا) می توانید از فرودگاه خارج شده و مانند یک توریست از شهر بازدید کنید. بسیاری از فرودگاه ها دارای ایستگاه قطار تا مرکز شهر هستند. بعضی فرودگاه ها مانند فرودگاه چانگی در سنگاپور، برای مسافرانی که در فاصله بین دو پرواز خود بیش از 5 ساعت توقف دارند، تورهای رایگان دو ساعته بازدید از شهر ارائه می دهد.

از آرامش و سکون لذت ببرید

بسیاری از فرودگاه های دارای اتاق های سکوت بوده و استفاده از این اتاق ها می تواند موجب آرامش فکری شما گردد. در صورت عدم وجود این مراکز نیز می توانید به اتاق های ویژه عبادت که به شکل کلیساهای کوچک یا عبادتگاه هستند رفته و ضمن عبادت و تفکر، لحظاتی را با سکوت سپری کنید. برای کسانی هم که احتیاج به موعظه مذهبی دارند، در بعضی فرودگاه های دنیا مانند فرودگاه هیترو (Heathrow) لندن ، واعظان مذاهب مختلفی مانند مسیحیت؛ اسلام، یهودی و سیک وجود دارند که می توانید به آن ها مراجعه کنید.ر

بازی کنید

فرودگاه عالی و ویژه چانگی در سنگاپور انواع تدارکات را برای سرگرم کردن مسافران فراهم نموده است. در کنار محوطه ویژه بازی برای بچه ها، کارگاه های هنری و صنایع دستی، سه اتاق نمایش فیلم رایگان، بخش بازی ها و تفریحات و بازی های رایگان کامپیوتری و امکان گوش کردن موسیقی، این فرودگاه به تازگی سرسره هایی چهار طبقه و بلند را برای تفریح مسافران تعبیه و راه اندازی نموده است که استفاده از آن ها می تواند ساعاتی خوش را برای شما رقم بزند.

در سرانجام اگر شما با خود تجهیزاتی مانند iPad دارید نیز می توانید در این فرصت توقف فرودگاهی، کتاب خوانده، بازی های کامپیوتری انجام داده یا با استفاده از اینترنت وای فای فرودگاه، وب گردی کنید.

منبع: الی گشت
انتشار: 11 شهریور 1403 بروزرسانی: 11 شهریور 1403 گردآورنده: justclip.ir شناسه مطلب: 1151

به "فاصله بین دو پرواز؛ راهکارهایی برای فرار از خستگی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فاصله بین دو پرواز؛ راهکارهایی برای فرار از خستگی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید